..: Střet vlaku s nákladním automobilem ve Šluknově (doplněno) :..

Nehoda osobního vlaku a nákladního automobilu ve Šluknově, 7. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Šluknov — Vážně zraněný strojvedoucí a 11 dalších osob zraněných lehce. To je smutná bilance dnešní nehody na železničním přejezdu ve Šluknově v Rumburské ulici, kde se v 16.21 střetl osobní vlak linky U28 s nákladním automobilem. Vlak Os 5449 tvořený jednotkou Siemens Desiro 642.535 + 642.035 jel po Dráze národního parku z Děčína do Rumburka. Přejezd, na kterém k nehodě došlo, je vybaven výstražnou světelnou signalizací (bez závor), ta v době nehody byla dle zjištění Drážní inspekce v činnosti. Vlak v důsledku střetnutí vykolejil, přední stanoviště strojvedoucího bylo zcela zničeno. Odhad škody činí 13,5 mil. Kč – z toho 10 mil. na vlaku, 2 mil. na trati a 1,5 mil. na nákladním automobilu. Provoz na trati je stále přerušen, odstraňování následků nehody potrvá podle Českých drah nejméně do dnešní půlnoci.

Pravděpodobnou příčinou nehody je další světelná signalizace před zúžením, zřízeným kvůli opravě jen 100 m vzdáleného mostu, kterou se podle očitých svědků snaží řidiči stihnout, tak nezřídka projedou ve směru od Šluknova na Rumburk červenou na přejezdu. Výjimkou prý není ani, že auta, zastavivší před zúžením, zůstanou přímo na přejezdu. Za stejných podmínek se na tomto přejezdu odehrál střet s osobním automobilem i letos na jaře. Bilance tohoto místa tím ale nekončí - o pět let dříve před letošní srážkou desira s kamionem na tomto místě nepřežil srážku s vlakem řidič osobního vozu.

Nehoda osobního vlaku a nákladního automobilu ve Šluknově, 7. 9. 2015, foto: Drážní inspekce Nehoda osobního vlaku a nákladního automobilu ve Šluknově, 7. 9. 2015, foto: Drážní inspekce

Zdroj: Drážní inspekce


Radek Papež Poslat mail autorovi | 7.9.2015 (20:43)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user arj 
08.09.2015 (15:39)  
M: policejni blabol, ze nejcastejsim vinikem nehod je rychlost

Velmi častým (možná z hlediska počtu obětí nejčastějším) typem nehody s těžkým/smrtelným zraněním jsou různá vyjetí ze silnice s následným nárazem do stromu, mostku, potoka, protijedoucího auta apod. Fakt si myslíte, že kdyby ti řidiči jeli přiměřenou rychlostí (ta neznamená 90,ale tolik, kdy vozidlo udržím na silnici resp. ve svém jízdním pruhu a to ještě s přihlédnutím k počasí, sračkám na vozovce atd.), tak by taky ze silnice vylítli?

Videli jste nekdy chytani na prejezdu?

Já mám pocit, že v dětství ano - ale tenkrát si nikdo nehrál na důkazy, osoby blízké ani příbuzné z Austrálie (za příbuzného emigranta by tehdy řidiče potrestali navíc).

Ale jak byste si takovou akci za dnešních podmínek prakticky představoval?
Registered user arj 
08.09.2015 (15:26)  
Turecka Panda + hortulana + Drahos Svestka: vybavit prid lokomotiv nejakym vylepsenym narazovym systemem, ktery by usnadnil smeteni vozidla z prejezdu ... co bude s těmi lidmi ve vozidle, které se ocitne před takovým nárazovým systémem? ... Apríla už snad bylo

Podobný "systém" už byl vyzkoušen, nebylo to na Apríla, ale 28.2.2001 u města Selby: Land Rover spadl z náspu na koleje, nákladní vlak ho (jako pluh) odstrčil - bohužel na protisměrnou kolej, po které zrovna projížděl IC vlak. Pro ty, kteří si nedovedou představit, co ty 3 odložené tuny s ICéčkem udělaly, jsou informace zde: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Heck_rail_crash

Jestli se pozůstalí po těch 10 mrtvých ve vlaku bavili jako na Apríla, tak to už bohužel wiki ani BBC neuvádí.
08.09.2015 (14:11)  
hortulana: Apríla už snad bylo...nebo ne?
DC: Mediálně vděčný téma je to především pro Novinky, Novu a podobný dementní "sdělovací" prostředky, který to ještě ke všemu s velkou chutí prezentují jako nehody na železnici a napíšou "k neštěstí došlo na nechráněném železničním přejezdu vybaveném světelnou signalizací bez závor". Doslovná citace...aneb čím se tu krmí veřejnost.
08.09.2015 (11:33)  
Turecka Panda: A co bude s těmi lidmi ve vozidle, které se ocitne před takovým nárazovým sytémem?
08.09.2015 (10:33)  
Turecka Panda: Nepomohlo by vybavit prid lokomotiv nejakym vylepsenym narazovym systemem
Urcite ano. Dokonce uz to jezdi v testovacim provozu (zatim bez cestujicich). Viz odkaz:
https://zeleznicar.cd.cz/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/legiovlak712.jpg
Nebo by taky slo zlepsit dodrzovani predpisu ze strany ridicu...
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
08.09.2015 (9:15)  
Moderní vlaky už jsou bezpečnostní přídí podle TSI vybaveny (viz příď messerschmitta či regiopantera). Její problém je, že sice (do určité rychlosti a za ideálních podmínek) ochrání fíru, ale vždy za nějakou cenu. Pokud je například použita na čele motorové jednotky, přesune hlavní deformaci dál, tedy tam, kde sedí cestující. Spoléhat na to, že silniční vozidlo rozmetá, lze jen tehdy, když to třeba zrovna náhodou není kamion, vezoucí dvacet tun plechů...
08.09.2015 (8:47)  
Nepomohlo by vybavit prid lokomotiv nejakym vylepsenym narazovym systemem, ktery by usnadnil smeteni vozidla z prejezdu a zvysil bezpeci strojvudcu? Něco jako tzv. Klokanak na autech v Australii. Predstavoval bych si to jako snehovej pluh. Strojvudci jinak preji brzky uzdraveni, vypada, ze se obetoval, aby minimalizoval nasledky nehody. Ja videt neco pred sebou, na nic necekam a zdrham do posledniho vagonu.
Registered user M 
08.09.2015 (1:14)  
Jsem si skoro jisty, ze ani jednu nehodu nezavinil cerstvy ridic, takze s tim, kdo dnes dostava ridicaky to souvislost nema.
A fakt si nemyslim, ze v "predstudenkovym" obdobi by se takova nehoda neobjevila na titulni stranka online deniku.

Psal jsem to uz minule - na zaberech CT bylo videt auto jasne jedouci na cervenou (a fakt nemyslim jinou reportaz, kde ve snaze udelat senzaci ukazali auta, ktere projeli prejezd sekundu po cervenych svetlech). Dostal ridic body? Dostal pokutu? Ma porad papiry? Tohle jsou ty spravne otazky a "spatne" odpovedi pak rikaji, proc se to deje. Hlavne, ze v Udalostech slavnostne zopakovali policejni blabol, ze nejcastejsim vinikem nehod je rychlost. Pritom ta ma jiste vliv na nasledky, ale na vznik nehody asi tezko. Videli jste nekdy chytani na prejezdu? Ja teda ne. Rychlost jsem merit videl mockrat.
Registered user Dale Cooper  mail  
07.09.2015 (22:05)  
Sharky33: Správně je c) a to je to, že po Studénce je to mediálně velice vděčné téma. Takže co by se dřív přešlo, dnes plní stránky novin a zpravodajských portálů.
Tím samozřejmě problematiku nezlehčuji!
07.09.2015 (21:00)  
To je nějaké zatmění na měsíci nebo, jsou ty přejezdy nějak zakletý, že je poslední dobou takových nehod. Možná taky je to tím, že dnes dostane řidičák kdejaký trouba a pak to tak vypadá.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko