Severní Korea - země opředená díky své izolaci mnoha tajemstvími. Přesto se občas objeví zajímavé záběry od turistů, kteří mají možnost tuto zemi navštívit. Tyto návštěvy jsou ale ze severokorejské strany jasně dané a běžný turista nemá šanci se dostat tam, kde si to hostitelé nepřejí. Přesto se občas objeví na internetu zajímavé záběry, které poodkrývají roušku dosud neodhaleného. Přesně to se podařilo skupině německých šotoušů, kteří nejenže dostali možnost se do lidově demokratické Severní Korey podívat, ale bylo jim umožněno alespoň trochu nahlédnout do reality severokorejských železnic. Díky tomu se dostali i do míst, kam se běžný turista jen tak nepodívá. Záběry sice vznikly zhruba před 10 lety, to jim ale nic neubírá na autentičnosti, navíc v zemi, kde čas plyne přecijenom jinak, než ve zbytku světa.
Za poslední železnou oponou
Zdroj: Youtube - profil Překlady CZ
Jinak podobný akce dělají Korejci i pro letecký nadšence za více, méně podobnou cenu. Okolo 2000 Euro základní balíček plus příplatky za ratity jako je let nákladní IL76. :-)
Ani ja som nemal v meste problemy s volnym pohybom, aj ked velmi nebol nato dovod. Obchody bud neboli v blizku, alebo boli prazdne, ale to bolo mi velmi dobre zname aj z Moskvy z minuleho storocia. Nakoniec clovek tam nechodi nakupovat...... :-)
Takže takové ty kecy z filmu typu "vyklidili vagon metra aby se nedostali do styku s imperialisty" jsou zcela mimo mísu, jednoduše jim Korejci zajišťovali plný servis a mysleli si, jak že dobře nečiní.
Fotky parnych lokomotiv bez dymu su vsak dost nezaujimave a paru v 30 stupnovej horucave nevidno. Preto sme v jednej dedine zohnali zopar pneumatik na vyrobu dymu a peknych fotiek.......
KLDR má pristavy aj na druhej strane poloostrova (Zlte more), odkial nie je uzky a kontrolovany vychod a preto je vyhodnejsie z urcitého hladiska. :-)
nemluvil jsem o kontejnerových překladištích, ale o přístavech (Vladivostok, Nachodka, S.Gavaň), nepřu se o velikosti ani vybavenosti, jen mi prostě přijde dlouhodobě rozumnější investovat do vlastního přístavu (tj. buď udělat nové překladiště nebo nějaké stávající rozšířit) než spolupracovat s KLDR....
ale samozřejmě, mohu se plést
"je to poslední destinace, kde lze shlédnout železnici jako ve skanzenu 60. let. Návrat o 50 let zpět a to pouze za nějakých 2-3 tisíce € ... pro cizince je to nepochopitelné, neuvěřitelné, jistým způsobem své."
Áno z urciteho pohladu máte pravdu, na druhej strane nic by ste bez takych nadsencov nevedeli o zelezniciach v KLDR, Burme, v Eritrei v Brazilii a inde. V tych krajinách ziadni zeleznicni fandovia neexistuju, alebo jednoducho nemajú moznosti zdokumentovat co sa este dá.
Ja sa pamätam na priatela z Anglie, ktory pravidelne chodil k nám od r 1966 a fotil na velmi kvalitny filmovy material nase zeleznice. Ked som ja vtedy vytiahol foták s ciernobielym filmom, osozáci ma takmer ihned zobrali.... Podobne to bude v KLDR, ale aj v Cine.
Ked som poslednykrát filmoval v Cine, stádo novinárov tam prislo nasu skupinu fotografovat (zrejme po suhlase miestnych organov), ale ani jeden z nich nevenoval vlastnemu subjektu nasej cesty - t.j. utajenej zeleznici..ani sekundu.
přístavů je tam asi 25 okolo Vladivostoku, ale jen 2 kontejnerové pointy jsou ve Vladivostoku a jsou malé, přeplněné, úplně přetížené.
Tak ohrmoný přístav jako Sovětskaja Gavaň a je hlavně o ropě a uhlí, které tam má několik pointů
Nachodka = nepoužitelné pro kontejnery, ale pro zbraně, tanky, nebo jeřáby, autobusy apod .
Petropavlovsk Kamčatksý? Magadan ?Tam nevedou koleje ...
Které tedy 3 pointy na kontejnery máte na mysli.
KLDR.
Most přátelství vede z Ruska do KLDR pod rozchdem 1435 i 1520, až do Rasonu jsou vyraženy tunely. V Rasonu je kompletně vybudovaná infrastruktura, jen Kim neví co by chtěl. Bylo to nejlevnější řešení, nechat lidem vydělat, sám mnoho ušetřit.
Do Putina nevidíme. Kdybych já byl Putin tak první co udělám, pošlu armádu všude tam kde co napáchala, aby to spravila.
Ty ekologické škody, opuštěné ruiny, zdevastované zbraně ponechané osudu a neskutečný bordel, to je fakt neskutečná vizitka Sovětské potažmo Ruské armády
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.