Jakartovice – Jsou tomu přibližně tři měsíce od doby, kdy Moravskoslezský kraj zastavil provoz osobních vlaků na trati 314 mezi nádražím Opava východ a Jakartovicemi. Důvody byly v podobných situacích obvyklé – malé vytížení spojů, dlouhé docházkové vzdálenosti od sídel, vysoká ekonomická náročnost provozu. Tématu jsme se ostatně věnovali i zde na ŽelPage. Nyní místní obce ve spolupráci s krajem vyšly vstříc alespoň občanům volajícím po víkendovém prázdninovém turistickém provozu a jeho zajištění finančně podpoří.
Dopravcem nově objednaných vlaků bude společnost Railway Capital, a.s., která byla pro letní provoz z několika dopravců vybrána a která je spojená s osobou bývalého ředitele jindřichohradeckých úzkokolejek Jana Šatavy. Oproti dalším dopravcům podle informací ŽelPage nabídla především přijatelnou cenu odpovídající nasazovanému vozidlu řady 810, které bylo objednateli preferováno. Vlaky budou odjíždět z Opavy vždy v 8.40, 10.40 a 16.40, zpět se budou vracet v 9.40, 15.40 a 17.40. Původně bylo uvažováno zajíždění vlaků až do konečné stanice Svobodné Heřmanice, kde byla osobní doprava již dříve zastavena. Nakonec se však do jízdního řádu tato změna nedostala a je o ní dále jednáno.
Na trati bude platit tarif dopravce, jednotlivá jízdenka z Opavy do Jakartovic vyjde na 30 korun. Další informace včetně jízdního řádu a kompletního ceníku naleznou zájemci na stránkách Opavského železničního klubu.
Zdroje: Railway Capital, ŽelPage
1 2 | Zpráv na stránku: |
Já osobně mám k němu úctu za to, co dokázal. Třeba právě na JHMD. Pokud vím, dobrovolně odtamtud neodešel. A je dobře, že možná právě díky němu se vrátí provoz na další trať, kterou nějací ... klidně odprásknou v půli grafikonu...smlouva nesmlouva.
Tak něco napiš.
Na které přišel tamní objednatel tak náhle, že to zastavení osobní dopravy musel provést při tzv. mimořádné změně jízdního řádu... :-)
Jen doplním, "šikulové" objednatelé na to přišli v momentě, kdy zjistili, resp. získali právníkem potvrzenou "legálnost",že poplatky za dop. cestu "100000 x dražší, nevyužívané a pomalé železniční dopravy" lze použít tzv. na něco jiného. Vzhledem k jejich statusu a existenci mimo struktury KÚ si pod tím lze představit i krádež, přímo se taková možnost nabízí v souvislostech se zastavováním provozů/rušením vlaků mimo pravidelné změny JŘ - pochopitelně v době kdy již byly prostředky z účtů KÚ převedeny, uvolněny na účty "organizátorů". To je ta správná motivace, která především vyniká v momentě kdy se zobou drobty (likvidace dopravní obslužnosti) v porovnání s veletoky prachů do kupř. fotovoltaiky. Mistry jsou na to v JIKORDU, že....
Nechť to těm Opavákům vyjde, nejen v létě. Je to přece Zemské město ...
On je to takový „železniční přeběhlík“ :)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.