Beroun (aktualizováno v 22.00) — První větší letošní mimořádná událost na sebe nenechala dlouho čekat. Poškozené trakční vedení momentálně paralyzovalo provoz ve stanici Beroun a přilehlých traťových úsecích do Karlštejna a Zdic. Dle webu Českých drah je zastaven provoz v úseku Zdice – Beroun, v úseku Karlštejn – Beroun Dráhy operativně zajistily kyvadlovou autobusovou dopravu, která však vynechává zastávku Srbsko, a také kyvadlovou vlakovou dopravu (pomocí motorové jednotky), která zastávku Srbsko obsluhuje. Situaci při plánování náhradní autobusové dopravy však komplikuje i sníh a s ním související stav pozemních komunikací. Odřeknuto bylo kvůli mimořádnosti již několik vlaků. V současné době SŽDC zjišťuje rozsah poškození. Více informací naleznete v této aktualitě.
22.00 - Provoz částečně obnoven. Plné obnovení provozu se očekává v nočních hodinách.
20.15 - Dle nejnovějších informací by se mělo podařit obnovit velmi omezeně provoz v úseku Beroun - Zdice v 20.30. Prvním vlakem, který by měl od Plzně na Prahu jet (i s mimořádnou zastávkou ve Zdicích) bude Rx 779.
19.45 - Pravděpodobně i sám dopravce zápasí s nedostatkem informací od správce infrastruktury SŽDC. Po cca hodině se objevila na webu ČD jen nová informace ohledně vlaku Rx 754, který pojede v úseku Zdice - Plzeň hl.n. jako osobní vlak (zastaví na všech stanicích a zastávkách). Informace o náhradní dopravě v úseku Beroun - Zdice nejsou ani dvě hodiny po vzniku mimořádnosti známy. Nicméně dopravce na svém neoficiálním FB profilu naznačil, že se NAD pro úsek Zdice - Beroun objednat snažil, ale u autobusových dopravců nepochodil.
19.00 - V současné době jsou odříkány vlaky linky S7 v postiženém úseku (tedy Karlštejn - Beroun), rychlíky vyšší kvality v úseku Praha - Zdice, vlaky SC Pendolino 506 a 515 v úseku Praha - Beroun a osobní vlaky v úseku Beroun - Zdice. Jádro mimořádné události bylo údajně lokalizováno na zdickém zhlaví žst. Beroun
Zdroj: Mimořádnosti v provozu ČD
Myslím, že řidič vůbec nemá ponětí, co na kterou trať patří a nepatří. Většina lidí, co řídí auto, funguje takhle: Já jsem vlakem jel naposledy před 10ti lety, to když jsme byli s dětma v Jindřichvě Hradci (Kamenickém Šenově, Zubrnicích). Já jsem se pokaždé v tom místě, jako malý kluk bál, že spadnou oboje závory a už se nikdy odtud nedostanu.
Myslím, že fakt jo, i když paměť dělá různé kousky a minulé ryby jsou vždycky tááákovéhle.
Ale vysloveně mě dodnes zajímá. co si říkal ten řidič, co mu v půl jedné uprostřed pustých polí stáhli závory a místo krabičky 810 protáhli takovouhle obludu.
M 474 003: Jsou tam tři koleje plus jedna manipulační, mohli třeba rozdělit soupravu.
Až budou podřipské lokálky zrušené a vytrhané, tak nepůjde ani tahle varianta. 10 vozů Y, to je 245m, to by mně zajímalo, jak to ve Straškově objeli.
Nakonec nás odvezli zpátky do Roudnice, cestující ze tří večerních rychlíků Děčín - Praha nacpali do čtvrtého (Cheb - Košice; tuším Excelsior), před deset vagónů zapřáhli kocoura, pohádali se, jestli ten kopec vyjede nebo nevyjede a poslali to přes Straškov do Vraňan.
Menší povstání proběhlo ve Straškově, kde echt narvaný vlak čtvrt hodiny stál, a pak se vydal "zpátky", a pak v Kralupech, kde se přistupující mylně domnívali, že když mají místenku, tak si v půl druhé hodiny zpožděném vlaku aspoň sednou.
Má to ještě osobní pointu: jel jsem tehdy do Kladna. Spoj z Kralup jsem samozřejmě minul, v Praze jsme byli někdy ve dvě, tak jsem se povozil nočními tramvajemi a ráno na Masaryčce potkal tátu, kterak jede na vejlet.
Stalo se to u Chocně a strhla ji gorila na EC Vindobona.Kuriózní bylo hlavně to,že zrovna tehdy se dělal koridor mezi Chocní a Brandýsem a tak byl jednokolejný provoz a na té jediné provozní koleji se to stalo.
Jo ze začátku vlaky přetahovali přípřežemi motorů,ale když přijeli dráteníci,tak tou svoji mandelinou nemohli jinak,než se postavit na onu traťovou kolej a zablokovat celý hlavní tah.
Vlak směr Morava,ve kterém jsem byl,nabral 4 hodiny zpoždění...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.