..: Bombardier dodá lokomotivy do Izraele :..

TRAXX pro ISR - vizualizace, foto: Bombardier Transportation Berlín — Společnost Bombardier Transportation podepsala smlouvu na dodávku 62 elektrických lokomotiv TRAXX AC pro Izraelské železnice (ISR). Hodnota této zakázky činí 230 milionů eur, součástí smlouvy je i opce na dalších 32 strojů. Nové lokomotivy s maximální rychlostí 160 km/h budou dodávány od konce roku 2017, přičemž se stanou prvními izraelskými elektrickými lokomotivami. Celá šestisetkilometrová železniční síť má totiž elektrizaci teprve před sebou. První tratí s elektrickým provozem se má stát rychlodráha mezi Tel Avivem a Jeruzalémem, vedená přes letiště Ben Gurion. Pravidelný provoz na této čtyřicetikilometrové trase má být zahájen v březnu roku 2018. Následovat budou další stávající i nově budované tratě, například z Haify ke hranicím s Jordánskem.

Dieselová lokomotiva s patrovými vozy, foto: Alexander Lysyi, zdroj: Wikimedia Commons Nejedná se však o první dodávku Bombardieru do Izraele. ISR již provozuje celkem 369 patrových vozů vyrobených v Görlitz a dodaných v letech 2001–2014 v několika sériích. Nové TRAXXy mají v čele těchto sedmivozových vratných souprav nahradit dieselové lokomotivy, od čehož si dopravce slibuje zejména vyšší zrychlení souprav, a tedy i zkrácení jízdních dob. Zvláštností těchto vratných souprav je jejich energetická nezávislost na hnacím vozidle. Za stanovištěm strojvedoucího v řídicím voze se nacházejí dvě dieselgenerátorová soustrojí, která vlak zásobují elektrickou energií, vozy ovšem nemají vlastní pohon. Každé z těchto soustrojí je tvořeno šestiválcovým motorem CAT a třífázovým alternátorem, výkon jedné této elektrocentrály činí 275 kW. Toto řešení klade značné nároky na prostor – pro cestující je určena pouze polovina řídícího vozu, zbytek tvoří strojovna. Otázkou zůstává, zda po zahájení elektrického provozu budou napájecí zdroje z řídících vozů odstraněny a jejich kapacitu tak bude možné zvýšit.

Zdroje: finanztreff.de, Wikipedia, poznatky autora


Jiří Bajer | 24.10.2015 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Svět


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.11.2015 (0:50)  
No, ona ta trať ležela 90. léta ladem celá, pak ji obnovili někdy kolem r. 2005 až do Jeruzaléma (ale ne do původního nádraží, ale jen do Jeruzalém-Malcha). Jak to vypadá, tak to asi nemělo ekonomické opodstatnění.
registrovaný uživatel SergeS 
31.10.2015 (10:36)  
Frantisek:

Stara trať, jestli jsem je pochopil tam správně, tak zůstane jen v tom useku u Tel Avivu do nějakého sídla, které je odhadem v polovině. Úsek z toho posledního sídla do Jeruzalema je dlouhý (A navíc právě ten, který mě fascinoval vzhledem), a pro účely dopravy absolutně na nic v porovnání s novou trati. Nemůžu tvrdit, že to je na tuty, to je informace stara 3 roky
30.10.2015 (7:46)  
SergeS: Existuje nějaká informace o rušení staré trati, nebo je to jen předpoklad podle toho, jak "se to vždycky dělalo" (u nás)? Pokud stará trať obsluhuje nějaká další sídla, pak může být docela dobře zachována souběžně s novou. A jak tak koukám do mapky, ta dřív vedla i do míst, kde teď bude končit nová, ideálně by tak na ni mohla i navázat. Ovšem, jak rozhodnou místní, tak to budou mít - buď pro více lidí, nebo pro méně. Jako u nás...
registrovaný uživatel SergeS 
26.10.2015 (15:01)  
arj: No kromě nás tam jelo pár lidí, ale jinak moc ne, také proto tam jedí třivozový motorák. My jsme teda měli cestu ráno tam a večer zpět, takže nam to jelo dobře
25.10.2015 (22:34)  
str: dostal jste mne, Dougu Badmane! A konec skuhrání, štěstí z Görlitz přeje nám tedy stejně jako lidu Davidovu... :)

Jiří Bajer: na webu ISR jsou tendry, ale o úpravě patráků ve smyslu odstranění dieselagregátu tam toho zrovna moc není. Je tam zajímavá zmínka o tunelech, příprava na ně je součástí úprav. Jinde se dá zase vygůglit, že úpravu pater přiklepli Bombardieru i s těma mašinama.
registrovaný uživatel arj 
25.10.2015 (22:19)  
SergeS: Škoda té staré trati na Jeruzalém, ta prochází nádhernou krajinou

A jezdí s tím někdo? Já jsem měl letos touhu se aspoň jednu cestu svézt ... poslední vlak z TLV do Jeruzaléma někdy v poledne (zatímco moje letadlo přilétalo někdy kolem 15 hod), zpět první spoj z Jeruzaléma v poledne (a doporučený check-in na letadlo ve 13 hod).
Navíc se mi nepovedlo ani prohlédnout si nádraží v Jeruzalému, protože někde daleko od města a civilizace. Takže jediný železniční zážitek byla večeře v bývalém hlavním nádraží, dnes zábavním a společenském centru s pár historickými fotkami.
registrovaný uživatel str 
25.10.2015 (10:50)  
Pikehead: Nejsou nahodou Bmto patraky z Gorlitze? A taky byly novy :-)
25.10.2015 (7:21)  
Kdyby si dal autor více práce s hledáním zdrojů, tak by zjistil, že řídící vozy budou opravdu upraveny pro provoz v elektrické trakci.
24.10.2015 (22:27)  
Hm, tak v Izraeli mají patráky z Görlitz a my budeme za rok mít... zrekonstruované Bmto. :)
registrovaný uživatel SergeS 
24.10.2015 (18:35)  
Škoda te staré trati na Jeruzalém, ta prochází nádhernou krajinou a asi se zprvoznením nové bude zrušena.

Offtopic

R.U.R.:

V Rusku mají mašinu ze které se kouří, jako když někdo topí v přidušeném kotli, a to samé dělají i vozy za ní, protože každý má svojé nezávislé uhelné topení ;-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko