..: Jízdní kola s sebou: vůz Bdmpeer mění trend u ZSSK :..

ZSSK Bdmpeer 203 (exteriér), CRD 2014, foto: Josef Petrák Ostrava — Slovenský výrobce kolejových vozidel ŽOS Vrútky představil na veletrhu Czech Raildays 2014 nový model vozu pro dálkové vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko. Řada Bdmpeer staví na konceptu velkoprostorových vozů druhé třídy Bmpeer, nasazovaných na rychlících a vlacích InterCity/EuroCity z domovských stanic Bratislava, Košice a Žilina. Oproti padesátce předchozích vagonů obdobné řady je zde ale hlavním rozdílem dvojice zařízení pro ukotvení tří jízdních kol v obou krajních částech hlavního salonu. Zároveň je interiér nově rozdělen na čtvrtiny pomocí dvou skleněných přepážek s posuvnými dveřmi. Série deseti kusů nové řady byla pořízena díky uplatnění opce z roku 2010. Vagon celkem pojme 76 sedících cestujících a šest kol. Maximální cestovní rychlost činí 160 km/h.

Vůz Bdmpeer ZSSK, výrobce ŽOS Vrútky (2014), foto: Juraj Kováč Vůz Bdmpeer ZSSK, výrobce ŽOS Vrútky (2014), foto: Juraj Kováč Vůz Bdmpeer ZSSK, výrobce ŽOS Vrútky (2014), foto: Juraj Kováč Prostor na přepravu jízdních kol ve voze Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Interiér vozu Bdmpeer ZSSK, foto: Juraj Kováč Nové rozdělení interiéru vozu Bdmpeer ZSSK (2014), foto: Juraj Kováč Nové rozdělení interiéru vozu Bdmpeer ZSSK (2014), foto: Juraj Kováč

Řada Bdmpeer u ZSSK sleduje trend patrný v minulých letech jak v zahraničí, tak v nedávné době také u Českých drah: podobně jako u vozů Bdmpee, i zde úschova během přepravy postupně ustupuje samoobslužné přepravě jízdních kol pod dohledem cestujícího. Česká varianta dálkových velkoprostorových vagonů přepraví 80 cestujících a čtveřici kol, slovenská vymění dvě kola navíc za čtyři sedící cestující. Liší se i uspořádáním – Bdmpeer ZSSK má výhradně čtveřice sedadel u stolků, řada Bdmpee ČD je uspořádána většinou do dvojic sedadel za sebou, s několika málo čtveřicemi.

Zdroj: Czech Raildays


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (11:10)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla Reportáže

Ďalšie z regiónu Slovensko (celé)


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.06.2014 (18:14)  
JiříK. nízko umiestnené stoli sú aj v Bmpeer 2. série, osobne sa k oknu ani nedostanem kôli nim, raz sa mi to poradilo, a keď som si sadol tak som skoro nadvihol stolík, moc k tomu nechýbalo, aby som ho vyrazil odspodu.

Opäť raz použili tie nepoužitelné vešiaky na bicykle, podobné sú v Bdteer, akurát vyššie, skúšal som ich a koleso sa mi do nich nepodarilo poriadne osadiť a bicykel blokoval celú uličku, kedže sú stavané na minibicykle, aj keď je pravda, že ja mám naj veľkosť biku(XXL), ale to sa v dĺžke (pri tejto orientácii výške) veľmi neprejavuje - cca 5cm
17.06.2014 (16:59)  
Tak jsem si ten vůz prolezl. Sedadla jsou klasika, které každý zná z novějších Bmpeer, tedy tužší sedák než je třeba v Bdmpee. Pokud si pamatuji, tak vůz je udělán zcela symetricky, takže je jedno jak je otočen (tady by se hodily el. rezervace, kdy při otočení vozu by se sedadla prostě jen na displejích přečíslovala). Co mě ale zarazilo, jsou strašně nízko umístěné ty stoly - jsou prostě o nějaký cm níže než ve výše zmiňovaných Bdmpee nebo třeba SVC a člověk se pod ně málem nevejde. Druhá věc která by chtěla doladit jsou ty skleněné oddělovací dveře. Sice to rozdělení interiéru vypadá pěkně, ale u těchto těžkých dveří s ručním otevíráním je dosti nevhodně uděláno "madlo" na otevírání. Slouží k tomu jen úzká vysoká hranatá díra s orámováním, takže člověk tam dá ruku, zarve a když se dveře otevírají a člověk by přirozeně ruku naklonil, tak ho to skřípne. Také bych měl obavy o aretaci těch dveří na hrbolaté trati. Snad to výrobce ještě doladí.
17.06.2014 (16:23)  
Nové vozy vypadají pěkně, ale moje zkušenost z toho stejného vozu na EC do Žiliny mi říká, že ZSSK by měli taky myslet na údržbu a čistotu vozové skříně.
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
17.06.2014 (15:13)  
Pěkné, pěkné! :-) Ty posuvné dveře přepážek tam bohužel nejsou moc vidět, to mě zrovna podle popisu zajímalo, jak to bude řešené. Každopádně mi tyhlety polokupé (k vidění také v Beer a v nízkopodlažní části Regionovy) připadají jako zajímavý kompromis mezi plným kupé a plným velkoprostorem, a nepřijde mi to špatné!

Btw. rozdělen na čtvrtiny pomocí dvou skleněných přepážek jsem si nedovedl představit jinak než je je jedna příčně a druhá podélně :-)) A ono je to pomocí dvou skleněných a jedné umakartové či co to je.
registrovaný užívateľ PepaN 
17.06.2014 (15:08)  
Teda to je novinka... :D Ještě, že jsem Czech Raildays 2014 nejel...
editor alebo admin ŽP Chary  mail  
17.06.2014 (14:10)  
zsbeer, Jiří Bayere, já bych skoro řekl, že podle toho, v jaké výšce je to umístěno, to jsou madla pro osoby (velmi) malého vzrůstu. Vezměte si kupříkladu madla visící od stropu v tramvajích a v metru. Ty jsou výhradně pro vysoký lidi, postavy kolem 150 cm nemaj šanci, nedosáhnou. A děti? Ty už vůbec, leda by bylo něco tak metr od podlahy. A hle?
17.06.2014 (13:14)  
zsbeer: Napadá mne, že to jsou madla, kterých se může chytit cestující, který zrovna prochází uličkou a náhle to s vozem trhne na stranu.
registrovaný užívateľ Raquac 
17.06.2014 (13:04)  
Neonym: Za par let budou ÖBB ve velkem vyrazovat vozy ze souprav "City Shuttle". Tak se asi muzeme tesit :-)
17.06.2014 (12:43)  
Neonym: A co ČD-railjety? Pravda to jsou pevné soupravy..... Ale obávám se, že momentálně ČD s klasickými jednotlivými novými vagóny pro dálkovou dopravu nepočítají. Spíš se dočkáme souprav pro dálkové spoje ala Panter...
17.06.2014 (12:01)  
Neonym: Sou to moje nejoblibenejsi ZSSK vozy. Srovnatelny s tema CD Bdmpee jak se pise v clanku.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko