Berlín — Společnost Bombardier Transportation podepsala smlouvu na dodávku 62 elektrických lokomotiv TRAXX AC pro Izraelské železnice (ISR). Hodnota této zakázky činí 230 milionů eur, součástí smlouvy je i opce na dalších 32 strojů. Nové lokomotivy s maximální rychlostí 160 km/h budou dodávány od konce roku 2017, přičemž se stanou prvními izraelskými elektrickými lokomotivami. Celá šestisetkilometrová železniční síť má totiž elektrizaci teprve před sebou. První tratí s elektrickým provozem se má stát rychlodráha mezi Tel Avivem a Jeruzalémem, vedená přes letiště Ben Gurion. Pravidelný provoz na této čtyřicetikilometrové trase má být zahájen v březnu roku 2018. Následovat budou další stávající i nově budované tratě, například z Haify ke hranicím s Jordánskem.
Nejedná se však o první dodávku Bombardieru do Izraele. ISR již provozuje celkem 369 patrových vozů vyrobených v Görlitz a dodaných v letech 2001–2014 v několika sériích. Nové TRAXXy mají v čele těchto sedmivozových vratných souprav nahradit dieselové lokomotivy, od čehož si dopravce slibuje zejména vyšší zrychlení souprav, a tedy i zkrácení jízdních dob. Zvláštností těchto vratných souprav je jejich energetická nezávislost na hnacím vozidle. Za stanovištěm strojvedoucího v řídicím voze se nacházejí dvě dieselgenerátorová soustrojí, která vlak zásobují elektrickou energií, vozy ovšem nemají vlastní pohon. Každé z těchto soustrojí je tvořeno šestiválcovým motorem CAT a třífázovým alternátorem, výkon jedné této elektrocentrály činí 275 kW. Toto řešení klade značné nároky na prostor – pro cestující je určena pouze polovina řídícího vozu, zbytek tvoří strojovna. Otázkou zůstává, zda po zahájení elektrického provozu budou napájecí zdroje z řídících vozů odstraněny a jejich kapacitu tak bude možné zvýšit.
Zdroje: finanztreff.de, Wikipedia, poznatky autora
1 2 | Zpráv na stránku: |
A představa vlaku, kterej má na jednom konci elektrickou mašinu a na druhym konci řidičák kterýmu se kouří z komína, je dost vtipná :-)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.