Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz
BTW veľmi pochybujem, že SA ak vôbec nestiahne istú časť denných busov súbežných s Regiojetmi, že by začal jazdiť z diaľnice. Tak ako napr. na cestu Slobody do osád už prakticky diaľkové budy nejazdia, čo bývalo bežné (dokonca i nočný spoj, ktorý prechádzal sev. Moravou cez Makov ešte koncom v 90-tych r.). Tu odbočím ešte viac, takto i bez regulácie nejakej dopr. politiky sa záhadne prišlo k správnemu ťažisku ponuky prepravy pre osady - OŽ a TEŽ, čo je len správne, i keď do logického ideálu to má ďaleko vďaka neschopnosti (či lobizmu) vedenia regiónu optimálne zadať ponuku bez istých súbehov busov s TEŽ.
FYI žst. Štrba ako cieľová pre ubytovanie v cest. ruchu dominuje samotná obec hlavne s Tatr. Štrbou, na samotné Pleso ide menšia časť, a to predovšetkým i preto, že stredisku začína dominovať drahšia klientela nevyužívajúca verejnú dopravu. Samozrejme že OŽ je slušne vyťažovaná práve pre bývajúcich turistov v podhorí (okrem domácich pracujúcich). I nie málo ich takto dochádza z Liptova, nakoľko relácia busu cez Podbanské takmer neexistuje. Zubačka je iste lákadlom, no nezdieľam, že preto má tam zastavovať diaľk. vlak. No ako spomínam, dominujú obraty práve pre týždňové pobyty - sobota (okrajovo i nedeľa, tá nakoniec ako víkendovka). Tak len tu by som chápal požiadavku ako plne akceptovateľnú (no časy nástupu na ubytovanie sú odpoludnia).
:-) a že na 1-2 zastaveniach v žst. Štrba stojí návštevnosť Tatier? Uf, to by som sa napr. pre potiaže spojenia cez Viedeň nedostal smerom do Švajčiarska atd atd.
No opakujem, veľmi zlé je napojenie EX/EC od R na Ostravsko, no zrejme len obtiažne by sa dali zladiť tieto 2 ťažiskové takty ČD a ZSSK. O regio prípoji OV-Žilina k taktu R ZSSK sa tiež pre malé vyťaženie nedá uvažovať. Ono celá ponuka verejnej dopravy sa odvíja od slabej dopr. politiky, keď sa nedarí pretiahnuť cestujúceho z ind. autom. dopravy, potom iste by nebol problém i na úroveň Švajčiarska.
Téoz - zatimco nemecky zakaznik je z kavicky zdarma vylozene nasranej a priste pojede s nekym jinym?
Hm. To jste mě, co by plátce ne malých daní Vaší připomínkou zaskočil...
Doposud jsem otázku cestováni do Tater(jakož i kdekoliv jinde) stavěl do roviny dovolené, ať už několika denního pobytu či jednodenní otočky a výšlap s partou lidí, co mají zrovna volno a ochotu se něčeho podobného ve svém volnu zůčastnit...
Na to nevím co říct, tedy alespoň se mohu cítit štastný, že jsem slezl a viděl obrovské množství míst s patřičnými zážitky...
Hm. Z každé stanice potencionálně může mít...
A z většiny i bude. K Vašemu příkladu přidám Poprad...
To je část Tater, Kežmarok, St.Lubovna, Bardejov...
Budou se všichni divit tomu žlutému větru...
Začne v polovině desátého měsíce předčasným vyjetím dvou párů vlaků s patřičnou reklamou a humbukem, hihi...
Planetu Vám věřím...
Slovensko v tom případě ne...
Souhlasím, spojuje BA-KE, tedy největší města...
Nám by z Ostravska, Karvinska, Třinecka stačil jeden ze dvou po sobě jedoucích spojů v naplánovaném JŘ, tedy alespoň jeden okrajový pár...
Ale popsaná oblast leží bokem(Morava myslím), toť pravda...
Co musíte uznat, že nyní již není možné absolvovat to, co bylo minimálně posledních 15-20let možné a bylo využívané...
Nebo li, dalo se jet do Tater na otočku. Díky Excela a 10ti hodin pobytu se dalo stihnout ledacos. Nyní jen párek v rohlíku a max rodinné foto, pak rychle zpět...
Také jezdím jako každý(maximální varianta) jednou v roce na dva týdny na dovolenou, pak dvě dovolené po týdnu, pak pár krát na prodlůoužený víkend...
No a po té již zbývají již jen jednodenní výlety...
Tedy po rozhodnutí zrušit Excel a nestavět ve Štrbě odpadávají Tatry pro nás z Moravskoslezska...
Vy budete spokojený, že budete o tři minuty dříve z BA do KE...
Tatry příjdou o pár prodaných rohlíků a Eur...
Ty utratím třeba na Fatře...
To je jedno...
Tady není vítěze...
Zbývá poslední předmětná otázka, zvolit citlivě systém zastavování mezi BA-KE, zvlášť změnila li se situace a přibyl jeden dopravce...
No já bych s adekvátním přípojem ve Štrbě stavěl i v vsituaci jednoho dopravce, ale to je můj názor...
Nezlobte se, ale srovnáváte hrušky s jablkama...
Samozřejmě může na to mít každý jiný názor, který může být předmětem sporu...
Tady o spor nejde, ale pozici Šrbského Plesa a jeho níže pojmenovaných možností, včetně té neskutečné zubačky dává u vlaků Štrbě poněkud jiný rozměr...
Já bych se ani nedivil, že by se žlutý pán rozhodl mít obdobně jako to plánuje v jiných stanicích přípoj ve Štrbě autobusem. Zvlášť tehdy, nevycházel by li přestup na zubačku...
Na co tam čekat třeba 50.minut, to fakt radši nestavět...
Tři Bratislavské páry + jeden, či možná dva časem denní páry z/do Prahy by jeden busík téměř adresně na místo odvážející cestující uživil a asi by vymazal meziplanetárně vychválené pendolino ve Šrbě nestavící...
Aneb pendolinem z Prahy v 6:35, žlutým v 7:48, ale pro podstatnou část Tater dřívější dojezd, než pinďou a tramvajkou přes Poprad...
Já mít modrý dres a být královsky placen jako někteří pracovníci ČD, nemyslím konduktóry, ale managery, tak, tak klidně nespím...Hihi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.