..: Škoda dodá ČD RegioPantery pro rychlíky :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Praha - České dráhy začátkem ledna vypsaly dvě soutěže na rámcové dodávky elektrických jednotek pro regionální a rychlíkovou dopravu. Nyní, zhruba po půl roce, České dráhy oznámily vítěze na dodávku dálkové verze, kterým se stala Škoda Transportation se svými vlaky RegioPanter. České dráhy objednaly rovnou všech 14 soutěžených jednotek, které mají být dodány v průběhu let 2015 - 2016. O konkrétním nasazení se rozhodne v průběhu příštího roku po domluvě s objednatelem rychlíků - Ministerstvem dopravy ČR. Dříve se hovořilo o nasazení nejprve na rychlíky Praha - Česká Třebová - Brno a Brno - Břeclav - Olomouc. Celková hodnota zakázky činí 2,6 miliardy korun.

A co konkrétně ČD poptávaly? Tento článek se bude primárně zabývat dálkovým provedením RegioPanterů, protože to je po dlouhých letech první nákup zcela nových souprav pro rychlíky v elektrické trakci. Přesto je spousta požadavků společná pro obě provedení. České dráhy požadovaly nízkopodlažní dvousystémové (3 kV DC/25 kV AC) elektrické jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Nebyl dán konkrétní požadavek na uspořádání (samostatné vozy vs. Jakobsovy podvozky). U dálkové verze mělo jít o dvě provedení označovaná jako EMU200 a EMU320, kde číslo označuje požadovaný počet míst k sezení s tím, že pokud nějaký výrobce nabídne více míst, bude to zohledněno plusovými body dle předem daného vzorce. RegioPantery pro ČD tak nakonec nabídnou 200 míst v kratším (třívozovém) a 350 míst v pětivozovém uspořádání, kde 1. třída zabírá vždy minimálně 12 % kapacity soupravy, zde konkrétně 25 a 42 míst. Třívozová jednotka bude na délku měřít 79 metrů, vážit 153 tun a mít maximální výkon 2040 kW, pětivozová pak nabídne parametry 132 metrů, 240 tun a 2720 kW instalovaného výkonu.

Automaty na jídlo, zvláštní oddíly pro cestující s dětmi

Uspořádání míst bude klasické, tedy 2 + 2 ve druhé třídě, ale oproti regionální verzi s větší roztečí 1850 mm (900 mm u sedadel za sebou), v první třídě pak s uspořádáním 2 + 1 s roztečí 2050 mm (1010 mm za sebou). Minimálně 40 % míst v první třídě bude v uspořádání proti sobě, ve druhé pak minimálně 20 %. Každé místo včetně sklopných musí mít svůj háček na kabát. Zástrčka 230 V pak připadne každému sedadlu v prní třídě, ve druhé pak bude jedna zásuvka vždy na maximálně dvě sedadla. V obou třídách nabídne každé sedadlo vlastní opěrky rukou po obou stranách a odkládací plochu ať již v podobě stolu mezi sedadly (v 1. třídě rozkládací), nebo na opěradle sedadla vpředu. Police na zavazadla se octnou, na rozdíl od regionálního provedení, v podélném uspořádání s průhledným dnem. V interiéru budou dvě místa vyhrazena pro instalaci automatů na potraviny a nápoje. Na každých 50 míst kapacity pak musí jednotka disponovat čtyřmi místy pro cestující s dětmi. Ta oddělí od ostatních prostor skleněná příčka s 50% průhledností a posuvnými dveřmi na tlačítko. V RegioPanterech tak bude v dětské zóně vyhrazeno 24, respektive 30 míst.

Cyklisté a kočárky

Každá jednotka bude mít troje dvoukřídlé dveře (pětivozová jednotka pak patero dveří) o šířce alespoň 1300 mm na každé straně jednotky a nově je požadováno oddělení nástupních prostor od salónů pro cestující dveřmi; tato změna je nově aplikována i pro regionální provedení jednotek RegioPanter. Kratší provedení nabídne 6 míst pro kočárky a 10 háků na jízdní kola, delší provedení tyto počty navýší na 8 a 15. Na každých 100 míst pak připadá jedno WC, přičemž alespoň jedna toaleta ve vlaku musí být uzpůsobena imobilním cestujícím.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 6.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
07.08.2014 (12:10)  
M 474 003: Panter neni elefant. U pantera ťahá na každom voze 1 podvozok, takže takéto delenie je úplne mimo...
07.08.2014 (11:27)  
Takhle-nesmí se sahat na svítící zářivku a zavazadlovou polici zároveň, NIKOHO TO NEZRANÍ ale je to nepříjemné. Pokud někdo má klínek na okno, tak ho má, ať si ho použije, ale ať si ho zase odnese pro příště, ono chodit v 50 stupňovém vedru po voze a sbírat z oken klínky a uvolňovat záclonky před vjezdem do myčky nic moc. Okna takhle byly z výroby, asi nejsou výrobcem určená k větrání za jízdy, od toho je ventilátor, který průvodčí odmítají pouštět a střešní větrače, které se ovládají lankem z prostoru stropu u umývárny, na straně opačné, než je ruční brzda. Ovšem k tomu je zase potřeba ten čtyřhran. Po 40 letech provozu tohle průvodčí neznají. Na školení se vypráví, jak je vůz vybavený pro manipulaci na prámech a z toho se zkouší, ale kde je který ovládací prvek, to se neučí.

Ale to už jsme zase u školení jak zacházet s Bautzeny, pokud chce někdo něco vědět, ať mi nechá vzkaz.

Bylo by vhodné počkat, až RegioPantery na nějakém rychlíku začnou jezdit, a pak teprve nadávat nebo chválit. ČD taky stáhly CityElefanty z některých rychlíků. když zjistily, že je to nesmysl, je to docela divné, většinou dělají pro cestující to nejhorší co mohou, tady dostali rozum.
07.08.2014 (11:12)  
Je tam 24V to může mít každé dítě na modelovém kolejišti. Navíc je rozvaděč provedený tak, že se nelze dotknout žádné živé části. Nahazování a shazování jističů je OBSLUHA. Zrovna jako doma. Stejně tam každý hrabe, a kdo nemá čtyřhran, tak dveře páčí nebo vytlačí sklo. Jdu cestou nejmenšího odporu. Pořád je lepší jeden sundaný jistič, než 10 propíchnutých světel a 10 udloubnutých žárovek nočního osvětlení, jak je v těchto krajích zvykem. Taky jsem osazoval žárovky na 48V pokud jsem je měl.

Z toho vyplývá, že nemožnost zhasnout je veliký problém, většině lidí světlo vadí. Jinak by nedloubali žárovky. Protože není vidět ven, tak noční jízda v takovém CityElefantu je stejný zážitek, jako sedět v čekárně u zubaře, nic než nuda, co mám s sebou mám 2x přečtené.

Vysvětlí mi tady někdo výkony u RegioPanterů? To by znamenalo, že existuje elektrický vůz s výkonem 2040 kW a pak vůz s výkonem 2720 kW nebo u pětivozové jednotky jsou 2 elektrické vozy po 1360 kW?
07.08.2014 (11:01)  
to bartik09:
já nezačal! podívejte
M 474 003
Jančurův šrot píská taky, jenomže někde nad 21kHz, ....
škodí to víc, než slyšitelný zvuk.
Tak mě to zajímá! Třeba i proto, že nám Rakušani kecají do Temelína a sami mají doma...
Nikdy se nechci hádat! Chci jenom vysvětlit
07.08.2014 (10:52)  
acolmiztli, M 474 003: Kdysi se kdosi (mozna to byl primo M 474) rozciloval nad tim, ze cestujici pouzivaji na zajisteni polohy okna v B zaclonku (Vlastne ani nevim, jestli to okno funguje tak blbe uz z vyroby, nebo svoji funkci ziskalo diky podudrzbe.) a rozplyval se nad tim, jak potkal cestujiciho, ktery ma k tomu ucelu specialne vyrobeny dreveny klinek.
Mozna by se par lidi uzivilo prodejem KPZ pro cestujici - ctyrhran, dreveny klinek, klesticky na roztahnuti kontaktu v zarivce...

prastravak: Jančura
Vzhledem k tomu, ze uz se treti diskuzi od zacatku tydne snazite obratit ve spor o kvalitu sluzeb Regiojetu, doporucuji vam navstivit vlakno Regiojet na k-reportu. Tam se o to muzete zhadat do krve.
07.08.2014 (10:35)  
to acolmiztli
Vlak je dopravní prostřeek, na spánek je určen lůžkový vůz a ne kupé.
A dokonce už Vlak není o tom, aby celý den všichni všechno drželi a pak si ulevili ve vlaku.. low-cost aerolinky taky chtějí za wecko vybírat...

to M 474 003
A pokud to někoho napadne dělat za provozu tak si zhasněte nebo povolte pojistku ono 17 kHz prochází i sklem, a pokud se zároveň dotknete zavazadlové police, stane se z Vás živý voltmetr.
acolmiztli: Vážně navrhuješ cestujícímu, aby se hrabal v jističích?
to, že bez zkoušek z vyhlášky padesátky by neměl lézt do vlaku, je snad každému kaštanovi už dávno jasné ne?

Jančurův šrot píská taky, jenomže někde nad 21kHz, sice si myslíme, že to neslyšíme, ale podvědomě to organismus vnímá a škodí to víc, než slyšitelný zvuk.
Z toho vyplývá, že pro hluchého je zdravější pískání než nepískání
to, že Jančura koupil šrot, už všichni vědí. Jde mi o to, jestli bylo už v Rakousku, anebo to sám předělal po šichtě?
Ale v kvalitních vagonech, co koupily v Rakousku ČD, to neškodí, ne?
registrovaný uživatel acolmiztli  mail  
07.08.2014 (9:47)  
M 474 003: Vážně navrhuješ cestujícímu, aby se hrabal v jističích? Popřípadě při cestě v letadle bych mohl poštelovat motor, ne?

Zatahování, zamykání, zhasínání... Nástup na ranní nebo večerní spoj. Všechna kupé zabedněna, zavřená, zhasnutá. Ideálně jedním jedincem, co dospěl k závěru, že jeho spánek je důležitější, než aby si mohl někdo přisednout. To mám zaťukat, požádat o vstup a domluvit se, jestli si mám na knížku svítit mobilem, abych velkomožnýho pána nebudil?

Vážně jsem rád, že do budoucna snad bude velkoprostor dominovat a jen ať hezky svítí. Vlak je dopravní prostřeek, na spánek je určen lůžkový vůz a ne kupé.
07.08.2014 (9:03)  
Pískání:

471 a Jančurův šrot píská taky, jenomže někde nad 21kHz, sice si myslíme, že to neslyšíme, ale podvědomě to organismus vnímá a škodí to víc, než slyšitelný zvuk. Co Vám brání poznamenat si číslo vozu a místo hádání a prosazování svých názorů zde, oznámit majiteli, že jeho vůz píská. Ono totiž stačí vyjmout trubici a poněkud roztáhnout kontakty a dát jí zpátky a to už jsem tu psal. Protože objímka je Elektrosvit Nové Zámky vzor 1962 a dnes pro trubice platí normy EU které připouštějí menší vzdálenost kontaktů.
A pokud to někoho napadne dělat za provozu tak si zhasněte nebo povolte pojistku ono 17 kHz prochází i sklem, a pokud se zároveň dotknete zavazadlové police, stane se z Vás živý voltmetr.
07.08.2014 (8:55)  
Nebyl ten nárůst cestujících daný zrušením souběžných autobusových linek?
07.08.2014 (8:55)  
VencaM: Interiér vozidla by měl být dostatečně osvětlen, ale když budou cestující chtít spát, tak by to mělo jít ztlumit tak, aby to nevadilo těm, co chtějí spát, a ty, co spát nechtějí, aby si mohli číst.
Vozy Btn to do znacne miry umoznovaly.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko