Ostrava — Slovenský výrobce kolejových vozidel ŽOS Vrútky představil na veletrhu Czech Raildays 2014 nový model vozu pro dálkové vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko. Řada Bdmpeer staví na konceptu velkoprostorových vozů druhé třídy Bmpeer, nasazovaných na rychlících a vlacích InterCity/EuroCity z domovských stanic Bratislava, Košice a Žilina. Oproti padesátce předchozích vagonů obdobné řady je zde ale hlavním rozdílem dvojice zařízení pro ukotvení tří jízdních kol v obou krajních částech hlavního salonu. Zároveň je interiér nově rozdělen na čtvrtiny pomocí dvou skleněných přepážek s posuvnými dveřmi. Série deseti kusů nové řady byla pořízena díky uplatnění opce z roku 2010. Vagon celkem pojme 76 sedících cestujících a šest kol. Maximální cestovní rychlost činí 160 km/h.
Řada Bdmpeer u ZSSK sleduje trend patrný v minulých letech jak v zahraničí, tak v nedávné době také u Českých drah: podobně jako u vozů Bdmpee, i zde úschova během přepravy postupně ustupuje samoobslužné přepravě jízdních kol pod dohledem cestujícího. Česká varianta dálkových velkoprostorových vagonů přepraví 80 cestujících a čtveřici kol, slovenská vymění dvě kola navíc za čtyři sedící cestující. Liší se i uspořádáním – Bdmpeer ZSSK má výhradně čtveřice sedadel u stolků, řada Bdmpee ČD je uspořádána většinou do dvojic sedadel za sebou, s několika málo čtveřicemi.
Zdroj: Czech Raildays
1 2 | Zpráv na stránku: |
Opäť raz použili tie nepoužitelné vešiaky na bicykle, podobné sú v Bdteer, akurát vyššie, skúšal som ich a koleso sa mi do nich nepodarilo poriadne osadiť a bicykel blokoval celú uličku, kedže sú stavané na minibicykle, aj keď je pravda, že ja mám naj veľkosť biku(XXL), ale to sa v dĺžke (pri tejto orientácii výške) veľmi neprejavuje - cca 5cm
Btw. rozdělen na čtvrtiny pomocí dvou skleněných přepážek jsem si nedovedl představit jinak než je je jedna příčně a druhá podélně :-)) A ono je to pomocí dvou skleněných a jedné umakartové či co to je.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.