..: GVD 2017: spojení na Valašsko a Slovácko čekají změny :..

151.006-4, Lužná u Vsetína - Lidečko, foto: Duhy Vsetín/Luhačovice – Ministerstvo dopravy při přípravě objednávky dálkových vlaků na příští rok zvažuje změnu dopravního konceptu u linek Ex 2 a R 18, které spojují Prahu, Pardubice a Olomouc s Valašskem a Slováckem. Vyplývá to z pracovního materiálu, který zveřejnilo Centrum pro efektivní dopravu (CEDOP). Konečný jízdní řád sice bude ještě ovlivněn řadou dalších činitelů (zejména jeho přesnou konstrukcí se zohledněním regionální a komerční dopravy), avšak základní principy zveřejněného dokumentu by měly být zachovány.

Konkrétní změnou na linkách Ex 2 Praha–Olomouc–Vsetín–Žilina a R 18 Praha–Olomouc–Přerov–Luhačovice je úprava zastávkové politiky. Zatímco dnes ve společném úseku z Prahy do Olomouce zastavuje linka Ex 2 v Kolíně, Pardubicích, České Třebové a Zábřehu na Moravě, linka R 18 obsluhuje navíc ještě Přelouč, Choceň, Ústí nad Orlicí, Mohelnici a Červenku. Nově by linka Ex 2 měla obsluhovat právě stanice mezi Českou Třebovou a Olomoucí, kdežto R 18 si ponechá pouze zastavení z Prahy do České Třebové. Výsledkem je zkrácení cestovní doby u přímého spojení z Prahy do Přerova, a to z dnešních 3:12 na 2:45, pro Luhačovice je časová úspora podobná (dnes 4:42, výhledově 4:18).

Koncepční návrh JŘ linek Ex 2 a R 18

Praha–Olomouc–Valašsko/Slovácko
Valašsko/Slovácko–Olomouc–Praha
Obsahuje pouze vlaky objednávané MD ČR.

Další příležitostí pro luhačovickou linku je plánovaná elektrifikace tratí na Slovácku – ze Starého Města do Luhačovic, Bojkovic a Veselí nad Moravou. Díky ní by odpadla nutnost přepřahu lokomotivy ve Starém Městě u Uherského Hradiště, což by spolu se zvýšením traťové rychlosti přineslo další zrychlení cesty do největších moravských lázní. Otázkou zůstává, zda by takové zkrácení cestovní doby bylo natolik velké, aby došlo i k úspoře v počtu nasazovaných souprav.

U linky Ex 2 sice kvůli zvýšení počtu zastavení dojde ke zpomalení spojení mezi Prahou a Olomoucí asi o 5 minut, avšak rychlé spojení na této trase zůstane zachováno prostřednictvím komerčních produktů Českých drah (linka Ex 1 Praha–Ostrava a Pendolino), RegioJetu a LEO Expressu.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


Radek Papež Poslat mail autorovi | 6.4.2016 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Hrubfr13  mail  
18.04.2016 (18:46)  
Tady se někdo snaží urvat trati Budějice-Velenice čestný titul nejzbytečněji elektrifikované trati v Česku? :-)

Ne. To je Františkovy Lázně - Tršnice, Žatec západ - odb. Velichov a Rybník - Lipno

Ad EC v Kolíně:
jel jsem na megaakci do Světlý nad Sázavou - pátek odpoledne, tak jsem si napsal o posilu. Posilu dali. Co se stalo? Do Kolína jsem stál, z Kolína jsem stál na jedné noze a ještě k tomu jsem nevěděl na čí (nahrnuli se tam Ústečáci, Mělníčáci, Nymburčáci, Poděbraďáci, Mladobolčáci, Všetatisti atd.), takže přepravní proudy táhnou lidi do Kolína nejen na tranzit. Tam by se uživilo i Pinďolíno, které tam z Prahy přijíždí stejně pomalu (ne 160)

Proč vnímat IC jako jakési "podEC"? Logicky vyplývá:

IC: komfortní dálkové spoje zastavující ve významných uzlech
EC: mezistátní IC
Rx: údajně komfortní spoje zastavující ve velkých a středně velkých městech a významných uzlech
R: A+BDs+B / AB+BDs+B zastavující ve velkých a středně velkých městech a významných uzlech
na Ex by logicky vycházelo
Ex: mezistátní Rx (béčka by snad nikdo nepustil ani do Polska)

jenže do kategorie Ex se cpou i A+BDs+B / AB+BDs+B / údajně komfortní (mezistátní) dálkové spoje zastavující ve významných uzlech

a pak že v tom neni bordel, když EC zastavujou v dírách, o kterých jsem ani já jako zeměpisný olympionik neměl a nemám povědomí
a pak že v tom neni bordel, když se Rx chovaj jako Sp
a pak že v tom neni bordel, když se R (Rx) maj v části trasy chovat jako Sp a v části jako IC
a pak že v tom neni bordel, když se souděj kvůli diferenciaci značek RJ a rj
a pak že v tom neni bordel, když jsou SC vedený jako Ex (když už brát SC jen jako Komerzkategorie tak jako IC, ne?!)

ještě bychom potřebovali rozlišovat MOs (motorový Os), EOs (elektrický Os) a EMOs (přepřahající osobní vlak), MSp.....

konkrétně kategorie EMOs je definována jako "osobní vlak vedený elektrickou příměstskou jednotkou
a pak že v tom neni bordel...
registrovaný uživatel Nechic  mail  
18.04.2016 (12:06)  
IC540: Zastavení Regiojetu v Kolíně by zrovna mělo smysl kvůli přípoji na rychlíky na Rumburk.
18.04.2016 (10:18)  
Nikdo vam ale vlaky Ex nebere, ale jsem proti tomu aby tam stavely EC. A pokud by tam mely stavet, tak je prejmenujme na Ex at si nehrajeme s EuroCity na něco, co ve výsledku nejsou.
registrovaný uživatel Komín  mail  
16.04.2016 (9:27)  
Honza7887: přesně taková je moje zkušenost, Landek je zrovna jedním z mých obvyklých přípojů :)
15.04.2016 (23:15)  
Jiri Vosecek: Co jezdím pravidelně pondělním Ex 147 Landek tak v Kolíně sice pár lidí vystoupí, ale mnohem víc jich zase nastoupí. Takže asi tak.
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.04.2016 (19:27)  
Dle mých informací má zájem zastavit i Regiojet v Kolíně.
Nezastaví však z důvodů naplněnosti trati.
Po konzultaci se SŽDC od toho i pro příští JŘ ustoupil.
Ale nikdy neříkej nikdy...
Souhlasím s s tim, že Kolín je frekventovanou stanicí s přestupní vazbou.
Omezil bych však použití vlaků vyšších kategorií úsek Praha Kolín.
Sice se to možná nebude někomu líbit. Ale nabídka je dostatečná u ostatních kategorií...
registrovaný uživatel Sim 
15.04.2016 (14:47)  
Jiri Vosecek > jako mnohem dulezitejsi bych videl, jestli je taky bezne, ze srovnatelne mnozstvi jinych lidi do vlaku zase nastoupi - ono proste Kolin je frekventovana prestupni stanice v ruznych smerech.
15.04.2016 (11:25)  
Honza7887: Ja to zastavovani v Koline preziju, ale faktem je ze v Koline vystoupi bezne tretina lidi. To u mezinarodniho vlaku uplne nejde do sebe.
15.04.2016 (1:13)  
Jiri Vosecek: Pokud vám zastavování EC v Kolíně tak vadí, jezděte Pendolinem. To je na trati na Ostravu ta nejvyšší vrstva která staví jen v krajských městech (pravda krom Košičana).

EC už prostě dávno nejsou prestižní vlaky pouze pro dálkové cestující. Začalo to zrušením příplatku. Dnes prostě vezou i tu úsekovou frekvenci.
registrovaný uživatel xlfd 
14.04.2016 (23:33)  
Ano, když už ve vlaku su, tak není až tak hrozné někde zastavit navíc. Stejně dopředu nevím, jaké to bude mít zpoždění.
Mnohem důležitější mě připadá, jestli si vyberu spoj,
kdy je na přestup v Horní Lidči 5 minut nebo 20 minut.

A vzhledem k tomu, že dojíždím relativně často,
tak jestli za jednu cestu tam a zpět najedu 9 hodin nebo 8 hodin je rozdíl, takže mě každé zrychlení potěší,
ale horlivé nezastavování by mohlo znamenat,
že by to přestalo stavit v Horní Lidči a to by bylo hodně velké zhoršení.

Ale i kdybych musel o jednou víc přesedat,
tak by to mělo být tak, že bych měl dojet
na Vsetín a tam přesednou, ale obávám se toho,
že by to vycházelo lépe osobákem až do Hranic,
což by bylo divné.

Pro mě jako cestovatele není až tak extrémně
důležitý počet zastavování, ale celková jízdní
doba, ideálně co nejvíc ve vlaku
a přestupy, které i s pravidelným zpožděním
navazují a neujíždí.
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko