Dolní Poustevna — Po letech přání a shánění peněz v sobotu 5. července 2014 znovu ožije trať Sebnitz – Dolní Poustevna, jeden z nejsevernějších železničních přechodů v Čechách. V pravidelném provozu se zde budeme setkávat s motorovými jednotkami Siemens Desiro dopravce DB Regio. Na sobotu a neděli 5. a 6. července 2014 připravil německý spolek OSEF (OstSächsische EisenbahnFreunde e.V.) jízdy zvláštních vlaků. Mezi Sebnitz a Dolní Poustevnou bude kyvadlově jezdit ferkeltaxi VT772 (lehký motorový vůz) z roku 1965. Tento vůz se několikrát za den podívá až do Mikulášovic dolního nádraží. Jistě nejzajímavější podívanou nabídne vlak tažený motorovou lokomotivou řady V100. Brzy ráno a navečer zajede až do Rumburku, přes den budou zvláštní vlaky končit ve Šluknově. Řazené budou historické vozy Říšských drah a jídelní vůz MITROPA.
O víkendu bude platit v trase Děčín – Rumburk zvláštní zpáteční jízdné ve výši 10 Kč. Za pozornost stojí i návoz a odvoz německých souprav z Löbau, vlaky přijedou přes železniční přechod Ebersbach – Rumburk, po trati bez pravidelné osobní dopravy. Jednosměrné jízdné z Löbau činí 10 €, z Ebersbachu 5 €. Součástí slavností je celá řada dalších kulturně-společenských akcí na obou stranách hranice, z těch železničních můžeme zmínit nedělní výpravu po stopách zrušené úzkorozchodné trati Sebnitz – Lohsdorf.
Otevření části tratě včetně železničního přechodu umožní zavést novou linku U28, která spojí Děčín, Dolní Žleb, Bad Schandau, Sebnitz, Dolní Poustevnu, Mikulášovice a Rumburk. Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.
Zdroje: OSEF [1], [2 - jízdní řád], [3 - pozvánka]
Já to vidím spíš na schválení Sharků pro tuto trať a nutnost dosadit na ně německý zabezpečovač, což stojí peníze (a zrovna ne malé).
...mezi Sebnitz a Neustadt se vlaky zastaví. Však tam jezdí i dost použitelných busů.
Pro dojížděče je to bus použitelný, jezdí často a ve vyhovujících polohách. Jde o turisty - ta trať je v létě hojně využívaná právě jimi ("vyhlídkové" jízdy) a vlaky jezdí dost obsazené už z Pirny. Pro ně by to znamenalo dva přestupy navíc (z vlaku a pak z busu) a to už může leckoho odradit, hlavně starší ročníky. Nehledě na fakt, že do busu se vejde asi tak třetina lidí, co do toho Desira ;-)
Jiří Bajer: Řekl bych že "okružní" osobáky skutečně plánované byly, a snad se tam počítalo se Žraloky. Proč se to neuskutečnilo, nevím. Možná to byly plány z doby, kdy ještě přes Dolní Žleb nejezdily Desira a časové polohy vlaků byly jiné. Také bych řekl, že rameno z Pirny přes Neustadt do Bad Schandau není příliš tradiční. Hádám, že pokud pan starosta Wilthenu dosáhne svého (možná i když nedosáhne...), mezi Sebnitz a Neustadt se vlaky zastaví. Však tam jezdí i dost použitelných busů.
Děčín - Dolní Poustevna přes Německo bude tarifně 45 km.
J.B.: tradiční vozební rameno Pirna-B.S.? Možná jsem zbytečně konzervativní, ale za tradiční považuju spíš přestup v Neustadtu, a to z klasiky do motoráčku, než Desiro a opuštěné koleje do Neukirchu.
Odkaz na mapu z roku 1902: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Sachsenschmalspur.png
stoupa: A kdyby jenom úzké, železniční archeologie se dá v Sasku provozovat snad na každém čtverečním kilometru ;-) Normálněrozchodných zrušených tratí je obrovské množství, do toho ještě vlečky, mnohdy několikakilometrové... Ráj :-)
lukas1: A nejenom to - ono se rozlomí i tradiční vozební rameno Pirna - Neustadt(Sachs.) - Sebnitz - Bad Schandau. Tu spoustu turistů to asi "potěší", že budou muset přestupovat, zrovna jako to "potěší" místní dojížděče, když se v Sebnitz do vlaku nahrne celé Desiro ;-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.