..: Bohatý pátek pro jihomoravskou železnici, RegioPanter pokřtěn :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Brno - Od pátku 20. června se jižní Morava může pochlubit nejmodernějšími jednotkami pro regionální dopravu v ČR. V 9.45 se na pátém nástupišti brněnského hlavního nádraží sešli mj. náměstek ministra dopravy Milan Feranec, generální ředitel SŽDC Pavel Surý, generální ředitel ČD Daniel Kurucz a jihomoravský hejtman Michal Hašek, aby s dalšími hosty pokřtili novou dvouvozovou jednotku RegioPanter. Škoda Vagonka dodá dvě dvouvozové a pět třívozových jednotek za zhruba 950 mil. Kč., od prosince budou všechny plně nasazeny na lince S2 IDS JMK v trase Letovice - Blansko - Brno hl.n. - Křenovice horní nádraží.

Slova pana generálního

Letovice zastávka „Jihomoravský kraj patří po Praze a Středočeském kraji k regionům s největším objemem vlakové dopravy. Na jih Moravy postupně mířila modernizovaná vozidla, ale s ohledem na vysoký zájem o cestování našimi vlaky bylo potřeba na nejvytíženější linky nasadit nové jednotky. V Jihomoravském kraji jsme bohužel nemohli využít evropské peníze jako v ostatních krajích, a tak nákup sedmi jednotek za necelou miliardu korun hradí v plné výši České dráhy,“ vysvětluje Daniel Kurucz, generální ředitel Českých drah. Nové jednotky částečně nahradí čtyřicet let staré pantografy řady 560.

„Pro Jihomoravský kraj znamená nasazení nových jednotek naplnění dlouhodobých oprávněných požadavků na modernizaci vozového parku na železničních linkách provozovaných v rámci IDS JMK. Nejvíce oceňujeme bezbariérovost vozidel. Nejen seniorům, ale i rodičům s kočárky nebo cyklistům se nyní bude nastupovat snadněji,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

560.006, Blansko - lom, foto: Miloš Stloukal „Železniční dopravu v našem kraji trápí nejen zastaralá vozidla. Za významný problém považujeme rovněž kritický stav železničního uzlu v Brně a především dlouhé čekání na realizaci několika menších staveb na železniční síti, které výrazným způsobem zefektivní provoz a zlepší cestování pro více než 50 tisíc obyvatel kraje. Právě dnes se nám podařilo udělat první krok k naplnění našich záměrů. Společně s ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty, starosty Židlochovic, Hustopečí a Boskovic a společností KORDIS JMK jsme podepsali memorandum o rozvoji železniční dopravy na regionálních tratích. Věřím, že tak, jak se nám podařilo prosadit pořízení nových vozových jednotek Českých drah, se nám podaří obnovit a modernizovat potřebná spojení těchto tří významných regionálních center s krajským městem,“ zdůraznil hejtman Hašek.

Zlepšení pro cestující

RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč Cestující na významné jihomoravské lince se mohou těšit na komfortní vozidla, která nabídnou i několik míst v 1. třídě. V příměstské dopravě jsou již standardem bezbariérové nástupní prostory či centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře. Pasažéry rovněž potěší audiovizuální informační systém s LCD displeji, zásuvky pro drobnou elektroniku, klimatizace nebo možnost připojení k internetu prostřednictvím bezdrátové sítě ČD WiFi.

Nové vlaky však přicházejí se zpožděním, již v roce 2009 se totiž uvažovalo o výběrovém řízení na dopravce linky S2. Podepsání desetileté smlouvy mezi krajem a Českými drahami s platností až do roku 2019 ale tuto možnost smetlo ze stolu.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


DálničářMK Poslat mail autorovi | 26.6.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.06.2014 (22:47)  
mimo téma:
koukám, kolik jsem dostal za chvilku mínusů :( asi se nelíbí třeba ty všechny ty červené motoráčky..
skutečně to bude ozdoba, když úplně všechno bude namodro, akorát něco bude pomalováno stupidními reklamami?
a že to je to nejdůležitější?
pak se tedy všem omlouvám, že nemám cítění pro modernu, jenom že už moje babička říkala: "navrch huj, vespod fuj" ... mi se třeba líbily i červené čepice, protože to aspoň byl majestát :)
registrovaný uživatel Honza  mail  
26.06.2014 (22:29)  
Šepli: Další moderní sterilní škatule. To už definitivně nebude co fotit..

Což panter naštěstí není ten případ, jen škoda, že se na něm neudrželo jeho originální barevné schéma a zk...li ho jako všechny jednotky a vozy z posledních let.
registrovaný uživatel Ešus 
26.06.2014 (22:27)  
Na co je Českým drahám to, že se dá s vozy jednotky jednotlivě manipulovat? Vždyť všude ve světě se stavějí nová vozidla s Jakobsovými podvozky, protože je prokázáno, že vyšší zatížení nápravy znamená delší sinusoidu pohybu, z čehož vyplývá menší opotřebení jak kol, tak kolejnic. Navíc se musely zbytečně složitěji řešit přechodové měchy.

Přidávám se: Co bylo k vidění v Poříčanech? Bylo snad úskalí v automatických spřáhlech?
26.06.2014 (21:19)  
to Šepli
Další moderní sterilní škatule. To už definitivně nebude co fotit...
dovoluji si poznamku mimo OT:
vždycky rád koukám na fotky vlevo. Dokud byly pěkně barevné vláčky, bylo na co pohledět. Ale v poslední době se už objevují stále častěji pouze modré, a stává se to nuda.
Fotky jsou jako Mařenka před kozou".. "Mařenka za kozou".. vlal v údolí, vlak na nádraží, vlak u řeky... škoda
takže žluté a černozlaté vlaky jsou příjemné zpetření
registrovaný uživatel Jackub 
26.06.2014 (21:17)  
Šepli: To je skutečně zásadní problém! :-D

M474 003: To myslíte v nadsázce, viďte? ;-)
registrovaný uživatel Šepli  mail  
26.06.2014 (21:00)  
Další moderní sterilní škatule. To už definitivně nebude co fotit...
26.06.2014 (21:00)  
M 474 003: A co by v tech Poricanech videli?
26.06.2014 (20:43)  
Vynálezci spojování a rozpojování měli jít na exkurzi do Poříčan, naštěstí po roce utrpení skončilo. Soupravy 460 a 560 jsou natolik skvělé, že pokud se je povede něčím nahradit, bude to velký úspěch.
registrovaný uživatel EC 172  mail  
26.06.2014 (20:21)  
Blbé, jen tři vozy.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
26.06.2014 (19:50)  
Blíží se volby, je třeba se blýsknout před ovčany. A v tom je Kim Čong Hašek vážně jednička :-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko