..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   
16.09.2014 (15:42)  
U denního autovlaku je jízdenka automaticky do 1. třídy, u lůžkového je to myslím do double oddílu, ale lůžko samozřejmě musí člověk zaplatit ještě navíc k jízdence. Single je pochopitelně ještě o dost dražší.
registrovaný uživatel Kakov 
16.09.2014 (15:10)  
M:

já se nehádám, ale neustále tu píšeš (naznačuješ), jak se všichni mýlí ("nesmíte chtít A8", "jseš negativní, v Košicích je to jinak", atd), tak jsem očekával, že dokážeš napsat nějaký argument, typu, já vím v Košicích o půjčovně, kde mi půjčí auto za 200 Kč na den a nechtějí zálohu.....

chtěl jsem se jen obohatit o mě dosud neznámém poznatky
16.09.2014 (13:33)  
Tomáš R: Nejsou u autovlaku automaticky lístky do 1. třídy/určitého standardu WL oddílu?
16.09.2014 (13:15)  
M: Myslím, že z příspěvku, na který reaguješ, je zcela zjevné, že si nedělá nárok na objektivní porovnání cen, ale řeším tím jen svůj konkrétní případ.
A proč auto nad 1,6 m vs. Polo? No protože auto vlastním pouze jedno, rodinné, a pojedu-li autovlakem, tak si vezmu logicky to. Zatímco když si budu auto půjčovat, tak mi na těch pár dnů bohatě stačí Polo a vyberu si tedy z nabídky půjčoven právě ono.
Samozřejmě, pokud pojede někdo s autem do 1,6 m, zvolí nejlevnější možnost ubytování v lůžkovém vlaku, tak je varianta autovlak výrazně levnější, než letadlo + půjčení auta.
16.09.2014 (12:06)  
kobros: Ten si bral na nové vozy, ne? :)
registrovaný uživatel kobros 
16.09.2014 (11:31)  
cestovatelvlakembusem :
Je mi do toho jako obcanu CR dost. Presneji - není mi jedno to, ze neobjednavana doprava je přes kompenzaci slev jizdneho pro erar drazsi nez doprava objednavana. A tuplem mi to není jedno, když si pan Zluty na sve ztraty bere uver u banky zvetsiny vlastnene a ovladane ruskym statem.
16.09.2014 (11:17)  
Když jsme u toho půjčování aut, vybavila se mi nedávná argumentace, proč California High-Speed San Francisco - Los Angeles nemůže fungovat. Někdo tvrdil, že "stejně si musím v cílové destinaci půjčit auto, tak to můžu jet svým v kuse". :) Že jim to nevadí při létání SFO-LAX, to už je věc jiná.
registrovaný uživatel Kakov 
16.09.2014 (9:14)  
M:To jako dopredu chces, aby to vyslo tak, jak "ma"? Nechapu

a kdy nám tedy konečně ukážeš něco reálného jak to vyjít "nemá"? :-D

už Tě vyzývám po třetí, tak se snad konečně dozvím nějaký hmatatelný argument ;-)
16.09.2014 (9:07)  
Lubino 14
V prvom navrhu mal aj trasu Praha-Martin. Boli tam obe linky. Bratislava sa odtial potom vyhodila.
registrovaný uživatel gissi 
16.09.2014 (8:49)  
To: Lubos237
Luboši, prosím Vás, chci se zeptat, odkud čerpáte údaje o cenové nabídce RJ pro relaci PRA-KOS.
Snažil jsem se to před dvěma dny hledat, ale neuspěl jsem.
Díky.
  1 2 3 4 5 6 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko