Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz
1) Kolik si myslíte, že stojí jedno zastavení vlaku v ČT z pohledu celkových nákladů na vypravení 1 vlaku?
2) Proč se raději nesnažíte řešit zlepšení situace pro občany středočeského kraje, ale míříte cestou zhoršení pro ostatní? Není to smutné jít cestou závisti a škůdcovství? :)
Tomáš Boro: Chápu Váš pohled. Já jezdím sám nebo ve dvou, takže pro mě je optimální velkoprostor s leteckým uspořádáním. Nicméně bychom se asi mohli shodnout na tom, že je ideální, když jsou ve vlaku oba typy vozů. Jinak ano, máte pravdu. V 5:38 bude z Brna vyrážet IC 578 do Prahy.
Jenže já cestuji v 95% ve skupině, (pracovně, s rodinou) a tak se mohu o čemkoliv bavit aniž bych rušil okolí, nebo okolí mě. Mimochodem jsem prohlížel novej jízdní řád, a pokud jsem to dobře pochopil tak Johannes Brahms už nebude jezdit z Brna ale z Prahy, přitom z Brna pojede ve stávající poloze jinej vlak. Může mě to někdo potvrdit a nebo vyvrátit, případně vysvětlit co se touhle opičárnou dosáhne?
Kde píšu něco o tom, že zkracování jízdních dob je špatně? Já tu jen a pouze rozporuji tento váš názor:
JiP, 18.10.2015 (1:45) ... kdyz pak stejni navrhnout zmodernizovat napr usek Chocen-Usti nad Orlici s propadem na 110 km/h, kde propalena energie v delsim horizontu by zaplatila cely tunel, ktery by toto eliminoval.
Zatimco na lince Praha-Ostrava to jsou vesmes vnitrostatni vlaky
Čo si predstavujete pod takým pojmom vesměs?
Většina ČD EC a Ex pokračuje na Slovensko (Polsko), v ČR končí jen večerní vlaky.
U soukromníků a pendolín je to naopak - většina končí v ČR, dál jedou jen 1 či dva spoje od každého.
LH Nechápu proč mezistátní EC, který staví v VM a VS musí stavět ve VM, když ze Vsetína vyjede OS vlak Vsetín - Přerov... Správně by ti lidé jedoucí do VM si měli ve Vsetíně vystoupit a přesednout na ten OS, který je do VM z VS přece doveze.
Vy to totiž chápat nechcete, tak se pak nedivte.
Už jsem vám to psal: osobák, který vyjede ze VS po ECčku, je lidem, kteří chtějí z VM do Prahy, celkem -gh-.
Když už, tak tedy projíždět VS a ze VS do VM udělat Os PŘED tím EC, obráceně pak z VM do VS vypravit Os po odjezdu EC z Prahy. Kupodivu totiž bude větší frekvence ze VS a VM na OC a Prahu (příp. opačně), než ze Slovenska do Vsetína a pak osobákem do VM.
Tomáš Boro: Osobně mám jinou zkušenost. Podle mě velkoprostor v leteckém uspořádání dává pocit mnohem většího soukromí, než kupé, kde na mě ze všech stran někdo kouká :)
skoda ze nejsou railjety i na Bratislavke vetvi žádná škoda, díky obědnávce ČD jsou sedadla narvaný na sobě, a v jednotce jsou pouze velkoprostorové vozy kde chybí jakékoliv soukromí. Pokud to jde, tak si na relaci Brno-Praha a zpět raději vybírám EC na Brtislavské větvi, kde jsou vozy s kupé, a na rychlost přepravy je to naprosto stejné. Oddílové uspořádání s kupé jsou u cestujících podstatně oblíbenější.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.