..: Havarované pendolino lze opravit :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Praha — První krok k úspěšnému obnovení původního počtu elektrických jednotek pendolino byl učiněn. Podle sdělení vrchního přednosty DKV Praha Miroslava Kupce došla expertní komise, složená mj. ze zástupců Českých drah, pojišťovny a výrobce vlaku, společnosti Alstom, k závěru, že jednotka 680.003 je opravitelná. Poškození, ke kterému došlo při tragické nehodě u Studénky minulý týden totiž není tak rozsáhlé, jak se někteří odborníci obávali. Potvrzen byl rovněž předběžný odhad škody na vlaku ve výši 150 milionů korun.

Další závěr komise zní, že souprava byla před nehodou v naprostém pořádku a nepodílela se na vzniku mimořádné události. Při střetu s kamionem, po němž pronikly palety s hliníkovými plechy do interiéru prvního vozu a způsobily kromě smrti tří lidí také rozsáhlé škody, totiž kupodivu nebyl poškozen podvozek. Výrazně to napomohlo nejen relativně snadnému odtažení soupravy do pražského depa, ale i budoucí opravitelnosti - rozsah celků, které bude nutné vyměnit, tak bude podstatně menší. Přesto není jisté, zda se České dráhy pro opravu nakonec rozhodnou. Bude se čekat na kalkulaci ceny opravy od společnosti Alstom. Prioritou Českých drah je mít sedmou jednotku co nejdříve opět v provozu, proto zvažují i další alternativy v případě, že bude cena za opravu příliš vysoká. Možností je například nákup podobné soupravy typu ETR 460/470 ze zemí, kde je dosud v provozu.

Zdroj: Idnes.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 30.7.2015 (14:15)
Related newsopen/close

More on Vozidla Nehody a mimořádnosti

More from ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user ceskolipak  mail  
31.07.2015 (14:40)  
V Polsku začala jezdit nová Pendolina.
České Pendolino zlikvidoval Polák.
Ať nám tady Polský stát vymění naše poškozené pendolino za jejich zánovní. :-)
31.07.2015 (13:49)  
Pokud by se šlo cestou odkupu ETR470 a úpravy pro CZ podmínky, tak jedinou rozumnou volbou je těch souprav nakoupit alespoň 2-3, ať se náklady na schvalování a papírování rozloží do více jednotek. Navíc by se dalo západní rameno od Prahy konečně rozumně zahustit na víc než současné 2 páry denně. Interiér 2+2 přitom imho není na škodu, když u 680 se stejně plánuje modernizace interiéru a ty odkoupené jednotky by tím zřejmě prošly také.
31.07.2015 (13:10)  
Možná by stálo za zvážení koupit jednu vyřazenou soupravu ETR 470 a použít z ní čelní vůz,zbylé vozy rozdělit mezi 6 našich pendolin,druhý čelní vůz nechat pro strýčka příhodu.Problém by byl s elektrovýzbrojí,ale věřím tomu,že by se s tím nějaká česká firma popasovala.
Registered user PES38 
31.07.2015 (12:45)  
Řidičák je v hajzlu...To už nikdo nevyrobí...Díly nejsou a vyrábět je individuálně na zakázku by bylo kurevsky drahý. Odepsat, škrtnout, nechat na díly pro dalších 6 jednotek a zapomenout. Jinak to nemůže skončit, dejte na má slova.
Registered user joki  mail  
31.07.2015 (0:05)  
Registered user joki  mail  
30.07.2015 (23:59)  
https://de.wikipedia.org/wiki/Pendolino

Dle viki jsou jen právě ty ETR-470 Cisalpino shodné s ř. 680 ČD teda kromě elektrovýzbroje nemají 25kv. A uspořádání vnitřku 2+2 místo našich 2+1. No a jsou devítivozové
Je tam tabulka tak trochu googlu a tochu a translatoru... No a pak mozek.
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
30.07.2015 (23:35)  
Jak moc se vlastně technicky liší od českých pendolin, která podle všeho po vlažném rozjezdu slouží bezproblémově? Nebude třeba problém někde jinde než v konstrukci těch vlaků?
30.07.2015 (22:36)  
Proboha jen ne ty švýcarský pendolina.
Registered user Keprt 
30.07.2015 (22:33)  
Co si slibujete od nákupu souprav, které se jejich původní majitel snažil 15 let uvést do provozně akceptovatelného stavu, ale nakonec to vzdal a po několika dalších letech je vyřadil?

Já obecně nejsem proti nákupu železničních second-handů na Západě, ale pochybuju, že zrovna Cisalpino je to pravé, o co stát.
Registered user Gralle 
30.07.2015 (21:43)  
Mám za to ,že Švýcaři je stahli z provozu všechny co měli,tak třeba nakoupit tam.A klidně i víc kusů.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko