..: Bombardier dodá lokomotivy do Izraele :..

TRAXX pro ISR - vizualizace, foto: Bombardier Transportation Berlín — Společnost Bombardier Transportation podepsala smlouvu na dodávku 62 elektrických lokomotiv TRAXX AC pro Izraelské železnice (ISR). Hodnota této zakázky činí 230 milionů eur, součástí smlouvy je i opce na dalších 32 strojů. Nové lokomotivy s maximální rychlostí 160 km/h budou dodávány od konce roku 2017, přičemž se stanou prvními izraelskými elektrickými lokomotivami. Celá šestisetkilometrová železniční síť má totiž elektrizaci teprve před sebou. První tratí s elektrickým provozem se má stát rychlodráha mezi Tel Avivem a Jeruzalémem, vedená přes letiště Ben Gurion. Pravidelný provoz na této čtyřicetikilometrové trase má být zahájen v březnu roku 2018. Následovat budou další stávající i nově budované tratě, například z Haify ke hranicím s Jordánskem.

Dieselová lokomotiva s patrovými vozy, foto: Alexander Lysyi, zdroj: Wikimedia Commons Nejedná se však o první dodávku Bombardieru do Izraele. ISR již provozuje celkem 369 patrových vozů vyrobených v Görlitz a dodaných v letech 2001–2014 v několika sériích. Nové TRAXXy mají v čele těchto sedmivozových vratných souprav nahradit dieselové lokomotivy, od čehož si dopravce slibuje zejména vyšší zrychlení souprav, a tedy i zkrácení jízdních dob. Zvláštností těchto vratných souprav je jejich energetická nezávislost na hnacím vozidle. Za stanovištěm strojvedoucího v řídicím voze se nacházejí dvě dieselgenerátorová soustrojí, která vlak zásobují elektrickou energií, vozy ovšem nemají vlastní pohon. Každé z těchto soustrojí je tvořeno šestiválcovým motorem CAT a třífázovým alternátorem, výkon jedné této elektrocentrály činí 275 kW. Toto řešení klade značné nároky na prostor – pro cestující je určena pouze polovina řídícího vozu, zbytek tvoří strojovna. Otázkou zůstává, zda po zahájení elektrického provozu budou napájecí zdroje z řídících vozů odstraněny a jejich kapacitu tak bude možné zvýšit.

Zdroje: finanztreff.de, Wikipedia, poznatky autora


Jiří Bajer | 24.10.2015 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Svět


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
24.10.2015 (12:13)  
Wow, to vypadá skoro na kompletní obměnu všech mašin během pár let, to to budou takhle rychle celý elektrifikovat, anebo mašiny budou stát pár let v depu než je bude kde nasadit?

A představa vlaku, kterej má na jednom konci elektrickou mašinu a na druhym konci řidičák kterýmu se kouří z komína, je dost vtipná :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko