..: Wagon Service Travel odkoupil od RŽD třicet lůžkových vozů :..

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Bratislava — Gigantické dodávky lůžkových vozů pro ruské železnice, o kterých jsme již psali, umožnily odstavit z provozu zhruba osmdesát starších lůžkových vozů řady WLABmee, dodávaných z východoněmecké vagonky DWA Görlitz v polovině 90. let. O vozy projevil zájem slovenský dopravce Wagon Service Travel, zabývající se pronájmem ubytovacích vozů a provozováním různých výletních vlaků. V průběhu roku 2015 bylo zakoupeno třicet lůžkových vozů, které se od čtveřice doposud provozovaných vozů odlišují modernizací interiéru, a vozy byly v ŽOS Vrútky podrobeny další modernizaci, jejíž součástí bylo přelakování do nového nátěru Wagon Service Travel.

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Omlazovací kůrou prošel také interiér, kde byly použity například různě barevné obklady stěn. Vozy, které již omlazovací kůrou a přelakováním do barevného provedení WSBA prošly, jsou v současné době nasazovány na vlaku EN 444/445 Slovakia a od nového grafikonu se vyskytnou také na druhém páru nočních vlaků spojujících Prahu s východním Slovenskem, rychlíku Bohemia z Prahy do Humenného. Větší změny lze čekat na Slovensku, kde by tyto moderní vozy označované jako WLABmee/200/NG (NG = nová generace) nahradí zastaralé vozy řady WLAB na řadě vnitrostátních výkonů, tedy na všech relacích Bratislava - Košice/Humenné/Prešov. Za zmínku na závěr stojí, že v průběhu nákupu v 90. letech nebyly tyto vozy odebrány všechny, část vozů přešla k běloruským a ukrajinským železnicím a deset vozů připadlo roku 1997 tehdejším Železnicím Slovenské republiky, kde pod hlavičkou ZSSK dosud spojují Košice a Poprad-Tatry s Prahou. Další čtyři vozy, které byly vyrobeny pro litevské železnice, připadly v roce 2007 již zmíněné společosti WSBA, avšak oproti třicítce nových vozů neprošly modernizací interiéru.

Přechodové dveře, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel WC, foto: Wagon Service Travel

Zdroj: Wagon Service Travel


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.9.2015 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel optus 
02.09.2015 (11:48)  
CART: Zase si spočítej, kolik stojí cesta autem (PHM+dálniční známka) a kolik by stála jízdenka pro posádku včetně lůžek a auta... Při obsazenosti 4osoby v autě se to do Tater nevyplatí a pochybuji, že tady to bude jinak...
registrovaný uživatel M 
02.09.2015 (11:48)  
CART - K Alpam asi takto - kdyby byly Alpy jedno mesto, tak asi ano. Jenze nejsou a tisic lidi jede na tisic mist.

Jinak jsem nejak nepobral, k cemu je Slovakum 30 starych luzkovych vagonu.
registrovaný uživatel CART 
02.09.2015 (10:55)  
Téma nočních spojů jsem promýšlel už mnohokrát, a nejde mi na rozum, že by se neuživilo třeba noční spojení v zimě do Alp.
Místo 7-8 hodin v autě je určitě lepší 8-9 hodin přes noc lůžkem třeba Praha-Zell am See, nebo dejmetomu 9-10 hodin Praha-Fortezza...
registrovaný uživatel optus 
02.09.2015 (10:51)  
AD: Levné aerolinky vs Autovlak:
Až na případ, kdy potřebuji vézt něco křehkého, objemného či těžkého, co aerolinky buď neudělají, či spíš si za to nechají brutálně zaplatit je vždy levnější nebo v horším případě stejně drahé letět. Třeba do Paříže, a tam si na letišti půjčit auto, protože cena za jízdenku pro řidiče a auto bude hodně vysoká. A když k tomu připočteme posádku, tak je jízda autovlakem de-facto ekonomický nesmysl. Jediné co na tom je, že je posádka auto hezky vyspinkaná, ale za jakou cenu...
02.09.2015 (10:30)  
Druhá je ta, že existují případy, kdy je letadlo nepraktické
Samozřejmě, taky mě naštvalo, když mi před rokem a půl v Bruseli na letišti vybrali z kufírku všechny měkký sejry, protože od 1.2. se nesměly brát na palubu (zkušební cesta 15.1. proběhla samozřejmě bez problémů ...), ale určitě bych kvůli tomu vlakem nejel.
Počet takovýchto cestujících bude dost malý.

Přitom po Evropě jezdí spousta dálkových nákladních vlaků a často v noci. Dalo by se ty lůžka připojovat k nim?
Nedalo.
Nákladní vlaky obvykle nejedou mezi např. Prahou hl.n. a Berlínem hbf., ale třeba z Uhříněvsi do nějakého nákladního nádraží u Berlína. Závlek na osobní nádraží = problém.
Nákladní vozy nemají průběžný kabel el. napájení.
Nákladní vlak (dálkový) bývá, pokud to dovolí hmotnost, sestavený na určitou max. délku (stanovenou třeba v TTP). Připojením dalších vozů by se tato délka překročila a nastaly by problémy. Krom toho, téměř určitě by se nevešel k peronům (kdyby měly osobní vozy stát u peronu, tak by ty nákladní zcela zablokovaly zhlaví stanice)
Obdobně se vlaky sestavují na určitou hmotnost, připojením osobních vozů byste jí překročil.
Nákladní vlaky jezdí obvykle do 100 km/h, což by pro dálkový noční vlak mohlo být málo - moc dlouhá jízdní doba.
Za nákladní vlak se platí (aspoň u nás) vyšší poplatek za dopravní cestu. Za nákladní vlak je považován i jinak osobní vlak, ke kterému byste připojil byť jediný "nákladní" vagon.
Strojvedoucí nákladních a osobních vlaků mají "ve znalosti" různé předpisy, třeba ten od nákladních "neví", kde zastavit s osobním vlakem u peronu.

Takže vidíte, že těch problémů je mnoho a řešení by bylo velmi složité, zdlouhavé a drahé. Za tu ušetřenou mašinu (kterých v noci bývá dostatek) to fakt nestojí.
02.09.2015 (7:12)  
to 743 010-1: jj Škoda zkrácení Csardáse. Ta možnost jet na přímo z Budy až do Malmo byla suprovní. Ale je pravda že to noční cestování (až na trasu dálný východ - Evropa) pomalu uvadá.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
02.09.2015 (1:19)  
Dusanhe, s ohledem na nejaktuálnější zprávy by se rovněž hodil přímý spoj Budapest Keleti - Berlin. Taky aspoň 4x denně. Ačkoliv, moment...
registrovaný uživatel byrot 
01.09.2015 (21:50)  
Úplně laický dotaz. Když tady trochu fantazírujeme, ej samozřejmě hezké mít spojení různě do světa, ale ty vagóny nepojedou samy od sebe, potřebují nějakou lokomotivu atd. Přitom po Evropě jezdí spousta dálkových nákladních vlaků a často v noci. Dalo by se ty lůžka připojovat k nim? Dovedu si představit, že by to znamenalo nějakou manipulaci ve stanicích navíc (ale většinou jde o velká nádraží, kde nějaká ta žehlička stejně bude) a pak asi vyřešit napájení elektřinou (což ale snad moderní lokomotivy by zvádly i na nákladním vlaku). Chápu, že jde o oddělené dopravce, jenže snad si může "osobka" nechat od "carga" poslat někam vagón. Co tomu technicky brání? Nebo se jen nechce udělat takové hybridní řešení?
01.09.2015 (20:51)  
Vlad, Komín: Cena leteckého spojení je jedna věc (železniční tarifikace lůžkových kurzů je na samostatnou úvahu). Druhá je ta, že existují případy, kdy je letadlo nepraktické (objemné / křehké zavazadlo bez možnosti jej dozorovat, nešetrná manipulace, problematický obsah zavazadel typu výzkumný materiál aj.) a autem to nejde / nechce se. Sám jsem takovou cestu vlakem několikrát podniknul, ale máte pravdu, že takových je menšina. Holt bez auta ani ťuk...
registrovaný uživatel Dusanh 
01.09.2015 (20:10)  
Já nechci být ironický, ale myslím, že by se v této sezóně šiknul spoj Skopje-Stockholm, a to 4x denně...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko