Vídeň — Posledních 9 souprav Viaggio Comfort z šestnáctikusové opce, ačkoliv ČD objednaly jen 7 souprav, nakonec Siemens možná přeci jen vyrobí. Soupravy ale nebudou modré, jak by si mohl nejeden čtenář pomyslet, ale budou zřejmě opět v barvách rakouského národního dopravce ÖBB. Přitom právě ÖBB se původně opce na posledních 16 souprav v roce 2011 vzdaly ve prospěch Českých drah z důvodu nedostatku financí. Nyní ale rakouský dopravce zvažuje, zda nakonec odebere i posledních 9 nevyrobených souprav, ačkoliv původně se počítalo s tím, že další obnova dálkových vlaků ÖBB nebude spuštěna dříve než v roce 2020.
Šéf ÖBB Christian Kern to pro rakouský Kurier zdůvodňuje: „Ekonomika v osobní dopravě se zlepšila, takže zkoumáme, zda nemá smysl pořídit těchto devět railjetů.“ Motivace ÖBB k tomuto kroku je jasná: Vzhledem k tomu, že České dráhy odstoupily od záměru pořídit zbytek souprav, měly by tyto soupravy být poměrně levné. Nicméně, navrhovaná dohoda musí být ještě schválena dozorčí radou a také bude záviset na jednáních se Siemensem.
ÖBB považují jednotky railjet za svoji hlavní zbraň v souboji s konkurenčními dopravci. Například na trase z Vídně do Salzburgu, kde ÖBB soupeří s dopravcem Westbahn, cestovalo vlaky railjet meziročně o 1,6 % cestujících více, zatímco vlaky InterCity naopak o 3 % méně. Z tohoto důvodu tak rakouský dopravce chce co nejvíce vlaků InterCity řazených z klasických vozů nahradit právě jednotkami railjet. V případě nákupu devíti zvažovaných jednotek by tak ÖBB zřejmě opět nabídly k prodeji přebytečné vozy klasické stavby, pro které by neměly využití.
Zdroj: Kurier.at
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak zakládat investici tohoto typu na 1,6% nárůstu je teda hodně odvážná matematika, ale pokud jim to baští board... :)
Zatímco podle česko-slovenských šotoušských diskusí jsou (rakouské) klasiky to nejvíce klienty žádané ...
https://www.flickr.com/photos/jspetrak/2596734899/in/photolist-4XsWPn-4Z1uHS-4Yxc5C
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.