..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
17.09.2014 (18:02)  
V "dotovaném" režimu tu prokazatelná ztráta ČD byla kolem 7 milionů Kč ročně. Poskytování slev bylo "v ceně", nekompenzovaly se (kromě pendolína, kterým ale kvůli příplatku předmětné skupiny téměř nejezdily). Jenže kompenzace jsou řádově vyšší, něco kolem 100 milionů Kč ročně, a to byli přitom ze zákonných slev vyřazeni důchodci.
Vyzkoumal to i pan Sůra, a tohoto novináře rozhodně nelze podezírat z nadržování Českým drahám.
Nedalo mi to, a do posledního článku jsem nakoukl. Píše se tam mimo jiné:
Z balíku 236 milionů korun získaly "žluté firmy" loni v součtu přes 72 milionů korun. Z toho necelých 40 milionů putovalo Student Agency na jejich autobusy, zbytek na vlaky RegioJetu (32 mil. Kč). Přes 60 milionů loni stát vyplatil na kompenzacích Českým drahám, především za provoz vlaků mezi Prahou a Ostravou.
Z toho tedy vyplývá:
V dotovaném režimu u ČD rozdíl mezi výnosy z jízdného (běžného a zlevněného) a náklady činil 7 mil. Kč.
Později u ČD činil rozdíl mezi výnosy z jízdného běžného a výnosy z jízdného zlevněného 60 mil. Kč.
A nyní trojčlenka:
Kolik činil rozdíl mezi výnosy z jízdného běžného a výnosy z jízdného zlevněného v dotovaném režimu, když počet cestujících s jízdným běžným, počet cestujících s jízdným zlevněným a náklady by byl stejný? Mi to vychází max. 7 mil. Kč. ČD tedy převezly v následujícím roce nejméně 8x více cestujících se zlevněným jízdným než předtím.
Zdá se mi to podobné, jako když v jednom českém filmu policajt spočítal, že má 11 prstů.
Omlouvám se, že mimo téma, lze dávat mínusy.
17.09.2014 (0:21)  
No hlavně ČD ty slevy nemusely prokazovat reportem jízdenek, ale jako vše se to odhadovalo statisticky a bylo součástí celkové objednávky na linku Ex1. Kdyby to musely dokladovat po jízdenkách i za smluvní vlaky (jako, že "nejsou schopní" určit, kde se jaká jízdenka použila), možná bychom se divili.
17.09.2014 (0:17)  
turista:

Jenže ty studenty a důchodce si snad soukromí dopravci nevycucávají z prstu, takže to asi znamená, že po železnici cestuje více lidí, což si zde snad každý přeje, ne?

Navíc: Kde máte jistotu, že ty slevy nebyly předtím těma studentama a důchodcema uplatňovány v autobusové dopravě - a stát je proplácel taky?! Konkrétně u studenty oblíbeného autobusové dopravce Student Agency určitě nemalá část uživatelů autobusů přešla na vlak, když ho Jančura zavedl...
registrovaný uživatel M 
17.09.2014 (0:04)  
Kompenzace slev jízdného je pouze jednou z položek, v celkovém kontextu k úsporám určitě dojde. Vyšší úhrady také znamenají, že se do veřejné dopravy vracejí někteří cestující, kteří dříve dávali přednost individuální dopravě

Zdroj: jeden z tech odkazu.
16.09.2014 (23:04)  
Co to píšete za blbost?! Proč by měla být na kompenzacích ta nedotovaná doprava dražší?!

Ono to tak ale opravdu (alespoň v případě úseku Praha-Ostrava) je.

V "dotovaném" režimu tu prokazatelná ztráta ČD byla kolem 7 milionů Kč ročně. Poskytování slev bylo "v ceně", nekompenzovaly se (kromě pendolína, kterým ale kvůli příplatku předmětné skupiny téměř nejezdily). Jenže kompenzace jsou řádově vyšší, něco kolem 100 milionů Kč ročně, a to byli přitom ze zákonných slev vyřazeni důchodci.

Vyzkoumal to i pan Sůra, a tohoto novináře rozhodně nelze podezírat z nadržování Českým drahám:

http://ekonomika.idnes.cz/stat-zavedenim-konkurence-cd-neusetri-slevy-musi-proplacet-vsem-pho-/ekonomika.aspx?c=A111017_204840_ekonomika_brd
http://ekonomika.idnes.cz/levne-jizdne-na-drahach-stoji-stat-miliony-fj2-/ekonomika.aspx?c=A120618_204856_ekonomika_ert
http://ekonomika.idnes.cz/byznys-se-slevami-v-doprave-nejvice-od-statu-ziskala-student-agency-118-/eko-doprava.aspx?c=A130227_154924_eko-doprava_suj

Samozřejmě, že na méně výnosných tratích ta čísla budou vypadat jinak. Ale tam je zase mnohem menší pravděpodobnost, že by zde někdo začal v open-access režimu podnikat.
16.09.2014 (21:35)  
omlouvám se za ten odkaz, nechtěl jsem způsobit zlou krev
já to vidím tak, že třeba nyní se vozí na sedadlech z Prahy do Žiliny vzduch a potom se poveze z Prahy do Žiliny cestující do Košic za cenu z Prahy do Žiliny. A že by ze Žiliny a dalších zastávek do Košic se nikdo další nesvezl, tomu určitě nikdo nevěří. Třeba to bude zrovna pan Svoboda, který dosud složitě kupoval jízdenky a bude z toho také mít radost.
16.09.2014 (21:18)  
kobros:

Co to píšete za blbost?! Proč by měla být na kompenzacích ta nedotovaná doprava dražší?! Ty kompenzace za slevu jsou přece pro ty jednotlivé studenty s oranžovou kartičkou, ne pro dopravce... Nebo podle Vás uplácí Jančura a Novotný vysoké školy, aby nabíraly dvojnásobný počet studentů?!
16.09.2014 (20:50)  
Jaroslav: Ale RJ nebude mat za tu cenu vsetky miesta. Fixna tarifa je najvacsi dovod preco maju statne zeleznice problem konkurovat. Jednoducho to nie je prirodzene.
16.09.2014 (20:47)  
Pevně věřím, že se ČD + ZSSK podaří podaří odrazit útok :)
16.09.2014 (20:46)  
No teda, přátelé, koukám, že posledních pár příspěvků bych vám měl závidět. Já obvykle řeším, že chci někam dojet (vlak x auto). Mám to Honeckery - 810 - Regionova a jsem za to rád. Nemohli byste se vy, okolo velkých měst trochu snést na úroveň běžných uživatelů? Buďte rádi za to, co jezdí, že to má sedadla a jeden až dva záchody na vagón.
A pro notorické stěžovatele - zkuste porovnat žabotlam a 810. Já bych žabotlamem jezdil i dalších 50 let (kdyby byly dráty) Tož tak!
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko