Praha — V úterý 14. 7. 2015 ve 23:13 nedobrzdila elektrická jednotka 471.040, řazená na vlaku Os 8616, při příjezdu na 3. kolej pražského Masarykova nádraží a projela návěst Stůj i zarážedlo na konci kusé koleje. Motorový vůz dojel setrvačností až na nástupiště a vykolejil oběma podvozky. Při nehodě byli zraněni tři lidé, dva lehce, jeden muž byl se zraněním nohou odvezen k ošetření do nemocnice. Ihned po nehodě bylo nádraží uzavřeno až do dopoledních hodin následujícího dne. Kolem deváté hodiny začalo přijímat vlaky v nezávislé trakci na 6. a 7. kolej, provoz se vrátil k normálu v 15 hodin. Přeběžný odhad škody činí 4,2 milionu, z toho 4 miliony na vlakové soupravě, zbytek na infrastruktuře. Podle prvních závěrů nezafungovalo automatické cílové dobrzďování soupravy, zatím se ale neví, proč.
Podobné nehody se příměstským soupravám CityElefant stávají v poslední době častěji. V srpnu 2014 projela jedna z nich zarážedlo na pražském smíchovském nádraží, před měsícem pak jiná nedobrzdila na pražském hlavním nádraží. V živé paměti máme rovněž tragickou nehodu v Ústí nad Labem 28. 6. 2010, při níž zemřel strojvedoucí a došlo k úplnému zničení řidicího vozu 971.005, stejně jako kolizi stroje 471.003, který 23. 8. 2011 narazil v Praze-Libni do posunovací lokomotivy 742.330. Pamatujeme si i srážku řidicího vozu 971.074 na Os 9329 v Poříčanech, který 30. 12. 2014 nerespektoval návěst Stůj a najel bokem do lokomotivy 362.161 na projíždějícím rychlíku 983, kterou následně vyšinul.
Oprava textu (15. 7. 2015 16:50): V sprnu 2014 projela zarážedlo v Praze-Smíchově jednotka RegioNova, nikoliv souprava CityElefant. Omluvte, prosím, chybu v původním textu.
Zdroje: Dřážní inspekce, iDnes.cz
Předpokládám, že DÚ by vyžadoval mnohaleté ověřování Mohrovy věty, jelikož pro mnohé úředníky by to byla naprostá novinka, "nikde ve světě" nevídaná.
Pokud mám tu Mohrovu větu (I*=I, rozepsaná obsahuje matematický důkaz) špatně, tak se omlouvám, jsem mimo obor a už je to mnoho let, co jsem se to učil.
To víte, nikdy se to tak nedělalo, aby se vagon navrhoval s břichem odolným proti rozpárání metr vysokým a tlustým troúhelníkem betonu.
A co si SŽDC/ČD zadají, to konstruktér navrhne. Už vás vidím, jak schvalujete rozhodnutí ČD objednat pancéřovou podlahu železničního vozidla.
jjj přesně v Paříži je taky jedna linka automatická (=žádný fíra) a její klady jsou vidět při každé stávce
Osobní zkušenost koho? Strojvedoucího? Cestujícího?
Ad nutnost vstupů od strojvedoucího: zatím je AVV ještě pořád kus křemíku, kterej dělá přesně to, co mu jeho tvůrci řekli, aby dělal - tedy vztah k obsluze je podle modelu "blbej křemík - chytrej fíra".
Pokud bude obsluze zatěžko vkládat korektivní informace typu "klouže to", může se stát, že bude AVV vybaveno možností poznat to samo. Pak to ale bude model "chytrej křemík - blbej fíra", od kterého je s ohledem na ekonomiku provozu už jenom krůček k modelu "ještě chytřejší křemík - žádnej fíra". Netvrdím, že se toho jako aktivní vývojář dožiju, ale bude to tak.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.