Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz
já se nehádám, ale neustále tu píšeš (naznačuješ), jak se všichni mýlí ("nesmíte chtít A8", "jseš negativní, v Košicích je to jinak", atd), tak jsem očekával, že dokážeš napsat nějaký argument, typu, já vím v Košicích o půjčovně, kde mi půjčí auto za 200 Kč na den a nechtějí zálohu.....
chtěl jsem se jen obohatit o mě dosud neznámém poznatky
A proč auto nad 1,6 m vs. Polo? No protože auto vlastním pouze jedno, rodinné, a pojedu-li autovlakem, tak si vezmu logicky to. Zatímco když si budu auto půjčovat, tak mi na těch pár dnů bohatě stačí Polo a vyberu si tedy z nabídky půjčoven právě ono.
Samozřejmě, pokud pojede někdo s autem do 1,6 m, zvolí nejlevnější možnost ubytování v lůžkovém vlaku, tak je varianta autovlak výrazně levnější, než letadlo + půjčení auta.
Je mi do toho jako obcanu CR dost. Presneji - není mi jedno to, ze neobjednavana doprava je přes kompenzaci slev jizdneho pro erar drazsi nez doprava objednavana. A tuplem mi to není jedno, když si pan Zluty na sve ztraty bere uver u banky zvetsiny vlastnene a ovladane ruskym statem.
a kdy nám tedy konečně ukážeš něco reálného jak to vyjít "nemá"? :-D
už Tě vyzývám po třetí, tak se snad konečně dozvím nějaký hmatatelný argument ;-)
V prvom navrhu mal aj trasu Praha-Martin. Boli tam obe linky. Bratislava sa odtial potom vyhodila.
Luboši, prosím Vás, chci se zeptat, odkud čerpáte údaje o cenové nabídce RJ pro relaci PRA-KOS.
Snažil jsem se to před dvěma dny hledat, ale neuspěl jsem.
Díky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.