Praha — Správce české železniční infrastruktury SŽDC uzavřel se svým rakouským protějškem ÖBB Infrastruktur dohodu o zrychlení vlaků na trase z Prahy do hornorakouského Lince. Obě strany se shodly v tom, že současná nabídka spojů a jejich rychlost nedosahují hodnot, jež jsou u spojení tohoto významu očekávány. Jízdní doba rychlíků Praha - Linz se nyní pohybuje těsně pod pěti hodinami, což je způsobeno především velkým počtem zastávek, kdy mezi Českými Budějovicemi a Lincem vlak staví v každé větší stanici a slouží tak spíše jako regionální spoj, než jako vlak spojující české hlavní město s třetím největším rakouským městem. SŽDC i ÖBB věří, že do roku 2020 bude díky modernizacím tratí cesta mezi těmito dvěma městy trvat maximálně 3 hodiny a 45 minut. K dosažení tohoto času napomůže na české straně především dostavba 4. tranzitního koridoru a na rakouské straně zrušení některých zastávek a zdvoukolejnění trati St. Georgen/Gusen – Linz. Tato dohoda byla uzavřena díky rozšíření spolupráce mezi ČD, SŽDC a ÖBB při příležitosti zahájení provozu vlaků railjet z Prahy do Grazu od letošního prosince.
Zdroj: Railway Gazette
A varianta, kdy by se část staré tratě nechala, ovšem jen s napojením na ČB a nikoli na druhou stranu, což bylo také v nějakém návrhu, bude zase trpět neduhy nespojité sítě. Ne všichni nutně jezdí pouze do krajského města, a vytížit spoje obousměrně je nanejvýš vhodné.
Jackub: není ten nízký počet přeshraničních cestujících dán do značné míry právě i tragičností tohoto spojení?
Párkrát mne v nedávné době služební povinnost zavedla, vlak jsem využil. V přeshraniční přepravě jsme byli průměrně ve voze dopoledne směr AT 2 (dva), odpoledne směr CZ 3 (tři). Naposledy jsem se už "vzbouřil" a nechal si povolit auto. Časově to bylo výrazně kratší (přes ranní "neviditelnost" silnice kvůli mlze), pohodlí oproti "Béčku" nesrovnatelné (a to nemám žádnou limuzínu). Problémem dráhy je nejen rychlost/pomalost, ale i šílené časy ... první příjezd od Prahy do Lince v 10:30 je možná dobrý na nákupy (ale ty jsou lacinější v DE), poslední odjezd v 15:30, takže při započtení dojížďky na místo jednání tam akorát stihnu vypít kafe a podepsat se do prezenčky ... a pak čekat, jaké úkoly mi napsali do zápisu.
Ovšem i ten přeshraniční silniční provoz je minimální, nakonec i podle sčítání provozu (zase průměr za více ročníků) je tam méně než 5 tisíc vozidel/24 hod, z toho 3/4 nákladních.
To samé bychom mohli říct i o spojení Čechy - Bavorsko. Tam je také počet tranzitujících cestujících nízký. Znamená to tedy, že o cesty do Bavorska není zájem? Jak by asi vypadalo obsazení a četnost spojů, pokud by bylo realizováno rychlé a kapacitní spojení (např. Donau-Moldau-Bahn)?
Druha uvaha. Porad premyslym, proc jezdim autem do CB, mam problem zaparkovat a pak jdu bud 20 minut pesky na nadrazi nebo do prace. Jedinej duvod je, ze cast regionalnich vlaku jedoucich po 196 si hraje na "nadvlaky" a nestavi vsude. Tedy pri svych cestach se bud nedostanu do CB nebo v nich na zpatecni ceste zustanu viset.
Proti pouziti vlaku tedy v zadnem pripade "nehovori" pomerne nizka tratova rychlost, jak se mi snazi "nekdo" vtlouci do hlavy...
Uvaha treti. Kolik lidi zde (obecne) prekracuje hranice. Jak na silnici (CB-DDv, Frei-Linz) nebo trati (CB-Ryb, Frei/Preg-Linz) je plno, mezi prevazne kamiony. Proc zde zavadet rychle "nadvlaky" a tim likvidovat regionalku, kdyz cela trat a to jak v CR tak v Rakousku funguje prevazne pro regionalni dopravu?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.