..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PES38 
15.10.2015 (11:57)  
Myslím, že by bylo lepší, kdyby tam projížděly Railjety, ale i tak se mi toto řešení líbí a souhlasím. Ono tam toho staví víc, než dost.
15.10.2015 (11:57)  
300? 400 komentářů? Jako posledně? Těším se!
#MuN #nezastavování #Záruba #odbornícizPrahy #FDČVUT #Dušek #dopravni.net #likvidaceželeznice
15.10.2015 (11:51)  
Řeší se tu přestupy, ale ty budou stejně vycházet z nastavení přípojových vazeb (stejně tak i u místních spojů, které dnes zrovna často těsně nestíhají třeba přípoje na Brno). Takže je stačí vytvořit nebo přenastavit na jiné vlaky, pokud ty budou jezdit v potřebných časech.

Pokud jde o samotnou obsluhu města, pak bohužel asi nebyla dost slyšet hlavní výhrada, tedy ořez spojení do Brna. Dublování jednoho času a pak dvě hodiny díra dobré řešení není, jakkoli se argumentuje super spojením na Prahu a Olomouc, které je v tomto ale zcela mimo. Jako základ bych bral zdejší návrh na zastavování EC místo rj (dříve RJ :-)), který by řešil podstatu problému a ne kosmetiku (pokud už by nešlo třeba protáhnout Os z Letovic, klidně jako Sp).
registrovaný uživatel rak  mail  
15.10.2015 (11:42)  
Já bydlím v Jičíně, který je také 17 000 město a musíme se spokojit s 60 min/120 min takt do krajského města, který je vzdáleno 50 km a 80 minut cesty osobákem a máme jednou týdně spojeni Jičín-Praha (zpět nic), takže nechápu, na co si stěžují, já bych klidně toho proškrtal více.
15.10.2015 (10:50)  
Ještě bych chtěl dodat ke svému příspěvku - je fakt, že časová úspora cesty přes Českou Třebovou je ani ne 30 minut a to ještě záleží na tom, jestli vlak od Brna na Českou Třebovou není zpožděný (což se mi nedávno stalo a díky tomu jsem nestihl přestup na EC do Zábřehu), dále vlak na Zábřeh není zpožděný...
Ale ve výsledku, pokud vše jede tak, jak má, tak přestupů chtiví cestující ušetří cca 30 minut, což už není málo. Může třeba v Brně chtít pokračovat nějakým dalším vlakem, který by nestihl při použití rychlíku přes Olomouc, může mít jednání a naopak při cestě do Jeseníku mu třeba nevychází časově odjezd z Brna přes Olomouc...
15.10.2015 (10:40)  
Jiří Hovorka: To není špatný nápad. Otázkou je, jestli o víkendu by se takové rychlíky co hodinu uživily. Pravděpodobně ne, takže by stejně byl interval o víkendu co dvě hodiny v mém poměrně často používaném úseku Brno - Svitavy.
15.10.2015 (10:35)  
Dobrý den, tady se pořád řeší zastavování v nějakém MuNu a o zastavování ve Znojmě u nemocnice se člověk nedozví nic. Mám za to, že právě specializovaný web by se měl i těmto důležitým (byť pro Pražáky nezajímavým) tématům věnovat.
15.10.2015 (10:33)  
Dle mého názoru by bylo nejlepší:
1. vytvořit hodinovku Praha-ČT-Brno (v podstatě převedení a doplnění Sp)
2. vytvořit hodinovku Praha-ČT-Přerov-... (posun o 30´, proklad zelený/puntikatý/.... po 120´)
3. zajistit v ČT přestupy mezi těmito linkami.
4. veškeré Ex pustit bez zastavení

A máme tu systém, proti kterému nebude jediný protiargument. Na Prahu 30´, na Brno a Olomouc 60´, zárožní vazba Svitavy-Zábřeh
15.10.2015 (10:20)  
zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit
Taky bych byl pro toto řešení. Zatímco doposud je možné cestovat z Brna do Jeseníka buď přes Českou Třebovou či Olomouc, tak od nového grafikonu to půjde prakticky jen přes Olomouc, protože pokud EC od Budapešti nezastaví v České Třebové, tak tím není zajištěna vazba na EC od Prahy do Zábřehu a naopak.

Sice je fakt, že toto přestupování je trochu divočejší a pokud má člověk hodně bagáže, tak to asi není dvakrát komfortní a navíc závisí na tom, jestli vlaky nejsou zpožděné, ale i tak...ten Railjet a jeho zastavení mi takto připadá spíš zbytečné. Ale zase je otázkou, jaké jsou návaznosti na Railjet díky tomu a co by zaniklo, kdyby se to prohodilo?
15.10.2015 (10:06)  
Celkem mě překvapil článek. Samozřejmě bych byl pro zastavování všeho na Brno, ale co nadělám (třeba do roka Ťoka a spol vyhodí :)). Nicméně určitě by bylo vhodnější zastavovat s vlaky na Budapešť (viz článek). A také se divím, že se tady zatím neobjevil žádný hardcore šotouš, kterému praská kvůli ČT žilka na čele :)
  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko