..: Na Semmeringu v Rakousku došlo k nehodě, provoz je přerušen :..

Srážka v tunelu na Semmeringu, foto: Österreichische Bundesbahnen - ÖBBGloggnitz (aktualizováno 2. 12. 19:00) – Vážná železniční nehoda se stala v úterý 1. prosince ráno v Rakousku na jižní dráze, trati mezi Vídní a Grazem / Villachem. K mimořádné události došlo podle informací rakouských drah ÖBB v tunelu mezi stanicemi Breitenstein a Semmering. Podle předběžných zjištění došlo nejprve k závadě na nákladním vlaku, který jel ve směru od stanice Gloggnitz stoupáním na Semmering. Některé zdroje hovoří o roztržení tohoto vlaku, přičemž obě části soupravy se však měly ihned zastavit v důsledku přerušení průběžného vzduchového potrubí. Za tímto prvním spojem následně zastavil další nákladní vlak. Pro ten byla ze stanice Gloggnitz vyslána lokomotiva, která jej měla stáhnout zpět do stanice. V průběhu jízdy pomocné lokomotivy směrem ke stojícímu vlaku se však tento vlak, tvořený kontejnerovými vozy, z doposud nezjištěných příčin dal do pohybu a v tunelu se srazil s právě přijíždějící lokomotivou. V důsledku nehody došlo k lehkému zranění strojvůdce lokomotivy, vykolejení několika drážních vozidel a výraznému poškození železniční infrastruktury. Zatímco prvotní odhady hovořily o obnovení provozu v řádu několika málo dnů, nynější zprávy mluví o zastavení provozu minimálně na další tři týdny.

ČD railjet, který právě přijel na vlaku rj 75, mimořádně ukončený ve stanici Gloggnitz, foto: Michal Jaroš - ŽelPageTato mimořádná událost se mimo jiné dotkla také linky Praha–Vídeň–Graz, na které jezdí ve dvouhodinovém taktu vlaky railjet. Ty byly v průběhu úterý operativně ukončovány v různých nácestných stanicích v Rakousku, přičemž po stabilizaci provozu nyní dochází k obratům souprav přijíždějícím z Čech ve stanici Gloggnitz, kde je přestup na náhradní autobusovou dopravu. Ta dopraví cestující do Mürzzuschlagu, kde je opět přestup na vlak ve směru Graz. Regionální vlaky jsou pak nahrazeny autobusy v úseku Payerbach-Reichenau – Semmering.

Pozitivní zprávou je, že vzhledem ke vhodné silniční komunikaci nedochází za místem mimořádnosti prakticky k žádným výraznějším zpožděním. Cestující na českém území mohou tak pocítit pouze změny v řazení souprav, kdy jsou některé vlaky vedeny českou jednotkou railjet místo té rakouské a naopak. Například v úterý 1. prosince se tak ČD railjet podíval do Vídně na spoji rj 373, naopak červenočerná souprava přijela místo té modré na vlaku rj 372. Jedna jednotka ČD railjet zůstala uvězněna v úseku Mürzzuschlag – Graz, je proto na místě očekávat, že odchylky v nasazení českých i rakouských railjetů lze z tohoto důvodu i z důvodu jiných oběhů souprav očekávat i v následujících dnech.

Odkaz na další fotografie: Bahnforum.info

Zdroje: ÖBB, railpage.net, Der Standard, ORF


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 2.12.2015 (0:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.12.2015 (5:44)  
„Pouze změny v řazení souprav” – nechtěl bych být průvodčí, řešící problém s místenkami. Myslím, že nadávky na úžasný český cyklooddíl a šetření na jedničce zase lítají všemi směry :D :D
02.12.2015 (18:57)  
Článek byl aktualizován na základě nově zjištěných informací.
registrovaný užívateľ nojva  mail  
02.12.2015 (17:46)  
Jestli správně počítám, tak je "uvězněna" jen jedna česká jednotka za Semmeringem od rj74?
dopisovateľ alebo člen ŽP Zlámalík  mail  
02.12.2015 (16:49)  
Nové fotky: http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=156057.msg1729717#msg1729717

Tady: http://files.orf.at/slides2/noemagazin/58797/1448979341297_f2doljo4.jpg je vidět, že vlak měl vpředu přípřež (1044 + Taurus). Podle toho by na vlaku měli být dva fírové, protože přípřež v Mürzzuschlagu zase odstupuje. Pak je ale zvláštní, že začal couvat, to by fakt museli mít zavřené brzdové potrubí a o to víc by se asi divili cestou dolů za Semmeringem. Možná to dopadlo ještě dobře.
dopisovateľ alebo člen ŽP Zlámalík  mail  
02.12.2015 (16:48)  
milloss: ta tvoje poslední verze by měla být ta správná. K nárazu taky zmiňují to, že mašina vagóny vlastně zašpuntovala v oblouku v tunelu a kinetická energie se pohltila v deformacích beden - na přímé trati by asi nějaký vůz vyšplhal a sejmul stanoviště. Kdyby pomocná lok jela rychleji, tak by se potkali na mostě a ty vozy by popadaly z viaduktu Kalte Rinne do údolí. To ale není ekologické, v Rakousku se dává železo do sběrny.
Mapa: http://binged.it/1jyzxHm
02.12.2015 (15:45)  
Verzie pribehov sa roznia. Uz su minimalne 2.
Jeden zdroj pise ze tam boli 2 vlaky a vyslana masina na pomoc, druhy ze tam bol 1 vlak a masina vyslana na pomoc. Co je spravne?

Ak je pravda ze tam bol iba 1 vlak (roztrhnuty), ktoremu usla zadna odtrhnuta cast, tak potom je asi mensie zlo, ze tam nastastie bola ta solo masina vyslana a stalo sa iba toto. Ktovie kde by sa vysypali a co by poskodili (mosty, tuneli, nasyp, svah...) tie vagony ak by sa nezastavili na vyslanej masine, ale niekde vo velkej rychlosti vykolajili.

edit:
na tomto odkaze http://noe.orf.at/news/stories/2745313/ pisu ze sa jednalo o 2 vlaky a pomocny rusen, ten druhy sa vraj zatial z neznamych dovodov "nekontrolovatelne" spustil dozadu oproti pomocnej masine rychlostou az 60km/h.
dopisovateľ alebo člen ŽP Zlámalík  mail  
02.12.2015 (14:16)  
Prošel jsem ta rakouská fóra a pokud tomu rozumím a něco mi neuniklo, tak nedošlo k roztržení vlaku, ale jednalo se o vlaky dva. Jeden vlak (42322) zůstal stát (pro poruchu - nebo pro to roztržení, ale zdroje se různí) v 7:48 nad Breitensteinem a druhý (43601) zůstal stát v 7:50 za ním. Pro ten druhý byla vyslána loko z Gloggniz, že by jej stáhla zpět dolů. Po asi půlhodině (?) se ale ten druhý vlak dal do pohybu zpět (nekontrolovaného) - v tunelu došlo okolo 8:30 ke srážce s lokomotivou, vypravenou z Gloggnitz. Zdali vlak vykolejil a loko do něj (při rychlosti 40 - 60 km/h) najela, nebo hromada nastala až při srážce, mi zatím není jasné. Na fotkách na Bahnforum je loko vidět na poslední fotce, nevypadá nějak zásadně zmuchlaná.

Proč se tan zadní vlak rozjel, není známo, když na něm byla loko (prý snad i dvě), vzduch by ujít neměl. Je toho na dlouhý čtení, spekuluje se o odfláknuté zkoušce brzdy atd. Uvidíme, s čím kdo přijde.

Edit: opraveno dle nových zjištění.
registrovaný užívateľ Keprt 
02.12.2015 (13:47)  
M 474 003: zdá se, že jste detailně informován o časovém průběhu nehody. Podělte se s námi. Děkuji.
02.12.2015 (13:04)  
Tak to budou mít rakouští kolegové co dělat, jenom vyřezat ty vozy v tunelu. Předpokládám, že v tom tunelu je vlhko, souprava mohla odjet smykem, nebo došlo k postupné ztrátě tlaku v pomocných vzduchojemech. Každopádně souprava "zabrzděná" vypuštěním průběžného potrubí není zabrzděná souprava. To se pořád šetří, pokud jel strojvedoucí sám, neměl soupravu kdo zajistit, a takhle to dopadlo.
02.12.2015 (12:16)  
M 474 003: Po spádu zavazel právě ten neutržený díl, takže to očividně nešlo. Leda by mašinka přeskočila na druhou kolej.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko