..: Cvičný sál CDP v Praze v provozu :..

Budova CDP v Praze, foto: SŽDC Praha – Centrální dispečerské pracoviště (CDP) v Praze dnes, 1. února, ve své budově na Balabence zahájilo provoz cvičného sálu. Správa železniční dopravní cesty tak uskutečnila další krok k dálkovému řízení železničních tratí v Čechách. Stavba CDP Praha byla zahájena před dvěma lety v dubnu, dokončena pak má být v dubnu letošního roku, a to s celkovými náklady ve výši 365 mil. Kč. Řádově vyšší investice si však vyžádá technologické vybavení sálů a řízených tratí, podle serveru E15 by to mělo být až 14 miliard do roku 2020. Zkušební provoz CDP Praha probíhá již od 18. ledna, během něj se zkouškám podrobují veškeré instalované technologie.

Zapojeno bude 2 200 km tratí

Nově otevřený cvičný sál poskytne zaměstnancům možnost seznámit se s řízením jednotlivých oblastí tak, aby nic nebránilo spuštění ostrého provozu dle schváleného harmonogramu (viz tabulka). Na konci roku se v řízení provozu bude střídat celkem 109 traťových dispečerů a 36 operátorů železniční dopravy. Výhledově má být do CDP Praha zapojeno až 2 200 km tratí.

Harmonogram spouštění dálkového řízení provozu z CDP Praha (termíny mohou být posunuty)
Termín spuštěníÚsek
březen 2016Beroun – Rokycany (mimo žst. Beroun)
31. 7. 2016Česká Třebová – Kolín (mimo žst. Česká Třebová, Brandýs nad Orlicí, Pardubice hl.n.)
31. 8. 2016Olbramovice – Praha-Uhříněves
30. 9. 2016Kolín – Kralupy nad Vltavou (mimo žst. Kolín, Praha-Bubny, Kralupy nad Vltavou; včetně žst. Praha Masarykovo n.)
Interiér CDP v Praze, foto: SŽDC Interiér CDP v Praze, foto: SŽDC

Zdroje: SŽDC, E15.cz


RaPa Poslat mail autorovi | 1.2.2016 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.02.2016 (13:20)  
Pikehead
Ve sběrných surovinách vykupují optické kabely?
Nevykupují. Ale dost lidí to ještě neví, či si myslí, že tam bude měď :-(((
04.02.2016 (13:16)  
M474: No zatroloval jste slušně. :)

JK ml.: Ve sběrných surovinách vykupují optické kabely?
registrovaný užívateľ JK ml. 
03.02.2016 (19:04)  
No horsi bude az ten kabel nekdo vykope a odevzda do sbernych surovin...
03.02.2016 (15:58)  
zirecek Zařízení AŽD na síti SŽDC v podstatě nezle nazývat jako ZZ. Plnohodnotné ZZ je třeba v Rakousku.
To je otázka, jaký druh ZZ máte na mysli.
Co se týká traťoviny a SZZ, tak tam se, myslím, nemáme za co stydět, ani ve srovnání s AT či DE.
S vlakovým ZZ je to horší. Ale už je světlo na konci tuleně.
03.02.2016 (9:58)  
Jsem rád, že se spuštění CDP Praha konečně přiblížilo.

V AŽD znám osobně pár šikovných vývojářů a věřím, že oni i jejich přímí nadřízení svou práci dělají dobře. K věrchušce této firmy se ale raději vyjadřovat nebudu, neboť mám méně peněz na právníky než oni :-). Ostatně, k vedení jiných "dvorních dodavatelů" české železnice mám podobný postoj.

Co se týče dálkové obsluhy ZZ a CDP, jsou to nepochybně mocné nástroje, ale stále jen nástroje. A je otázka, zdali je věrchuška SŽDC ochotná (a schopná) využít těchto nástrojů naplno. Zkušenosti mých známých z okolí Olomouce zatím naznačují, že nikoli. Nemám informace o kvalitě jednotlivých dispečerů, ale nastavení procesů řízení provozu je podle mých informací VELMI nepružné.
03.02.2016 (8:13)  
"Ale to si nebudem kazit idylku." Zařízení AŽD na síti SŽDC v podstatě nezle nazývat jako ZZ. Je to spíše vyšší level SZ, :-). Plnohodnotné ZZ je třeba v Rakousku.
registrovaný užívateľ pinkpony  mail  
02.02.2016 (13:31)  
Zrovna v 80. letech se povedlo zeleznici uspesne v okoli Prahy zabit a zmrzacit pri ruznych nehodach docela slusnou hromadu lidi... A tusim, ze v podstate vsem tem nehodam se dalo fungujicim modernim ZZ zabranit. Ale to si nebudem kazit idylku. :)
02.02.2016 (10:12)  
M 474 003: Naprosto vám rozumím. Určitě to vymyslel někdo, kdo jezdí velkým černým SUV, aby zlikvidoval železniční dopravu!
02.02.2016 (8:41)  
Vždy byly nějaké nouzové postupy, když se zabezpečovacímu zařízení nedařilo
To jsou samozřejmě i na Esách.

Není dost dobře možné, aby na superkybernetickém zařízení nebylo možné v případě nouze ovládat výhybky ručně.
To máte pravdu. Není možné, aby nebylo možné ovládat výhybky ručně.
V případě nouze je samozřejmě ručně ovládat jde. Jen si ale spočítejte, kolik výhybek na tom hlavmním je, jak jsou daleko od dopravní kanceláře, kolik se jich musí pro jednu cestu přestavit, jak dlouho trvá přetočení jedné a tedy kolik vlaků jste schopný vypravit za hodinu. Řekl bych, že tak 4.

tak se s výhybkama nesmí hnout, protože po obnovení funkce by si je nepřebral
To jste sebral kde? Vám když vypadne PC, tak po zapnutí pokračujete přesně tam, kde jste skončil? (mám na mysli výpadek, třeba napájení, ne že si práci hezky uložíte a pak počítač uspíte).
Poloha výhybek se snímá snímači jazyků a naopak se pamatovat nikde nesmí, protože pak by nebylo zjištěno třeba násilné přestavení (rozřez).

tak kde to jsme
No to nevím, kde jste vy. Ale v reálu to asi nebude.

Pokud budu muset 2 hodiny čekat, až někdo přijde a nahodí počítač, tak je něco špatně
Zde s vámi souhlasím. Ale tohle není věc technická, ale organizační.
02.02.2016 (1:30)  
Není to tak dlouho, co jsem jezdil z Prahy do Rakovníka a jelo se sice pomalu, ale podle jízdního řádu, pokud ovšem nevázla komunikace mezi 854 a 954, pak se musela souprava někde v Řevničově objet, no a to potom byly zmatky.

Samozřejmě, že by parní lokomotivu nezastavila námraza na troleji, taky to, co ČD tenkrát předváděly jim nikdy nezapomenu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko