Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


A ony snad auta a autobusy nemají zpoždění? Ano, mají. Akorát se to nikde nepíše a neříkaj to večer ve zprávách.
A ohledně studentů a veřejné dopravy. Myslím, že je to totálně zabité. 90 % i vysokoškolských studentů už přemýšlí bohužel "americky" a nějaká (údajně špinavá, nespolehlivá, zpožďující se, nebezpečná) veřejná doprava jim je u pr...e a přemýšlej stylem podle televize a internetu a poslední módy. Tudíž pořídit si auto, utratit za to plno peněz, za měsíc se jim to staré auto rozbije, ale hlavně že jezdili chvíli něčím jiným než tou hnusnou veřejnou dopravou..
Následně vím, že místostarosta písemně právě kvůli zastavování vlaků EC v Kolíně oslovil ředitele ČD i hejtmana (který je navíc bývalým radním pro dopravu a starostou Nymburku, kterého se to také týká).
Aktivita byla, bohužel výsledek se zatím nedostavil a argument spravedlivosti teď padl. Místo toho jsme získali Leo Expres, ale když mám IN50 a dojíždím do Prahy na směny v průměru 20x měsíčně v různých nepravidelných časových polohách (jednou dělám od 6, jindy od 9, pak od 11, pak od 13 a pak se celé kolečko opakuje), tak třeba pro mě to je tak na to si to jednou vyzkoušet a projet se.....
Když přijedu ze Smíchova na Hlavák a vidím tam čekající Railjet, který v Kolíně nestaví a přitom mu to do Pardubic bude trvat na minutu stejně, jako vlaku, který pojede za hodinu a v Kolíně zastaví, tak se ve mě občas, když třeba musím vstávat ve 3:15, jako zítra, abych stihl ranní osobák ve 4, a chci být po necelých 2 hodinách na cestě a dalších 10 hodinách v práci prostě co nejdřív doma, tak se ve mě vaří krev, když mi pak přijede koženkový rychlík směr Brno....
Když už jsme u toho, tohle mi taky na dráze vadí - na silnici se sčítá provoz každých 5 let a výsledky 2000-2005-2010 jsou vyvěšené na webu rsd.cz poměrně do podrobností. Obdobné údaje za železnici, ať za tratě/úseky nebo (aspoň) velké stanice se oficiálně skoro nikdo nikdy nedozví.
Já mám pocit, že linka Děčín-Praha-Brno-Břeclav je z hlediska dotací/kompenzací na špici té dopravní obsluhy, kterou MD objednává - v absolutní částce jednoznačně, na vlkm hned za Pha-RA a Pha-PB-PI-CB.
Takže to nemá nic společného s ekonomickou efentivností, v případě spojení Pha-Brno (kudykoliv a čímkoliv) jde o zajištění základní dopravní potřeby státu
představte si že stojíte na trolejbusové smyčce u Hlavního nádraží v Brně a vlevo máte cestu do Vídně za 200,- a v pravo za 640,-
Začnete porovnávat porovnatelné, pojedu vlakem v prázdném kupé za 640,- Kč, protože odveze víc než Jančura, nebo s Jančurem za 200,- se taky mohu mačkat.
Vrno Vídeň je 125 km, při dnešních cenách PHM i když pojedete Tatrou 613 se dostanete na 400,-Kč.
Jsme v Česku a tam rozhoduje cena. Kasírovat za 125,-km 640,- Kč je HANEBNÉ.
Tady se psalo, že vlak do Vídně jede prázdný a zachraňuje to Břeclav - jako prdel, ale prdel s přestupní kapacitou.
A Já Vám mohu jako milovník vlaků říci, že jako občasný přeživší v Rabensburku odpolední vlak z Česka je prázdný - úplně. Takže si nemyslím, že to s tou kapacitou bude tak slavné, jak uvádíte
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
