Praha — O RegioJetu je v médiích slyšet již s železnou pravidelností. I u tohoto žlutého dopravce se však v období podzim/zima 2015 chystá několik novinek. V poslední době RegioJet začal přebírat postupně sedmdesátku použitých vozů od SNCB, tedy od Belgických drah; chystá se návrat jídelních vozů řady WRmz, změna palubního menu, spoje do nových destinací či údajné nasazení lůžkových či lehátkových vozů na noční vlaky. S nákupem dalších vozů bude celkový počet vozidel tohoto dopravce již přesahovat počet 200 kusů, což s sebou ale také nese zvýšené nároky na údržbu či úklid. Pojďme se na jednotlivé změny podívat podrobněji.
Sedmdesát použitých vozů nakoupil RegioJet od Belgických drah SNCB letos v květnu, nicméně tajil jejich původ. Prvních devatenáct vozů je již přepravováno do Leopoldova na Slovensku, kde dojde ke kompletní demontáži interiéru. Podobný osud by měl potkat i vozy zbývající, které RegioJet z Belgie obdrží postupně do konce roku. Všechny vozy by měly postoupit rekonstrukci ve stylu vozů „Astra“, tedy se sedačkami z produkce společnosti Grammer s individuálním zábavně-informačním systémem. RegioJet také nedávno odkoupil dva vozy od Německých drah, o čemž jsme vás již informovali. Postupně se také dostávají do ČR nové vozy z produkce rumunské společnosti Astra, které si dle mluvčího holdingu Student Agency, Aleše Ondrůje, klienti žlutého dopravce velmi oblíbili. To se ovšem nedá říci o stevardech, které v tomto voze čeká obsloužit 80 zákazníků, což je nejvíce v jednom voze ze všech stávajících, které RegioJet vlastní. Mezi zaměstnanci společnosti si vozy vysloužili označení Dacia, podle bývalé rumunské automobilky.
Po březnovém vykolejení vlaku RegioJet v Bratislavě byly z provozu staženy vozy WRmz, odkoupené od společnosti ÖBB. V současné době vozy procházejí (resp. některé již prošly) všemi potřebnými prohlídkami podvozků směřujícími k jejich opětovnému nasazení. Ačkoliv vyšetřování nehody v Bratislavě ještě nebylo uzavřeno, tak mezi dopravcem a ŽSR údajně probíhají diskuze o příčině vzniku nehody. ŽSR by mělo poukazovat na závadu kola podvozku vozu WRmz, dopravce naopak na absolutně nevyhovující technický stav dotčené výhybky. Podle dostupných zdrojů si dopravce dokonce nechal zpracovat posudek Žilinskou univerzitou vedoucí k objasnění příčiny nehody. Na oficiální ukončení vyšetřování je však třeba ještě chvíli počkat. Ve vozech WRmz by měla být nabídnuta zcela nová jídla oproti minulosti, a také by mělo být předěláno palubní menu, které neprošlo zásadní obměnou již několik let.
Pokud zůstaneme u lehkých spekulací, tak se v železničních kuloárech objevila zpráva o nasazení lůžkových či lehátkových vozů na nočních vlacích z Prahy do Košic a zpět. Této skutečnosti přispívá fakt, že dopravce by měl poptávat u ŽSR odstavování vozů mezi nočními výkony v železniční stanici Košice. Zda se na nočních vlacích objeví i tyto vozy, si musíme ještě chvíli počkat, mluvčí holdingu nám tuto informaci nepotvrdil. Jisté je ovšem to, že díky narůstající oblibě nočních vlaků RegioJet, které jsou často kompletně vyprodány, se zavede každodenní provoz. V současné době jsou noční vlaky provozovány jen ve čtvrtek, pátek a neděli.
Jednou z nových destinací bude pro RegioJet i Staré Město u Uherského Hradiště, díky tomu bude v ranní a odpolední špičce prodlouženo období, kdy vlaky RegioJetu mají na trase Praha – Olomouc hodinový interval. RegioJet ohlásil také do budoucna plánovaný vstup na linku Ex2 Praha - Vsetín - Horní Lideč - Žilina.
Zdroje: RegioJet, vlastní pozorování

1 2 | Zpráv na stránku: |
a které příspěvky jsou dle Vás tak závadné?? já vidím maximálně jeden....
myslím, že by to chtělo trochu objektivnějšího nadhledu i z Vaší strany
ze západu Čech nemůže jezdit do Brna (1+1hod čekání v Praze)
Proč? jsem zes Plzně a byla doba, kdy jsem jezdil do Brna každý týden.... teď sice jezdím 3× do roka, ale důvod je pouze v nedostatku času na jakékoliv cestování
Praha - Brno - Wien zeje prázdnotou
takový pocit rozhodně nemám (a nikdy jsem neměl), ne že by jezdili permanentně na 110% obsazenosti, ale prázdnotou bych to nenazval
Kdežto spoj Praha - Brno - Wien zeje prázdnotou, protože do Brna nekonkuruje autům ani busům a do drahé Vídně se také moc lidí nehrne. Je to tak i nyní, nebo se mýlím?
K SC - myšleno Pendolino je místenkování logické, protože na stojáka to moc nejde. Je tam logicky i vyšší pravděpodobnost obsazení, protože je rychlejší než autobus a to i v úseku Praha - Plzeň, kde je hotovo pouze 18min jízdy po koridoru. Jezdí dobře obsazen i úseku Plzeň - Cheb, kde lišky dávají dobrou noc a to tam jede mimo špičku.
Jeden exministr z Opavy na dotaz zda si vyzkoušel všechny dopravce odpověděl, že ano a že jezdí výhradně Pendolinem.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
