Velvěty — Tragická nehoda dvou nákladních vlaků v mezistaničním úseku Řehlovice - Úpořiny zastavila dnes v ranních hodinách provoz na vytížené, zejména nákladní trati 131. Jednalo se o vlak dopravce Unipetrol s kotlovými vozy v čele s loko 741.5, který najel do konce vlaku SD s prázdnými vozy Falls (tzv. wapky, uhláky). "V důsledku srážky vykolejily čtyři vozy a byl usmrcen strojvedoucí. Dle prvotních informací z místa mimořádné události projel jeden z nákladních vlaků návěstidlo zakazující jízdu ve stanici Řehlovice a následně narazil do před vjezdem do stanice Úpořiny stojícího nákladního vlaku. Během nedovolené jízdy z Řehlovic do Úpořin byl použit generální stop, nicméně vlak se zastavit nepodařilo", uvedla v krátké zprávě Drážní inspekce. Provoz na trati je přerušen, České dráhy v úseku Řehlovice - Úpořiny zavedly za vlaky na trati náhradní autobusovou dopravu, přičemž zastávka Velvěty z důvodu uzavírky komunikace není obsluhována, autobusy náhradní dopravy zastavují na 2 km vzdálené autobusové zastávce. Obnovení alespoň omezeného provozu po jedné traťové koleji je předběžně uvažováno za 24 hodin.
"Celkově byla škoda prozatím odhadnuta na 25 000 000 Kč, přičemž škoda na trati byla prozatím odhadnuta na 1 milión, na předním nákladním vlaku 4 milióny a na vlaku, který narazil do stojícího vlaku 20 miliónů," doplnil Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Podle Josefa Hendrycha, náměstka generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu, výpravčí použil generální stop hned třikrát, pokusil se také strojvedoucímu volat na mobilní telefon, avšak neúspěšně.
Zdroj: Drážní inspekce, fotografie z místa - idnes.cz
když ale strojvůdci jen 65 let a má zdravotní problém, nebo spí, přehlédne červenou a podvědomě ve spaní mačká na živák, generální stop nefunguje a ani nejede mobil myslím, že toto už je chyba systému.
Systém neobešel vůli strojvedoucího spát, nezastavil generálním stopem a telefon nefungoval = chyba v systému.
Chápu, že je to MŮJ subjektivní pohled a všichni s ním nemusí souhlasit
PS: Všechno v této zemi je jak s informacemi o Karlu Gottovi.
Jednou ho odvezla "rychlá" v úterý se srdeční příhodou, pak pro změnu ho vezla jeho žena už v neděli a problém byl v břiše.
Co si z toho vybrat?
JB: Ano, první příčinou mohl být zdravotní problém či usnutí. Druhá byla, že bylo v ISOŘi napsaný špatně telefonní číslo na strojvedoucího. Další vinu má relativně nedostatečné zabezpečení trati, špatně nstavená RDST, možná i VZ a podobně.
Jeli by jste na křižovatce na červenou? já ne, co si myslel, když tam jel.
Řídíš? Já jo a občas se přistihnu, že právě jsem udělal velkou blbost, která dobře dopadla, ale taky mohla dopadnout špatně.
Možná ano, možná měl zdravotní problémy.
Jak se taková věc může stát?
Hrozně jednoduše
Jeli by jste na křižovatce na červenou?
Schválně to neudělal.
Generální stop 3* nefungoval, mobil taky ne
Generální stop fungoval, ale lokomotiva asi neměla nastavený správný kanál na vysílačce. Že byl v počítači napsaný špatný mobil, to byla zase administrativní chyba někoho jiného.
Jak se taková věc může stát?
Jeli by jste na křižovatce na červenou? já ne, co si myslel, když tam jel.
Generální stop 3* nefungoval, mobil taky ne,
Co vlastně teda funguje.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.