..: V Horažďovicích do sebe narazily dva rychlíky (aktualizováno) :..

Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Horažďovice (aktualizováno 5. 8. 2015 8.00) — Po třinácté hodině do sebe u stanice Horažďovice předměstí, na trati 190 Plzeň – České Budějovice, narazily dva rychlíky Českých drah. Konkrétně se jedná o R 667 Vajgar a R 668 Rožmberk. Dle Drážní inspekce vykolejily poslední dva vozy rychlíku 668 směřujícího do Plzně, které následně narazily do rychlíku 667 od Plzně, který vyčkával uvolnění staniční koleje u vjezdového návěstidla před stanicí. Ve stanici právě probíhá rozsáhlá rekonstrukce, která má i za standardních podmínek značný vliv na kapacitu a chod stanice. Prvotní odhad třiceti zraněných se naštěstí nepotvrdil, momentálně se hovoří o deseti raněných (tři osoby byly transportovány vrtulníkem). Všechny rychlíky jsou v úseku Nepomuk - Horažďovice předměstí - Strakonice nahrazeny autobusy (osobní vlaky pouze v úseku Pačejov - Horažďovice předměstí). Provoz bude pravděpodobně přerušen minimálně do dnešního odpoledne. Vlaky na trati č. 185 Klatovy - Horažďovice předměstí nejsou mimořádností přímo dotčeny, končí totiž u provizorního nástupiště mimo kolejové rozvětvení.

České dráhy doporučují cestujícím, kteří byli touto mimořádností dotčeni (zranění, poškození věcí apod.), aby uplatnili veškeré své nároky na odškodnění písemně e-mailem na adresu gorner@gr.cd.cz, nebo v písemné podobě na adresu České dráhy, a.s., právní odbor, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222, 110 15 Praha 1.

Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce Srážka dvou rychlíků v žst. Horažďovice předměstí, foto: Drážní inspekce

Zdroje: FB České dráhy - omezení provozu, Drážní inspekce


Aleš Petrovský | 4.8.2015 (14:45)
Související zprávyopen/close

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.08.2015 (9:45)  
M 474 ... : Naprosto jste se trefil do toho, co jsem čekal. Osoba, která hrubou nedbalostí tohle způsobí, je chudák, protože to přece má tak těžké, jako všichni nádražáci.
05.08.2015 (22:02)  
Oni nejenom za volantem kamionu jsou ignoranti. Tak když mám zabezpečovací zařízení vypnuté, všechno funguje na ruku, tak si dávám sakra pozor, a radši něco zpozdím, než rozházím po poli. Ovšem roli mohl hrát stres, protože při takové výluce pořád do dopravy někdo leze s nějakýma lejstrma, ten chce vědět tohle, ten chce vyzkoušet támhleto , do toho kaštani s dotazy kdy to pojede...
05.08.2015 (21:26)  
Dnes v TV zaznělo, že nehodu zavinila osoba obsluhující výhybku, kterážto tuto přehodila pod jedoucím vlakem. Údajně na výhybce byla porucha a personál o té poruše věděl.
Kde jsou prosím ti spravedliví, kteří pro řidiče kamionu požadovali desetiletí v žaláři, případně lámání v kole nebo jiné alternativní tresty?
Ten, co přehodil výhybku pod jedoucím vlakem zasluhuje bezesporu stejně přísný trest. Nebo ne?
05.08.2015 (15:30)  
ythomas_ct:
To ne, jen že to mělo nejspíš větší vliv. Protože kdyby vlaky křižovaly jinde, nekřižovalo by se na vjezdu, nestavěla by se obratem kolizní vjezdová cesta a tedy by nedošlo k podhození.
Hlavní příčina bude samozřejmě jiná (např. nesledování volnosti).

Ale počkejme si na závěry DI.
05.08.2015 (15:04)  
http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Pacejov_Horazdovice_141201.pdf

Tehdy tam žádná rekonstrukce neprobíhala. A dnes? Vykolejený vlak jel po koleji, která evidentně rekonstrukcí ještě neprošla. Bohužel, nemáme zde k nahlédnutí fotky úseku, který vlak projel a kde vykolejil, aby se dalo odhadnout na čem vlastně vykolejil.
Podle chmi.cz v okolí v 10:00 bylo cca 20 °C, ale ve 13:00 už okolo 30 °C. I to může mít vliv
05.08.2015 (13:25)  
Kdyby tam ten rychlík nestál, tak se ty poslední vagony mohly urvat ve větší rychlosti, skulit z náspu a nadělat vevnitř mnohem větší masakr.
05.08.2015 (10:41)  
Ad Martin Jarath:
Souhlasím, že vliv to mít mohlo. Ale větší díl viny mělo zpoždění R 667, který měl s R 668 křižovat až v Katovicích.
Počkej, to chceš jako vážně říct, že za vykolejení vozidla v jednom vlaku může zpoždění jiného vlaku? :-)

Sice nevím, co se tam přesně stalo, ale z fotek nabývám dojmu, že na odjíždějícím 668 vykolejil na zhlaví poslední vůz (nebo dva) a těm se prostě nachomýtl do cesty u vjezdu čekající 667. Takže příčinou srážky je - čistě technicky vzato - jen a pouze vykolejení vozů ve vlaku 668. Otázka je, co bylo příčinou vykolejení - jestli technický stav některého z podvozků, nebo závada na výhybce (příp. kombinace obého), nebo podhození, anebo třeba jenom "vlhkej vzduch a negativní vlnění"...
registrovaný uživatel optus 
04.08.2015 (23:48)  
Statiastika nuda je, má však cenné údaje...

Vezmeme-li počet ujetých kilometrů, počet přepravených osob a počet zraněných a usmrcených osob, tak myslím, že železniční doprava pořád nejbezpečnější pozemní doprava. I přes nedávnou nehodu pendolína a tuto nehodu.
registrovaný uživatel Keprt 
04.08.2015 (22:53)  
Dráha po léta platila za nejbezpečnější druh dopravy a najednou tolik docela vážných nehod.

Nebylo by lepší, před vynášením podobných soudů, počkat na výsledná čísla za letošní rok a ty porovnat s roky uplynulými?
04.08.2015 (21:02)  
Jakýkoliv pohled na "poházené" vagóny po poli je tragický, jezdí v něm cestující, veškerý plech se dá nahradit ale lidský život ne. Pokud se někde něco při rekonstrukci zfušovalo musí za to odpovědná osoba nést následky.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko