..: Bohatý pátek pro jihomoravskou železnici, RegioPanter pokřtěn :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Brno - Od pátku 20. června se jižní Morava může pochlubit nejmodernějšími jednotkami pro regionální dopravu v ČR. V 9.45 se na pátém nástupišti brněnského hlavního nádraží sešli mj. náměstek ministra dopravy Milan Feranec, generální ředitel SŽDC Pavel Surý, generální ředitel ČD Daniel Kurucz a jihomoravský hejtman Michal Hašek, aby s dalšími hosty pokřtili novou dvouvozovou jednotku RegioPanter. Škoda Vagonka dodá dvě dvouvozové a pět třívozových jednotek za zhruba 950 mil. Kč., od prosince budou všechny plně nasazeny na lince S2 IDS JMK v trase Letovice - Blansko - Brno hl.n. - Křenovice horní nádraží.

Slova pana generálního

Letovice zastávka „Jihomoravský kraj patří po Praze a Středočeském kraji k regionům s největším objemem vlakové dopravy. Na jih Moravy postupně mířila modernizovaná vozidla, ale s ohledem na vysoký zájem o cestování našimi vlaky bylo potřeba na nejvytíženější linky nasadit nové jednotky. V Jihomoravském kraji jsme bohužel nemohli využít evropské peníze jako v ostatních krajích, a tak nákup sedmi jednotek za necelou miliardu korun hradí v plné výši České dráhy,“ vysvětluje Daniel Kurucz, generální ředitel Českých drah. Nové jednotky částečně nahradí čtyřicet let staré pantografy řady 560.

„Pro Jihomoravský kraj znamená nasazení nových jednotek naplnění dlouhodobých oprávněných požadavků na modernizaci vozového parku na železničních linkách provozovaných v rámci IDS JMK. Nejvíce oceňujeme bezbariérovost vozidel. Nejen seniorům, ale i rodičům s kočárky nebo cyklistům se nyní bude nastupovat snadněji,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.

560.006, Blansko - lom, foto: Miloš Stloukal „Železniční dopravu v našem kraji trápí nejen zastaralá vozidla. Za významný problém považujeme rovněž kritický stav železničního uzlu v Brně a především dlouhé čekání na realizaci několika menších staveb na železniční síti, které výrazným způsobem zefektivní provoz a zlepší cestování pro více než 50 tisíc obyvatel kraje. Právě dnes se nám podařilo udělat první krok k naplnění našich záměrů. Společně s ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty, starosty Židlochovic, Hustopečí a Boskovic a společností KORDIS JMK jsme podepsali memorandum o rozvoji železniční dopravy na regionálních tratích. Věřím, že tak, jak se nám podařilo prosadit pořízení nových vozových jednotek Českých drah, se nám podaří obnovit a modernizovat potřebná spojení těchto tří významných regionálních center s krajským městem,“ zdůraznil hejtman Hašek.

Zlepšení pro cestující

RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč Cestující na významné jihomoravské lince se mohou těšit na komfortní vozidla, která nabídnou i několik míst v 1. třídě. V příměstské dopravě jsou již standardem bezbariérové nástupní prostory či centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře. Pasažéry rovněž potěší audiovizuální informační systém s LCD displeji, zásuvky pro drobnou elektroniku, klimatizace nebo možnost připojení k internetu prostřednictvím bezdrátové sítě ČD WiFi.

Nové vlaky však přicházejí se zpožděním, již v roce 2009 se totiž uvažovalo o výběrovém řízení na dopravce linky S2. Podepsání desetileté smlouvy mezi krajem a Českými drahami s platností až do roku 2019 ale tuto možnost smetlo ze stolu.

Zdroje: České dráhy, ŽelPage


DálničářMK Poslat mail autorovi | 26.6.2014 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zesp 
27.06.2014 (22:06)  
Jel jsem nyní prvně jedním těch hradubických panterů a právě mě dost překvapilo, jak už jsou po tak krátké době ty podvozky vykvedlané... Rachtalo to v nich přesně jako v neudržovaném starém B (nebo jsem do zažil u špalkových Bdt) po 30 letech provozu na běžně zanedbané nekoridorové trati... Ona trať PU - HK - Jaroměř není žádná sláva, takže by se řeklo - není čemu divit. Ale takto rychle??? Ona ta některá vozidla se nevyvedla po více stránkách - viz ty příšerně vrzající sedačky u ešusů a syslů hned po pár měsících provozu...
registrovaný uživatel Honza  mail  
27.06.2014 (18:23)  
No on zrovna tenhle úsek už je pěkně starý, tak profil kolejnic bude taky už někde pryč. Nejhorší je to v úseku Lovosice město - Malé Žernoseky, tam ty kolejnice jsou plochý jak prkno, tam to řve jak blázen. Tenhle úsek je asi poznamenám provozem někdejších RoLa
registrovaný uživatel JB 
27.06.2014 (18:13)  
Honza: V sobotu jsem jel rychlíkem z Lovosic do Prahy, v řídícím voze. Ve všech přímých konaly podvozky netlumené vrtivé pohyby. Byla to jednotka 065, tedy žádná vykopávka. Tady určitě nejde o GPK. Jde o nesoulad profilu kola (který se nejspíš obnovuje, až když je úplně nejhůř) s úklonem kolejnice a o zničené vrtivé tlumiče.
registrovaný uživatel Honza  mail  
27.06.2014 (17:13)  
Takový úsek Roudnice - Vraňany v ešuse, to je taky pěkný kostitřas mnohdy. Každopádně prvotní příčina bude v GPK, ale co potom ten ešus dělá na nekoridoru?

Edit:
No ale abych jen nenadával na ešusy a nevychvaloval pantery, tak jízda panterem z Mostu do Ústí (jedna z nejnekvalitnějších tratí), je taky zážitek. Kdo nezažil, těžko uvěří.
registrovaný uživatel JB 
27.06.2014 (15:33)  
ythomas_ct: Jede-li elektrický vůz City Elefantu (471 jako takový) staršího data výroby nebo aspoň půl roku po revizi v Přerově po koridoru (obzvláštní zážitky poskytuje 1. kolej v úseku Poříčany - Tatce), koná všechny myslitelné pohyby přisouditelné všem myslitelným příčinám. Sedíte-li nahoře v jedničce, vůbec není poznat, že jste na koridoru.
27.06.2014 (14:45)  
A co Blajkec? (Modřice) a co Tigál? (Tišnov), tam se budou střídat Plecháč + 4* Honecker s 560 + 3* Honecker z ČSSR + 560?

a co taková velká pecka / trať Brno přes Střelice do Zastávky u Brna? Velké plány jak bude u Omic tunel, trať se zdvojkolejní a ELEKTRIFIKUJE ???

a co trať Brno - Blažovice - Nezamyslice? Tam osobní snad už nejezdí nebo v Rousínově snad už nic nezastavuje ... taková, řekl bych jednokolejná rychlíková střídačka na Přerov.

Úplně v neposlední řadě je trať Blažovice - Slavkov - Bučovice - Nesovice ... asi by si zasloužila víc než rekonstrukci Nesovického nádražíčka.

Proč toto nejsou priority náměstka ministra dopravy Milana Feranece, generálního ředitele SŽDC Pavla Surého, generálního ředitele ČD Daniela Kurucze a jihomoravského hejtmana Michala Haška?

trochu bych i napsal LESK A BÍDA brněnské dopravy ... nemyslíte?
27.06.2014 (14:31)  
Ad M 474 003:

Podvozek s dlouhým rozvorem samozřejmě může mít nuceně řízené nápravy...
...to sice může, ale praktická realizace takového řešení je poměrně vzácnou výjimkou (Rh 460 SBB, TVP2007, nějaké jednotky ve Švédsku a uvidíme, jak se "pochlapí" Bombardier s ARS). Přeborníci na aktivní radiální stavění dvojkolí jsou ale Japonci...

...když jede CityElefant 140,... ...celá souprava poskakuje...
Bych si tipnul, že tam půjde spíš o kvalitu geometrické polohy koleje než o nějaký vlnivý pohyb dvojkolí, resp. nestabilitu, která by měla příčinu v konstrukci podvozku...

A červenokoženkové B při 140 dělá něco podobného.
Tam ovšem příčinou není barva koženky, nýbrž stav (údržba) vedení dvojkolí...

...se píše Jaköbovy podvozky.
Tak ono se toho všude možně píše strašně moc a budete se muset smířit s tím, že se občas někde píše i něco, co není pravda. Jak už zde bylo někde odkazováno, Jakobsovy podvozky se jmenují po svém "otci", kterým byl německý konstruktér Wilhelm Jakobs. To, že jeho jméno mnozí komolí a anglofilové dělají z káčka céčko, na tom ale opravdu nic nemění... ;-)
registrovaný uživatel JB 
27.06.2014 (13:37)  
Pavel Blažek: Počítáte zbytečně, v článku se jasně říká, že je nahradí částečně.
27.06.2014 (13:13)  
Podvozek s dlouhým rozvorem samozřejmě může mít nuceně řízené nápravy a pak je opotřebení v obloucích minimální. Tlumič vrtivých pohybů je tak dobrý akorát kocourovi na ocásek aby se nevrtěla špičička, když jede CityElefant 140, což jede kousek za Poříčanama, tak podvozky nakmitávají a celá souprava poskakuje, mohlo by se to líbit bubeníkovi rockové kapely ale svorkovnicím a elektronice se to určitě nelíbí a kaštanům taky ne. A červenokoženkové B při 140 dělá něco podobného. Zkuste si tím tlumičem pohnout, zalomcujete s ním +- 10mm, v čepech.

V Atlase lokomotiv od pana Beka se píše Jaköbovy podvozky.
27.06.2014 (13:00)  
Ať počítám, jak počítám, tak ten počet jednotek ani nenahradí staré 560. Pokud by se chtěli Panteři přiblížit počtem sedaček pětset šedesátce, museli by jezdit spřáhlé dvě třívozové. To jsme u dvou souprav, třetí může tvořit 2+2+3 :-)
Ve špičce jezdí v jihovýchodní větvi ve vlaku až 500 lidí. Kapacita 560: cca 420 sedadel; 3vozová jednotka Pantera: cca 250 sedadel...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko