..: Newag zmodernizoval první lokomotivu SM42 pro PKP Intercity :..

SM42-3001 pro PKP Intercity, foto: Newag Varšava — Polský výrobce kolejových vozidel Newag, sídlící ve městě Nowy Sącz v Malopolském vojvodství, předal dopravci PKP Intercity první zmodernizovanou lokomotivu řady SM42. Tyto motorové lokomotivy byly vyráběny v letech 1965 - 1992 v lokomotivce Fablok Chrzanów a za celé období produkce bylo vyrobeno 1822 exemplářů této univerzální lokomotivy, jež našla uplatnění jak na průmyslových vlečkách, tak i v posunu či vozbě lehčích nákladních vlaků.

SM42-3001 pro PKP Intercity, foto: Newag PKP Intercity uzavřely v roce 2013 smlouvu o modernizaci celkem 20 těchto lokomotiv s určením na vozbu vlaků v úsecích Gdynia — Hel, Kłodzko — Kudowa Zdrój, Olsztyn — Braniewo a na posun ve vybraných stanicích v Polsku. Lokomotivy budou označeny čísly od SM42-3001 výše a dodávka bude rozvržena na 10 lokomotiv se dvěma spalovacími motory Caterpillar C18 ACER a 10 lokomotiv s jedním motorem C18 a akumulátorem. Dodávka v celkové hodnotě 77 mil. zlotých (512 mil. Kč) bude ze 70 % financována z fondů EU a termín dodání všech strojů je stanoven na rok 2015.

Zdroj: Rynek kolejowy


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 16.6.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
18.06.2014 (14:49)  
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
18.06.2014 (9:01)  
Chybí jim ty tradiční kýble místo světel. Asi už se nelíbí ani Polákům.
17.06.2014 (22:42)  
Kvůli nedostatku výhledu? :) To by mě zajímalo, co by tam spáchali s banglí, ze které vidíte všemi směry lautr prd. :)
17.06.2014 (13:11)  
Na lokomotivy SM/SU42, které slouží v osobní dopravě, se kamery montují kvůli nedostatku výhledu, uvnitř pak fíra má LCD displej. Celkem to v tom archaickém stroji vypadá vtipně. A myslím, že na takto vybavené lokomotivě nemusí jezdit dvoučlená četa.
registrovaný uživatel Sim 
17.06.2014 (10:07)  
Panove, a nemuze ta kamera byt kvuli tomu, aby fira videl "pod cumak" kam jinak videt nemuze? Konkretne pri praci se sroubovkou mi tohle prijde jako rozumny bezpecnostni prvek ... a kam jinam dat kameru, aby "videla" na prostor mezi narazniky?
registrovaný uživatel SYN 
17.06.2014 (9:40)  
Tak nevím, nalepená zevnitř na sklo kabiny by asi ta kamera měla výhled tam kam ho má i fíra přímo, ne? Čili by mu asi moc nepomáhala... o vodotěsnost bych si zbytečné starosti nedělal, tu dneska dosáhnete celkem snadno, s tím prachem (a možností ukradení) už to asi opravdu bude horší...
Jinak by mě celkem zajímal účel těch akumulátorů, evidentně tam nebudou pro dosažení nezávislosti (tu už má diesel stejně) tak že by šlo o šetření (rekuperace do aku) anebo možnost krátkodobého "čistého" (bez splodin, hluku) provozu?
Trochu mi to připomíná naše velké lego, ale tak při daném rozvržení co už taky nového vymýšlet že...

P.S. Zdá se že ten motor má výkon okolo 800kW, takže se dvěma to může být docela nadupaná mašina :)
17.06.2014 (8:58)  
Tak spíš než o zničení takovéto kutilské kamery za 2-3000 je to blbé funkčně - zaprvé na to bude shora sedat prach a bude se to muset furt leštit, zadruhé to není kryté před deštěm. A zatřetí, někdo to velmi brzo šlohne.

Nevím, jaký je primární účel té kamery, ale nalepená zevnitř na přední sklo (v oblasti stěrače) by asi posloužila líp.
17.06.2014 (8:46)  
A navíc při tamních traťových rychlostech by to ta kamera měla přežít ;-)
16.06.2014 (18:08)  
Při posunu ve stanici lokomotiva srazí nějakou krávu, že :D :D Navíc ty relace, co jsou zde vypsány, jsou jen na sezónu, a jedná se většinou o jeden pár vlaků denně, takže příležotistí ke srážení krav moc nebude.
16.06.2014 (17:55)  
Pikehead: Taky mám jisté pochybnosti o umístění té kamery. První srážka s dobytkem (býk, zubr a cokoliv mezi tím) a je po nich. Po dobytku i po kameře.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko