Varšava — Polský výrobce kolejových vozidel Newag, sídlící ve městě Nowy Sącz v Malopolském vojvodství, předal dopravci PKP Intercity první zmodernizovanou lokomotivu řady SM42. Tyto motorové lokomotivy byly vyráběny v letech 1965 - 1992 v lokomotivce Fablok Chrzanów a za celé období produkce bylo vyrobeno 1822 exemplářů této univerzální lokomotivy, jež našla uplatnění jak na průmyslových vlečkách, tak i v posunu či vozbě lehčích nákladních vlaků.
PKP Intercity uzavřely v roce 2013 smlouvu o modernizaci celkem 20 těchto lokomotiv s určením na vozbu vlaků v úsecích Gdynia — Hel, Kłodzko — Kudowa Zdrój, Olsztyn — Braniewo a na posun ve vybraných stanicích v Polsku. Lokomotivy budou označeny čísly od SM42-3001 výše a dodávka bude rozvržena na 10 lokomotiv se dvěma spalovacími motory Caterpillar C18 ACER a 10 lokomotiv s jedním motorem C18 a akumulátorem. Dodávka v celkové hodnotě 77 mil. zlotých (512 mil. Kč) bude ze 70 % financována z fondů EU a termín dodání všech strojů je stanoven na rok 2015.
Zdroj: Rynek kolejowy
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/7417002.jpg
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/742235.jpg
Jinak by mě celkem zajímal účel těch akumulátorů, evidentně tam nebudou pro dosažení nezávislosti (tu už má diesel stejně) tak že by šlo o šetření (rekuperace do aku) anebo možnost krátkodobého "čistého" (bez splodin, hluku) provozu?
Trochu mi to připomíná naše velké lego, ale tak při daném rozvržení co už taky nového vymýšlet že...
P.S. Zdá se že ten motor má výkon okolo 800kW, takže se dvěma to může být docela nadupaná mašina :)
Nevím, jaký je primární účel té kamery, ale nalepená zevnitř na přední sklo (v oblasti stěrače) by asi posloužila líp.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.