Ostrava — Slovenský výrobce kolejových vozidel ŽOS Vrútky představil na veletrhu Czech Raildays 2014 nový model vozu pro dálkové vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko. Řada Bdmpeer staví na konceptu velkoprostorových vozů druhé třídy Bmpeer, nasazovaných na rychlících a vlacích InterCity/EuroCity z domovských stanic Bratislava, Košice a Žilina. Oproti padesátce předchozích vagonů obdobné řady je zde ale hlavním rozdílem dvojice zařízení pro ukotvení tří jízdních kol v obou krajních částech hlavního salonu. Zároveň je interiér nově rozdělen na čtvrtiny pomocí dvou skleněných přepážek s posuvnými dveřmi. Série deseti kusů nové řady byla pořízena díky uplatnění opce z roku 2010. Vagon celkem pojme 76 sedících cestujících a šest kol. Maximální cestovní rychlost činí 160 km/h.
Řada Bdmpeer u ZSSK sleduje trend patrný v minulých letech jak v zahraničí, tak v nedávné době také u Českých drah: podobně jako u vozů Bdmpee, i zde úschova během přepravy postupně ustupuje samoobslužné přepravě jízdních kol pod dohledem cestujícího. Česká varianta dálkových velkoprostorových vagonů přepraví 80 cestujících a čtveřici kol, slovenská vymění dvě kola navíc za čtyři sedící cestující. Liší se i uspořádáním – Bdmpeer ZSSK má výhradně čtveřice sedadel u stolků, řada Bdmpee ČD je uspořádána většinou do dvojic sedadel za sebou, s několika málo čtveřicemi.
Zdroj: Czech Raildays
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.