..: GVD 2017: spojení na Valašsko a Slovácko čekají změny :..

151.006-4, Lužná u Vsetína - Lidečko, foto: Duhy Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.

Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).

Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18

Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.

Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.

U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


Radek Papež Poslat mail autorovi | 6.4.2016 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
14.04.2016 (20:44)  
Teda to je neuvěřitelné kolik lidí se na to neumí podívat nešotoušskou optikou. Běžný cestující na vzdálenost 250km a více opravdu nesleduje jestli vlak pojede 3h20 nebo 3h30. On si vyhledá spojení v idosu a vybere si. A pokud to bude spojení přímé, tím spíš pojede, kor když se vyhledaná spojení od sebe nebudou lišit tak šíleně jako dnes.
registrovaný uživatel Komín  mail  
14.04.2016 (17:14)  
prastravak: argumentujete tím, že někdy před 10-ti 15-ti lety to bylo tak a tak? To už je přeci dnes trochu irelevantní, nemyslíte? Kolín podle mě je důležitým uzlem, sám, jako Ústečan, téměř zpravidla využívám možnost přestupu z rychlíku z Ústí, jedu-li kamkoli na Ostravsko nabo směr Vysočina. A co se týče úsekové frekvence do Prahy, myslím, že dnes už to rozhodně nefunguje tak, že by vlak zastavil v Kolíně, Pcích a dál jel prázdný. Jednoduše proto, že do Prahy zde jezdí tolik vlaků, že se poptávka snadno rozptýlí.
14.04.2016 (11:05)  
AL: Seš si jist, že je to takto jednoduše možné, a že by rozložení zastavování jako dnes nevedlo k předjíždění jako dnes? :) Mimochodem fakt nechápu ten kravál zrovna kvůli Vsetínu: Konečně budou mít "hlavně v potřebných časech ve špičce" spojení rychlejší než dnes. Je celkem komické, že zdržení o 5 minut vlastně "v sedle a proti špičce" na Vsetín je děsný problém, zatímco půlhodinové zrychlení druhé linky v té samé době je zanedbatelné, protože "všichni přece jedou hlavně těmi dvěma expresy" (které to odnesou 10 minutami). Přesně v té samé době je ale půlhodinové zrychlení Vsetína jakoby irelevantní, a převažuje těch 5 min. po zbytek dne.
Inu, "každá změna musí být zákonitě k horšímu", i kdyby to tak třeba ani nebylo. :-)

Ty vlaky směr Púchov jsou stejně už dnes EC leda tak podle názvu. Tak se holt "pomalíkový úsek" Žilina - Olomouc prodlouží do Zábřehu, to je toho. Asi by skutečně bylo lepší říkat tomu Rx, ale stanovit si "jednu modlu" a tou se snažit projet hladce za každou cenu bez ohledu na dopady na jiné linky, z toho jsme - pevně doufám - od doby různých Manažerů, Mladých Světů nebo Pendolin Sprinterů už tak nějak vyrostli.

Doomlukas: A není to, že je/bude to rychlejší via Ostrava, spíš důvod prostě jezdit tudy, kde je i mnohem víc lidí, a vsetínské lince dát definitivně status "nižšího segmentu", nebo třeba dokonce jiný cíl (dejme tomu Trenčín, byl-li by zároveň v Púchově přípoj směr Košice)?
14.04.2016 (10:59)  
Aleš Liesk.: Myslím, že Jančuru by neuspokojil. Navíc pokud bude rychlík zastavovat stejně jako doposud (nevím, jestli jste Mohelnici vynechal schválně nebo omylem), tak by byl stejně pomalý, protože by musel pouštět vlaky z vyšší vrstvy.
14.04.2016 (10:16)  
LW: to zpomalení o 5 minut mi nepřijde zrovna zásadní. Zrychlení o půl hodiny u rychlíků už mi ale zásadní přijde.
No a co udělat komprimovanou myš: EC nezpomalovat o 5 minut (= projíždět Červenku a spol), a rychlíky zrychlit ne o 30, ale "jen" o 25 minut (= + Červenka a spol). :-)
Myslím, že tenhle model by uspokojil (skoro) všechny, ne? :-))
14.04.2016 (8:36)  
A to se už před lety tvrdilo, že na této trase postupně odpadnou dva ze tří dopravců a zůstane jeden. Jestliže pomalejší vlaky musejí pouštět postupně (a k tomu různě zpožděných) několik za sebou jedoucích rychlejších, asi je toto jediné rozumné řešení. Za situace, kdy ani jinak pořádně rozlišení Os/Sp/R/Ex nefunguje, je asi celkem jedno, co kde bude stavět (jen je pak nesmysl to označovat dvěma kategoriemi - zbytečná složitost :-)), a čtvrt hodiny ve Třebové, pokud to bude fungovat, na rozdíl od jiných plánovaných "přípojů" od půl hodiny výše, nikoho nejspíš nezabije, spíš je to otravná a trochu stresující okolnost. Pro hbitější na jedno pivo v nádražce. :-) Opatření je to zjevně provizorní, tak doufejme, že alespoň zafunguje, než bude možné to řešit jinak.
14.04.2016 (8:01)  
Jiri Vosecek: A co konkrétně máte tady za problém. Jeden rychlík staví v některých městech, jiný rychlík (tedy expres) staví v jiných městech. Stejně tam něco bude muset zastavovat. Buď jeden všude a nebo oba jen v některých. Celkový počet zastavení se tím nezvýší. Pouze dojde k tomu, že nebude existovat extra pomalá vrstva, která budu muset v každé druhé zastávce čekat na předjetí. Tím se urychlí celková situace na koridoru.

doomlukas: Vašemu postoji absolutně nerozumím. Pokud už nyní je výhodnější cestovat na trase Praha - Žilina přes Ostravu, tak se stejně nic nezmění, stejně všichni budou jezdit i nadále přes Ostravu. A navíc to zpomalení o 5 minut mi nepřijde zrovna zásadní. Zrychlení o půl hodiny u rychlíků už mi ale zásadní přijde.
13.04.2016 (22:44)  
Radek Strnad, Honza7887: Já neříkám že do EC v Kolíně nikdo nenastupuje, naopak, to je právě ten problém. Komplexně ho popsal prastravak.

Proč tam staví LE? Protože díky přetlaku nabídky (mimo špičku) na Praha - Ostrava je třeba začít hledat zdroje jinde.

Míchat dálkovou a příměstskou dopravu je koncepčně špatně, o tom tady od začátku mluvím.
13.04.2016 (22:30)  
jdu si pro mínusy..
nesmysl je v Kolíně nezastavovat. Proč Leoš stojí od nového GVD v Kolíně ? Ono to asi pro nic za nic nebude....
pamatuju dobu, kdy ještě nejezdilo pendolíno a žluté nebo černé vlaky nikoho nenapadly ani ve snu...
Když jsem tehdy doběhl odpoledne na poslední chvíli na nádraží, aby stihl vlak na Ostravu, tak jsem se taktak nacpal do vlaku, jak byl plný. A v Kolíně velká část lidí vystoupila a v Pardubicích další část a pak dál pokračoval vlak poloprázdný..
Ani místenka zakoupená místenka to neřešila, protože jsem se nedostal pořádně ani do chodbičky a natož do kupé. No a když v Kolíně a v Pardubicích velká část vystoupila, tak jsem si mohl vybrat místo i bez místenky...
Záleží na tom, zda jezdí více lidí z Prahy do Kolína anebo z Kolína na Moravu
Občas se mi taky hodí, když vlak na Moravu zastaví v Kolíně, ale dokážu si představit, že dopravci nemusí být nadšeni, že kvůli tržbám za úsek Praha-Kolín/Pce jim uniknou tržby za úsek Praha-Ostrava a cestující na Moravu zrovna tak nemusí být nadšeni, když místa obsadí ti co vystoupí v Kolíně nebo Pcích.
Ostatně obdobná situace znám ve vlacích z Brna do Ostravy. Vlak je zejména odpoledne ve čtvrtek a v pátek nacpaný, a ve Vyškově vystoupí třetina lidí.
registrovaný uživatel M 
13.04.2016 (21:41)  
Rozdíl mezi Leošem a ČD je ale v tom, že Leoš nemá 33 jiných vlaků, co by v Kolíně zastavovaly...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko