..: Siemens možná vyrobí další soupravy railjet :..

railjet - protihluková izolace skříně, foto: Josef PetrákVídeň — Posledních 9 souprav Viaggio Comfort z šestnáctikusové opce, ačkoliv ČD objednaly jen 7 souprav, nakonec Siemens možná přeci jen vyrobí. Soupravy ale nebudou modré, jak by si mohl nejeden čtenář pomyslet, ale budou zřejmě opět v barvách rakouského národního dopravce ÖBB. Přitom právě ÖBB se původně opce na posledních 16 souprav v roce 2011 vzdaly ve prospěch Českých drah z důvodu nedostatku financí. Nyní ale rakouský dopravce zvažuje, zda nakonec odebere i posledních 9 nevyrobených souprav, ačkoliv původně se počítalo s tím, že další obnova dálkových vlaků ÖBB nebude spuštěna dříve než v roce 2020.

Šéf ÖBB Christian Kern to pro rakouský Kurier zdůvodňuje: „Ekonomika v osobní dopravě se zlepšila, takže zkoumáme, zda nemá smysl pořídit těchto devět railjetů.“ Motivace ÖBB k tomuto kroku je jasná: Vzhledem k tomu, že České dráhy odstoupily od záměru pořídit zbytek souprav, měly by tyto soupravy být poměrně levné. Nicméně, navrhovaná dohoda musí být ještě schválena dozorčí radou a také bude záviset na jednáních se Siemensem.

Souprava ÖBB railjet při testech na ZŽO Cerhenice, foto: Richard Weber ÖBB považují jednotky railjet za svoji hlavní zbraň v souboji s konkurenčními dopravci. Například na trase z Vídně do Salzburgu, kde ÖBB soupeří s dopravcem Westbahn, cestovalo vlaky railjet meziročně o 1,6 % cestujících více, zatímco vlaky InterCity naopak o 3 % méně. Z tohoto důvodu tak rakouský dopravce chce co nejvíce vlaků InterCity řazených z klasických vozů nahradit právě jednotkami railjet. V případě nákupu devíti zvažovaných jednotek by tak ÖBB zřejmě opět nabídly k prodeji přebytečné vozy klasické stavby, pro které by neměly využití.

Zdroj: Kurier.at


JiříK. | 28.6.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel elr 
29.06.2014 (13:49)  
to Komín: mezi Maribor a Zidan Most, v nějakém úseku, nemá taurus přechodnost. Proto se na hranici u všech vlaků pořád přepřahá, na rozdíl od Jesenice.
registrovaný uživatel Bóřa 
29.06.2014 (11:42)  
Tak každý vůz je někdy potřeba vyměnit. A když mají ÖBB šanci pár starých vyměnit za Railjety, které jsou mezi cestujícími, zdá se, oblíbené, a za slušnou cenu, tak by byli blázni, kdyby to neudělali. České šotouše může hřát naděje, že by po těch nahrazených vozech dost možná skočily ČD nebo aspoň Jančura. Samozřejmě, že staré rakouské Bmz jsou fajn vozy a ve srovnání s klenotem českých kolejí B je to úplně jiný dopravní prostředek. Jenže si musíme uvědomit, že B i Bmz jsou podobně staré a donekonečna být provozovány nemohou.
29.06.2014 (7:27)  
arj: nechci se Vás dotknout, ale staré Bmz vs. Railjet a staré Bmz vs. B jsou dvě různá srovnání a jejich výsledek je naprosto logický.

Jinak zakládat investici tohoto typu na 1,6% nárůstu je teda hodně odvážná matematika, ale pokud jim to baští board... :)
registrovaný uživatel arj 
28.06.2014 (23:19)  
Například na trase z Vídně do Salzburgu ... cestovalo vlaky railjet meziročně o 1,6 % cestujících více, zatímco vlaky InterCity naopak o 3 % méně. Z tohoto důvodu tak rakouský dopravce chce co nejvíce vlaků InterCity řazených z klasických vozů nahradit právě jednotkami railjet.

Zatímco podle česko-slovenských šotoušských diskusí jsou (rakouské) klasiky to nejvíce klienty žádané ...
28.06.2014 (21:54)  
Komín: A jaká je frekvence Wien - Ljubljana v současnosti? Před pár lety na to ještě vystačily třívozové D-Zugy z Grazu párkrát denně. :)

https://www.flickr.com/photos/jspetrak/2596734899/in/photolist-4XsWPn-4Z1uHS-4Yxc5C
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.06.2014 (21:42)  
Do Itálie? A kudy? Bude to linka Mnichov - Verona, jak už se zvažovalo, nebo snad něco do Benátek? Proč navzdory původním plánům Railjety nejezdí do Lublaně?
28.06.2014 (21:10)  
Tádé, určité néé. :) Ty budou jezdit do Itálie.
28.06.2014 (21:01)  
9*7 vozů z portfolia pro ČD?(?) :) možná i lepší možnost, jak mít další Railjety... :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
28.06.2014 (15:04)  
a mně se to líbí, skoro jak ICE, klíďo bych tím zahnojil všechny koleje. A líbilo se mi to i na INNOTRANS, kde 380 vytačili z garáže p
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko