Praha — Trh poskytovatelů železničního outsourcingu v Česku zaznamenává zvýšený zájem investorů. Donedávna okrajové odvětví železnice patrně začíná být zajímavé i pro velké finanční subjekty, o čemž svědčí i nejnovější tuzemská akvizice: Energetický a průmyslový holding (EPH) Daniela Křetínského získal majoritní podíl ve společnosti LokoTrain, jež v současnosti působí na českém trhu jako nákladní železniční dopravce se silným důrazem na služby třetím stranám. EPH do Lokotrainu majetkově vstoupil prostřednictvím dceřiné společnosti EP Cargo, která získá 65% podíl. EP Cargo dosud zajišťovala spedici a přepravy zásilek s využitím celé řady partnerských společností. LokoTrain má v současnosti k dispozici např. tři stroje Siemens Vectron od evropského lokomotivního poolu ELL, díky kterým získává EP Cargo schopnost provozovat vlastní nákladní vlaky. Zároveň se ale skupině otevírá možnost nabízet celou řadu expertních služeb, včetně poskytnutí odborného personálu, údržby, zajištění provozu dráhy nebo přímo pronájmu železniční techniky.
1 2 | Zpráv na stránku: |
v tom s Vámi sice naprosto souhlasím, nicméně to nic nemění na faktu, že takové podniky existují a tudíž zakázky nepřejdou ze dne na den z Carga na soukromníky,
samozřejmě, že v rychlosti přechodu hraje roli i případná menší kapacita dosavadních soukromníků
No a já se snažil svým příspěvkem říct, že (teď tedy budu explicitní) vlastnická struktura je zásadním faktorem ovlivňujícím chování jakéhokoliv podniku, resp. jeho managementu. Takový "chvaletický" Dienstl, ať si o něm myslíme cokoliv, prostě nebude slepě objednávat u Carga, když s jeho službami (cenou za ně) nebude spokojen. Pokud ovšem onu tajuplnou firmu na multisoutoku řídí, v zastoupení "nás všech", orgány složené z tesilových strýců jmenovaných napříč politickým spektrem, nelze se divit, že je kolem ní podivností více a že slepě objednává u další "nás všech" firmy, řízené nemlich stejným způsobem, tedy nikoliv "aby to dávalo ekonomický smysl", ale "tak nějak politicky", aby to vyhovovalo potřebám stranických sekretariátů.
= nástup soukromníků nebude ze dne na den... od mála k většině....
A ano, obchodní rejstřík uvádí jako jediného akcionáře statutární město se sídlem na náměstí Republiky 1.
Chvaletické hledání levného dopravce úzce souvisí se změnou majitele této elektrárny z ČEZu na SEVEN. Kdo že je majitelem té tvojí tajemné elektrárny? Dominantní hráč?
Instalovaný výkon "uhelných"* turbín 137 MW, o tom rozdělení dodávek nám jednou říkaly na exkurzy, osobně si to také nedovedu představit, ale myslím si, že to bude spíš nějaký doplňkový převoz, každopádně jsem nikdy nepochopil, proč nevypsali výběrko na dopravu uhlí, jako třeba Chvaletice.
Co je to konkrétně za elektrárnu Vám s dovolením nepovím, nechci tu konkrétně jmenovat z důvodů osobních vazeb.
*rozuměj takových, do kterých jde pára z uhelných kotlů
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.