(Aktualizováno 11.30) Bad Aibling — V Horním Bavorsku v okresu Rosenheim se v úterý 9. 2. 2016 kolem 6.45 ráno čelně srazily dvě elektrické jednotky Stadler Flirt, provozované společností Bayerische Oberlandbahn (Meridian), na jednokolejné trati 958 Mangfalltalbahn Holzkirchen – Rosenheim. Místo střetu se nachází v nepřehledném úseku Kolbermoor – Bad Aibling, 50 km jihovýchodně od Mnichova. Obě soupravy při nehodě vykolejily, některé vozy se převrátily. Aktuální zprávy hovoří o deseti mrtvých (včetně obou strojvedoucích i průvodčích), 10 těžce a 70 lehce zraněných. Německý ministr dopravy uvedl, že hasiči dorazili na místo nehody do 3 minut od nahlášení. Na místě zasahovalo cca 500 členů jednotek IZS a 15 vrtulníků. Podle českého konzulátu ve vlacích zřejmě necestovali čeští občané. Trať je na neurčitou dobu uzavřena, webové stránky společnosti Meridian kvůli tragické události místo obvyklého obsahu ukazují jen základní informace o nehodě. Příčina nehody se vyšetřuje, zřejmě šlo o selhání lidského faktoru. Kolem poledne skončilo vyprošťování obětí, nyní probíhá odstraňování trosek obou vlaků v těžce přístupném terénu u vodního kanálu Mangfall.
Zdroj: Policejní prezidium Oberbayern Süd, Idnes.cz
@ PPP: Die Fahrdienstvorschrift (FV) wird einem Gesetz gleichgesetzt und nach dieser muss man handeln. Gegen ein Halt zeigendes Signal darf nur mit Zustimmung des Fahrdienstleiters an gefahren werde. Wer Bedarf hat, dem kann ich gerne die Deutsche Fahrdienstvorschrift und Befehle zu Senden.
Musí se zohlednit předpisy (ve smyslu "bez toho to protě nepojede") nebo se mají zohlednit předpisy (tzn. v předpise je to sice regulované, ale pokud chci, mohu jet proti stůj kdykoliv)? Je v PZB 90 nutná spolupráce mimo lokomotivu nebo může strojvedoucí obstarat sám vše potřebné pro nouzový odjezd proti stůj? Děkuji za Vaše komentáře.
Only trouble with the system PZB 90 the Dispatcher may circumvent this system. But for security policies and measures are clearly defined in the Dispatcher provision. In addition, then the signal box built-in safety equipment must still be circumvented. one must remember a lot of guidelines To carry out all this.
Nur bei Störungen am System PZB 90 darf der Fahrdienstleiter dieses System umgehen. Dazu sind aber in der Fahrdienstvorschrift Sicherheitsrichtlinien und Maßnahmen klar geregelt. Außerdem muß dann noch die Stellwerk eingebaute Sicherheitstechnik umgangen werden. Um dies alles durchzuführen muss man sehr viele Richtlinien beachten.
https://youtu.be/y04O09B8vy0?t=1498
Zdeněk Štěpánek > predpokladam, ze "Odjet proti Stůj u DB nelze, to zasáhne PZB." plati pro standardni provozni podminky. A ze musi existovat nejaky testovaci/supervizorsky rezim, do ktereho se prepina nejakym zaznamenavanym zpusobem a ktery - mimo jine - znamena, ze umozni kombinace, ktere v beznem provozu nesmi nastat - napr. vjezd do obsazeneho useku.
A je v konecnem dusledku fuk (ja vim, je to cynicky receny, ale technicky vzato to tak je), jestli se posila lokomotiva pro vyprosteni uvizleho vlaku, nebo dva vlaky proti sobe.
Mohl by mi někdo znalý vysvětlit, jak je, možné, že "Odjet proti Stůj u DB nelze, to zasáhne PZB."
Mašina přece musí mít nějaký režim "kašlu na všechno a prostě jedu". Tak jako všechny mašiny bez zabezpečovačky. Pro případ jakékoliv mimořádnosti, výpadku zabezpečovačky apod....
Mají na to nějaká speciální klíč/kód, který deaktivuje zabezpečovač a který fíra na mašině normálně nemá?
Switching off the safety device PZB 90 by the Dispatcher is not possible. Whether Human exists or failure of which employees will be investigated. Everything else is speculation at this point. I am 42 years working as a dispatcher at Deutsche Bahn and not intend to participate in speculation.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.