..: České dráhy si pronajmou čtyři motoráky RS1 od Vogtlandbahnu :..

Motorový vůz RegioShuttle RS1 pro ČD, foto: České dráhy Hradec Králové — České dráhy se rozhodly v rámci zlepšování kvality svého vozového parku pronajmout od společnosti Vogtlandbahn čtyři, českým cestujícím již dobře známé, motorové vozy RegioShuttle RS1 výrobce Stadler. První kus (841.072-2) budou moci cestující vyzkoušet již o tomto prodlouženém víkendu. Po nasazení všech motoráků RS1 do provozu v Královéhradeckém kraji se tato vozidla budou objevovat na tratích Častolovice – Rychnov nad Kněžnou, Týniště nad Orlicí – Doudleby nad Orlicí a Týniště nad Orlicí – Náchod, výjmečně zavítají také do Chlumce nad Cidlinou, Letohradu, Solnice (vlaky na směny do kvasinské škodovky) či Hronova. Motoráky jsou vybaveny klimatizací či zásuvkami, ale usnadňují také cestování skupinám zákazníků se speciálními potřebami, a to zejména díky nízkopodlažnímu řešení, bezbariérově přístupným toaletám a speciálním místům pro kočárky či kola.

Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí Českých drah, dodává: „ČD průběžně modernizují svůj vozidlový park. Využíváme k tomu různé formy, ať jde o vlastní prostředky, leasing anebo, jako v tomto případě, zapůjčení od partnerského dopravce. Určitě lze připomenout třeba provoz Desir DB Regio na lince U28 z Děčína do Rumburka. Také jiní dopravci využívají různé formy pořízení vozidel pro své projekty. V Královéhradeckém kraji díky tomuto kroku předpokládáme další snížení potřeby starších vozidel, např. přípojných vozů 010 atd. a vytvoření rezervy pro potřebné posilování některých spojů operovaných jednotkami Regionova tak, abychom uspokojili poptávku po našich službách.“

V prvním období proběhne nejprve seznámení strojvedoucích s touto novou řadou, pravidelné nasazení na vyjmenovaných tratích lze očekávat v průběhu května.

Prakticky ke stejnému kroku se nedávno odhodlala společnost GW Train Regio, která koupila od dopravce ODEG taktéž čtyři motorové vozy — jeden RegioShuttle RS1 a tři typu RegioSprinter. GWTR tyto motoráky nasadil např. na trať mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi.

Zdroj: České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 3.4.2015 (15:46)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from ČR Královéhradecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user R.U.R.  mail  
03.04.2015 (18:05)  
Někdo to asi bude vědět přesněji, já mám jako cestující dojem, že těch 810 jezdí furt dost, možná i víc než Regionov... Tady se bavíme o nahrazování jednotek, výjimečně desítek vozů něčím modernějším, ale RN i 810 jsou spíš stovky... Na wiki píšou, že životnost RN se očekává 15-20 let, za tu dobu by se mohlo povést nahradit všechny 810, a snad i některé RN přesunout do provozních záloh, ale ani současným tempem se podle mě nedosáhne toho, aby s koncem plánované životnosti byly všechny RN v provozu něčím nahrazeny, takže bych se nebál, že by před vyřazením byly nedostatečně využity :-)
Registered user 55p 
03.04.2015 (16:47)  
No, a vždyť to není tak dlouho, co vyjela nejnovější regionova... a těm nejstarším je okolo 10 let, ne?
03.04.2015 (16:14)  
Dodatek:
O řadě 810 ani nemluvě, ty ale mají vesměs nulovou hodnotu oproti 814, také již nahrazovaných lepšími vozidly.
Editor or ŽelPage Administrator RaPa  mail  
03.04.2015 (16:03)  
Farkač Karel
V tomto konkrétním případě půjde převážně o nahrazení souprav 810 + BDtax782. Pokud to někde nahradí regionovu, tak ta zas nahradí 810 jinde...
03.04.2015 (15:59)  
Zajímavá a příznivá zpráva. Ale přemýšlím nad tím, co budou dělat České dráhy s řadou 814, když ji pomalu vytlačují jiné, i když starší vozy, s podstatně vyším komfortem cestování. Za chvíli budou některé Regionovy patrně nadbytečné.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko