..: První vectron pro ČD Cargo je v republice :..

Vectron 383.001 ČD Cargo, Velim, foto: Chary Vectron 383.001 ČD Cargo, ZŽO, foto: Louis Armstrong Velim — V polovině dubna tohoto roku oznámili výrobce kolejových vozidel Siemens Mobility a nákladní železniční dopravce ČD Cargo podpis smlouvy na dodání 5 vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Cca 45 dní poté je první exemplář nové řady 383 v republice a prochází potřebnými zkouškami na Zkušebním železničním okruhu ve Velimi. Z Německa do Velimi byla lokomotiva 383.001 dopravena během uplynulého víkendu. Během úterý 31. května probíhala mj. technicko-bezpečnostní zkouška. Slavnostní křest proběhne 14. června během prvního dne veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Zdroj: Siemens, foto: Chary, Louis Armstrong


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.6.2016 (6:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registered user JiP 
08.06.2016 (9:49)  
Raquac: To mate jiste pravdu, ale spravne zminujete i parametry, ktere homologacnim procesem nesouvisi. Jde predevsim o organizaci vyroby. U Skody jakakoliv objednavka zacina od prvniho sroubku. Naproti tomu Siemens vyrabi "na sklad" dokonce je sam provozovatelem lokomotiv. Siemens lokomotivy schvalil vsude mozne, bez ohledu na aktualni pozadavky zakazniku. Kdyby Skoda misto pravni bitvy s CD venovala veskerou invenci vyrobe a predevsim schvalovani lokomotivy v dalsich zemich nad ramec objednavky CD, tak by byl o 109E zajem take mozna nekde jinde. Oproti Vectronu ma 109E schvaleni jen do uzkeho okruhu zemi a v Nemecku navic stale s omezenim. Vysledkem pak je, ze kdyz kdokoliv prejde do Siemens, tak oznami pocet, zeme provozu a dostane skoro 100% odpoved: "Mame, dodame, prvni kusy jsou na ceste k vam...."
Registered user Raquac 
08.06.2016 (8:54)  
JiP: Porovnejte stejne lhuty a prubehy zkousek produktu domaciho vyrobce. Tady se musim Skodovky zastat - ta porovnatelna lhuta je u Vectronu sice porad o hodne kratsi nez u 109E, ale rozhodne ne 45 dni. Od zacatku vyvoje po homologaci ve srovnatelnem poctu zemi to trvalo 5-6 let. Soucasne dodani za 45 dni je dusledek schvaleneho typu, modularni koncepce, organizace vyroby a prodeje, kdy jsou lokomotivy de-facto "skladem".
Registered user JiP 
08.06.2016 (0:04)  
Petr 3: A vy si zase musite uvedomit, ze seda je teorie a zeleny strom zivota. ciste teoreticky be melo fungovat spousta veci, realny zivot je ale nekde jinde. Ruzne staty maji ruzne pozadavky a i pres upornou snahu EU sjednotit vse, normy zcela uplne sjednosceny nejsou. Snadno muze dojit k tomu, ze urcite pozadavky se v ramci ruznych zkousek i prekryvaji a muze dokonce nastat i situace, ze prestoze lokomotiva (380) je schvalena a plne homologovana dle platne legislativy, po kolejich jezdit nesmi nebo s omezenim, protoze si nekdo nad ramec platne legislativy vymysli jeste dalsi parametr, jehoz dodrzeni vyzaduje. Kdyz ctu vase prispevky, doporucuji vam, se vratit nohama na zem a smirit se s tim, ze svet okolo nas neni dokonaly, ba dokonce je (a to plati zvlaste pro EU) plny nelogicnosti. Vice mene je neutne se naucit s tim zit, protoze v ruzne mire a podobe to tak bylo je a bude. At uz bylo predmetem zkousky vectronu pro CDC cokoliv, dodan byl za 45 dni, a zkouska dohromady zabrala par dni a vectron prosel. I pres vase popuzeni, ja to povazuji za krasny uspech nemeckeho inzenyrstvi, kdy to dokazou za par dni v i v te predpisove, homologacni...... dzungli. Porovnejte stejne lhuty a prubehy zkousek produktu domaciho vyrobce. Cekame 10 let a neni hotovo, v ramci homologace se resi veci typu zabaveni a konfiskace stroje rakouskou stranou..... Schvaleni a homolgace Vectronu vcetne TBZ lokomotiv pro CDC proslo jak nuz mekkym maslem.
Registered user Petr 3 
07.06.2016 (20:45)  
To: Aleš Liesk.

Píšete:
"Nevím, jestli to myslíte vážně nebo si z nás děláte VSP"

- není mi jasné na co narážíte. Všechno co píšu myslím vážně.
Co je to VSP také nevím. Nedělám si z Vás nic.

Předpokládal jsem, že větou "Byl to také projev zásadního názoru - jsme si tedy asi kvit"
Jsem uznal, že se Vám mohl zdát můj názor příliš zásadní, ale jak vidět, tak Vy nemůžete uznat, že Vaše otázka byla formulována nevhodně. No dobrá, Váš problém...

Z předchozích informací, které jsem zde dostal, jsem vyvodil, že TBZ je jen jakási, řekněme, kusová zkouška s omezeným rozsahem.

Jenže problém už vyřešný znovu nastolujete protože píšete (a vypadá to, jako by jste vytahoval esa z rukávu):
"Ony se při TBZ dělají věci, které by pak už mašinka nikdy zažít neměla (leda až při další TBZ), např. jízda rychlostí vyšší než maximální, brzdění ruční brzdou z určité rychlosti apod. Sleduje se, zdali i při těchto extrémních situacích se vozidlo zachová bezpečně"

Touto informací vracíte zpět do hry můj "zásadní názor".
Taková zkouška je jistě nutná, ale měl by ji provádět už výrobce.
Pokud se tedy zkouší věci "které by pak už mašinka nikdy zažít neměla" Je to pak vlastně zkouška typová.

Při typové zkoušce el. předmětů se např. předepisuje zkouška VN napětím po dobu 1 min. Jelikož to by ale mašinka už zažít neměla, tak při kusové zk. je předepsáno působení VN pouze třeba jen 10 sec.

Jenže výsledky zkoušek se mají v rámci EU uznávat. A jsme zas tam kde jsme už byli - že zkoušky, které má provádět výrobce se dělají asi až zde.
Registered user stoupa  mail  
07.06.2016 (15:44)  
pro Aleš Liesk.

Ano, mate pravdu. Ale i TBZ byla zkouska "Policeni" = provadena ze Zakona zkusebnim komisarem. Po 1948 bylo Slovo "policeni" nahrazeno slovem "bezpecnostni". Pametici nebyli, nedozili - aby se byt i jen uvazovalo o vraceni zpatky. Holt "zivot tropi hlouposti". Slova se meni, zustavaji -podatany je obsah - a ten dava smysl. ("substance over form") :-)
07.06.2016 (15:30)  
Petr3: Nevím, jestli to myslíte vážně nebo si z nás děláte VSP, ale já svou původní otázku vidím zcela v intencích vašich poměrně zásadních názorů jako "Takže se opakuje scénář jako s Pendolinem, že se uzavře kontrakt na věc, o které nevíme zda vyhovuje" nebo "Dodavatel by měl mít zkoušky hotové předem."
Nicméně i poslední vaše příspěvky se nesou ve stejném duchu: nevím o tom nic, ale za svým názorem si stojím.

že slovo "bezpečnostní" je v názvu TBZ poněkud nadnesené
A víte, že ani není?
Ony se totiž při TBZ dělají věci, které by pak už mašinka nikdy zažít neměla (leda až při další TBZ), např. jízda rychlostí vyšší než maximální, brzdění ruční brzdou z určité rychlosti apod. No a sleduje se, zdali i při těchto extrémních situacích se vozidlo zachová bezpečně.
To předvádění TV v prodejně bylo jen vzdálené přirovnání, protože mne v tu chvíli nic lepšího (a obecnému lidu známého) nenapadlo.

Stoupa: ta pochůzka se nazývala politická či politicko-nějaká (teď si nevzpomínám jaká). Koukněte se do víceméně libovolné knížky o historii lokálek u nás. Zkouška byla opravdu policejní či technicko-policejní, však se jí dodnes říká "policajtka".
Registered user stoupa  mail  
07.06.2016 (14:52)  
pro Petr 3:

Je to historicky dano, od K.u.K (!).

TBZ - technicko-bezpecnostni zkouska, byvala zkouska Policejni (predepsana Zakonem) pro nas pro blby zkouska uredni. Zakon takto urcoval pohybujicim se zeleznicnim vozidlum. Dnes zu se "historicke" souvislosti neznaji... :-)

Prosim srovnej i "Policejni pochuzka" a "Bezpecnostni pochuzka" :-)

Jine obory pro to same znaji a konaji zkousku typovou a kusovou (i po oprave, nebo po uplynuti urcite doby, probehu atp. ...) :-)
Registered user Petr 3 
07.06.2016 (14:34)  
To: Petr Šimral

Děkuji Vám za snahu vše objasnit.
Z toho co píšete mi plyne, že slovo "bezpečnostní" je v názvu TBZ poněkud nadnesené.
Spíš to je na úrovni toho (jak píše Aleš Liesk.), že Vám v prodejně Televizor předvedou.
To mne pak vedlo k tomu, že jsem předpokládal, že jde o buhvíjak důležitou zkoušku, která nebyla provedena.
Registered user Petr 3 
07.06.2016 (14:26)  
To: Aleš Liesk.

Tak tentokrát mne Vaše odpověď potěšila. Takto si představuji korektní odpověď.

Proto se odvažuji upozornit na Vaši větu v odpovědi původní:
"vy asi nemáte moc představu o tom, jaká zkouška se dělá ve které fázi schvalování a předávání vozidla, že?"

Takto se seriozní otázka nepíše. Byl to také projev zásadního názoru - jsme si tedy asi kvit.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko