Horažďovice (aktualizováno 5. 8. 2015 8.00) — Po třinácté hodině do sebe u stanice Horažďovice předměstí, na trati 190 Plzeň – České Budějovice, narazily dva rychlíky Českých drah. Konkrétně se jedná o R 667 Vajgar a R 668 Rožmberk. Dle Drážní inspekce vykolejily poslední dva vozy rychlíku 668 směřujícího do Plzně, které následně narazily do rychlíku 667 od Plzně, který vyčkával uvolnění staniční koleje u vjezdového návěstidla před stanicí. Ve stanici právě probíhá rozsáhlá rekonstrukce, která má i za standardních podmínek značný vliv na kapacitu a chod stanice. Prvotní odhad třiceti zraněných se naštěstí nepotvrdil, momentálně se hovoří o deseti raněných (tři osoby byly transportovány vrtulníkem). Všechny rychlíky jsou v úseku Nepomuk - Horažďovice předměstí - Strakonice nahrazeny autobusy (osobní vlaky pouze v úseku Pačejov - Horažďovice předměstí). Provoz bude pravděpodobně přerušen minimálně do dnešního odpoledne. Vlaky na trati č. 185 Klatovy - Horažďovice předměstí nejsou mimořádností přímo dotčeny, končí totiž u provizorního nástupiště mimo kolejové rozvětvení.
České dráhy doporučují cestujícím, kteří byli touto mimořádností dotčeni (zranění, poškození věcí apod.), aby uplatnili veškeré své nároky na odškodnění písemně e-mailem na adresu gorner@gr.cd.cz, nebo v písemné podobě na adresu České dráhy, a.s., právní odbor, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222, 110 15 Praha 1.
Kde jsou prosím ti spravedliví, kteří pro řidiče kamionu požadovali desetiletí v žaláři, případně lámání v kole nebo jiné alternativní tresty?
Ten, co přehodil výhybku pod jedoucím vlakem zasluhuje bezesporu stejně přísný trest. Nebo ne?
To ne, jen že to mělo nejspíš větší vliv. Protože kdyby vlaky křižovaly jinde, nekřižovalo by se na vjezdu, nestavěla by se obratem kolizní vjezdová cesta a tedy by nedošlo k podhození.
Hlavní příčina bude samozřejmě jiná (např. nesledování volnosti).
Ale počkejme si na závěry DI.
Tehdy tam žádná rekonstrukce neprobíhala. A dnes? Vykolejený vlak jel po koleji, která evidentně rekonstrukcí ještě neprošla. Bohužel, nemáme zde k nahlédnutí fotky úseku, který vlak projel a kde vykolejil, aby se dalo odhadnout na čem vlastně vykolejil.
Podle chmi.cz v okolí v 10:00 bylo cca 20 °C, ale ve 13:00 už okolo 30 °C. I to může mít vliv
Souhlasím, že vliv to mít mohlo. Ale větší díl viny mělo zpoždění R 667, který měl s R 668 křižovat až v Katovicích.
Počkej, to chceš jako vážně říct, že za vykolejení vozidla v jednom vlaku může zpoždění jiného vlaku? :-)
Sice nevím, co se tam přesně stalo, ale z fotek nabývám dojmu, že na odjíždějícím 668 vykolejil na zhlaví poslední vůz (nebo dva) a těm se prostě nachomýtl do cesty u vjezdu čekající 667. Takže příčinou srážky je - čistě technicky vzato - jen a pouze vykolejení vozů ve vlaku 668. Otázka je, co bylo příčinou vykolejení - jestli technický stav některého z podvozků, nebo závada na výhybce (příp. kombinace obého), nebo podhození, anebo třeba jenom "vlhkej vzduch a negativní vlnění"...
Vezmeme-li počet ujetých kilometrů, počet přepravených osob a počet zraněných a usmrcených osob, tak myslím, že železniční doprava pořád nejbezpečnější pozemní doprava. I přes nedávnou nehodu pendolína a tuto nehodu.
Nebylo by lepší, před vynášením podobných soudů, počkat na výsledná čísla za letošní rok a ty porovnat s roky uplynulými?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.