..: GVD 2017: spojení na Valašsko a Slovácko čekají změny :..

151.006-4, Lužná u Vsetína - Lidečko, foto: Duhy Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.

Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).

Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18

Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.

Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.

U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


Radek Papež Poslat mail autorovi | 6.4.2016 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
19.04.2016 (11:58)  
Hrubfr13
o je Františkovy Lázně - Tršnice, Žatec západ - odb. Velichov a Rybník - Lipno
FL - Tršnice se vám zdá zbytečný? No, dneska možná jo, ale když se to někdy v 80. létech drátovalo, tak tam byla celkem slušná nákladní doprava, vč. postrků uhelných vlaků z FL do Vojtanova.
Rybník - Lipno: jednak historické důvody, trať zároveň slouží jako napaječ tratě Budějovice - Dvořiště.

EMOs je definována
Kategorie EMOs ještě existuje? Kde? Naposledy jsem jí viděl na pragotronech na Smícháči. Pragotrony už zmizely v historii a kategorie EMOs taky.

LoWang
že vlak zastavuje tam, kde je to potřeba
No a je tedy potřeba, aby EC vlaky stavěly v Mohelnici a spol?
Registered user stoupa  mail  
19.04.2016 (11:13)  
:-) Trat znam, misto znam (byl jsem tam snad 100x a jel snad 1000x) mam to tam mockrat radeji nez Bezpravi, ale co ta masinka, ona zlobila, ze ji nekdo tak moc pocmaral?

Jinak dle meho Praha Bechovice - Kolin (vcetne nadrazi) chybi uz mnoho petiletek ctvrta kolej a oddeleni dalkove a mistni prapravy. Ale i o tom jsem uz coby maly chlapecek psal... :-)
Registered user Hrubfr13  mail  
19.04.2016 (8:46)  
A nebo bychom potřebovali zcela jiný systém: vlaky REx
Praha - PhaLibeň - Český Brod - Kolín - Kutná Hora
1.) Zrychlení spojení Praha - Č. Brod
- lidi nemusej jezdit osobákama a spěšňáky se nezdržujou v Úvalech, kde není znatelný rozdíl mezi spěšňákem a osobákem, který tam jede každých 10 minut
2.) Rychlé spojení do Kolína
- které narozdíl od EC nechytne na Slovensku 30 minut zpoždění
3.) Spojení do Kutné Hory
- není nutno spoléhat se na rychlíky

VÝSLEDEK
1.) můžeme odebrat vůz u rychlíků Pha - Sázava - Brno
- nevozíme příměsto (Kolín, Kutná Hora)
- vozíme trochu příměsto, čili v Kolíně suburbani vystoupí a Ústečáci nastoupí
- vozíme trochu příměsto, takže i kdyby bylo Ústečáků hodně tak jim v K. Hoře suburbani uvolní místo

2.) můžeme odebrat část vozu z EC, IC, Ex (ne že vůz upilujeme, ale místo 3×Bdmpee pojede Bdmpee+2×Bdpee)
- nevozíme příměsto (Kolín, Kutná Hora)
- vozíme trochu příměsto, čili v Kolíně suburbani vystoupí a Ústečáci nastoupí, ale kapacitně to vyjde nastejno

Stejný problém jsem rozebíral s Ing. Drápalem, který (nechci ho hanit, ale) nepochopil, proč Benešovští suburbani jezdí expresy a rychlíky (přidávání vozu jen do Benešova by zdržovalo a bez něj by bylo narváno) a vymýšlel, jak je "donutit jezdit něčim regionálnějšim", čili jak je vyhnat z vlaků na rozkopanou D1
Registered user Hrubfr13  mail  
19.04.2016 (8:26)  
omlouvám se za blbost, pro jistotu dávám lepší příklad

Ve vlacích EC Praha - München platí také jízdní doklady IDP pouze v případě, že cestující má současně aktivováno časové předplatné jízdné pro všechny tarifní zóny, kterými projíždí. (Rokycany->Plzeň hl.n.)

taky zastavují v Berouně, Hořovicích a Rokycanech, čímž vlastně (v souladu s časy) zastupují Rx, přitom nic z toho nemá význam Kolína (ani Zdice ne, protože do Příbrami jedou přímý rychlíky, což třeba Praha - Ústí - Kolín - Morava možná tak náklad)
Registered user M 
18.04.2016 (22:00)  
Tak on psal, že se tím dá cestovat. Ne že tam platí nějaká jízdenka:-)
Registered user kave 
18.04.2016 (21:56)  
Hrubfr13:
jo a EC se dá cestovat i v IDS (Ústí - Děčín), je to i někde v Aktualitách

Nepište hlouposti, když o tom nic nevíte. Jízdenky DÚK (nebo třeba IDS JMK z Brna do Břeclavi) v EC vlacích neplatí a ani nikdy neplatily.
Registered user M 
18.04.2016 (21:31)  
Kategorie vlaku je to poslední, co cestujícího zajímá? Fakt? Takže borec v Pardubicích přijde na nádraží, vidí tam tři různý vlaky do Prahy (EC, R a Os) a protože ho nezajímá kategorie vlaku, tak sedne do prvního, co pojede? No, asi jo. Mně to jako neobyčejného cestujícího zajímá. Současně implicitně předpokládám, že s kategorií vlaku souvisí počet zastávek (jestli jsou v milionovém městě nebo na poli, to je mi víceméně jedno).
Ale jestli teda kategorie vlaku nejsou pro obyčejné cestující rozhodující, tak pak je lze zrušit, protože odborník se stejně řídí jenom podle čísel vlaků. Pak je teda fakt záhada, kvůli komu se ty kategorie vymyslely. Záhada. Ano, je zde stále ještě možnost, že Wang je mimo...
Registered user Hrubfr13  mail  
18.04.2016 (21:20)  
Nechic: proč tedy rozlišujeme Os, Sp a EC, IC, Ex?

a Rx je stejně blbost, než nadrychlíky a rychlíky radši rychlíky a podrychlíky

jo a EC se dá cestovat i v IDS (Ústí - Děčín), je to i někde v Aktualitách
Registered user Nechic  mail  
18.04.2016 (19:23)  
Hrubfr13: A co takhle:
Ex,IC,EC: Neplatí IDS a jsou tam pěkný vagony, jde najít zásuvky a občas i wifinu. EC má víc zpoždění.
SC: Neplatí IDS a platí se příplatek a je to superrychlý pinďolíno
R(x): Platí občas IDS a je důležitý na dopravu po kraji. V xkách jezdí i pěkný vagony.
Os,Sp: Platí IDS všude, kde IDS je a staví (skoro)všude

Zbytek je fuk, mimo IDS je stojí stejně a cestovní dobu řekne IDOS.
18.04.2016 (19:20)  
Tak už si zvykněte, že vlak zastavuje tam, kde je to potřeba ne tam, kde se to někomu líbí podle nějakých ad hoc pravidel. Kategorie vlaku je to poslední, co normálního cestujícího zajímá. Důležité je, jestli je to jede, kam člověk potřebuje, jede to, kdy potřebuje, jede to dostatečně rychle a dá se v tom cestovat (nesedí se na dřevě). No a samozřejmě je tady skupina, která se neobejde bez koláčku. Ale o tom to je. Jestli je to EC/Ex/R nebo něco jiného, na to každý normální cestující zvysoka kašle.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko