..: Železnice v KLDR :..

KLDR vlajka Severní Korea - země opředená díky své izolaci mnoha tajemstvími. Přesto se občas objeví zajímavé záběry od turistů, kteří mají možnost tuto zemi navštívit. Tyto návštěvy jsou ale ze severokorejské strany jasně dané a běžný turista nemá šanci se dostat tam, kde si to hostitelé nepřejí. Přesto se občas objeví na internetu zajímavé záběry, které poodkrývají roušku dosud neodhaleného. Přesně to se podařilo skupině německých šotoušů, kteří nejenže dostali možnost se do lidově demokratické Severní Korey podívat, ale bylo jim umožněno alespoň trochu nahlédnout do reality severokorejských železnic. Díky tomu se dostali i do míst, kam se běžný turista jen tak nepodívá. Záběry sice vznikly zhruba před 10 lety, to jim ale nic neubírá na autentičnosti, navíc v zemi, kde čas plyne přecijenom jinak, než ve zbytku světa.

Za poslední železnou oponou

Zdroj: Youtube - profil Překlady CZ


JiříK. | 9.8.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Svět


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Foxx  mail  
29.08.2014 (9:52)  
krokodil: No v Číně se situace asi dost změnila. Na nádraží jsem fotil několikrát a nikde žádný problém. Jsem spíš letadlovej, tak jsem fotil i na letištích. V Schenzenu, Kunmingu, Xianu a vlastně to tam nikoho nezajímalo.

Jinak podobný akce dělají Korejci i pro letecký nadšence za více, méně podobnou cenu. Okolo 2000 Euro základní balíček plus příplatky za ratity jako je let nákladní IL76. :-)
13.08.2014 (21:46)  
Ono to nie je celkom od soutosov, ale od ZDF, kde cely film urobili a dali "do linie" s aktualnou propagandou.
Ani ja som nemal v meste problemy s volnym pohybom, aj ked velmi nebol nato dovod. Obchody bud neboli v blizku, alebo boli prazdne, ale to bolo mi velmi dobre zname aj z Moskvy z minuleho storocia. Nakoniec clovek tam nechodi nakupovat...... :-)
registrovaný uživatel Etienne  mail  
13.08.2014 (15:20)  
K onomu ideologickému nádechu německých šotoušů bych doplnil asi toto: každý český student jezdící do KLDR studovat korejštinu vám řekne, že se mohl po Pchong-chjangu pohybovat volně (z města samozřejmě ne), místní se s vámi stejně nechtějí bavit a bojí se problémů.
Takže takové ty kecy z filmu typu "vyklidili vagon metra aby se nedostali do styku s imperialisty" jsou zcela mimo mísu, jednoduše jim Korejci zajišťovali plný servis a mysleli si, jak že dobře nečiní.
12.08.2014 (10:22)  
Severní Korea odstranila ze svých bankovek nejvyšší hodnoty 5000 wonů podobiznu zakladatele země Kim Ir-sena. Prý se KLDR připravuje na vydání bankovky v hodnotě 10 000 wonů, na níž se Kim Ir-sen znovu objeví.
12.08.2014 (10:01)  
Ono tie pneumatiky su dost zname. Ked sme v Kampuci tocili, tam sme museli nakupit vopred niekolko kubikov teakoveho dreva ( ine tam nerastie) a tym krmit masinu. Problem bol v tom, ze teakove drevo vobec nerobi dym ( az tak malo, ze ako kameraman som kludne sedel vonku na kotli lokomotivy.).
Fotky parnych lokomotiv bez dymu su vsak dost nezaujimave a paru v 30 stupnovej horucave nevidno. Preto sme v jednej dedine zohnali zopar pneumatik na vyrobu dymu a peknych fotiek.......
registrovaný uživatel Nechic  mail  
12.08.2014 (8:35)  
Pro ty šotouše to muselo být kruté vidět jak "krmí" parní mašinu kusy pneumatik. A ta soudružka stojící v příkopu byla výmluvná...
11.08.2014 (16:35)  
Tam je jediny problem, ze vychodne pobrezie Ruska je na Japonskom mori, ktoré mám len jeden vychod (na juhu medzi Japonskom a Juznou Koreou a pod kontrolou Japoncov.
KLDR má pristavy aj na druhej strane poloostrova (Zlte more), odkial nie je uzky a kontrolovany vychod a preto je vyhodnejsie z urcitého hladiska. :-)
registrovaný uživatel Kakov 
11.08.2014 (15:59)  
Lukáš Hradecký:

nemluvil jsem o kontejnerových překladištích, ale o přístavech (Vladivostok, Nachodka, S.Gavaň), nepřu se o velikosti ani vybavenosti, jen mi prostě přijde dlouhodobě rozumnější investovat do vlastního přístavu (tj. buď udělat nové překladiště nebo nějaké stávající rozšířit) než spolupracovat s KLDR....

ale samozřejmě, mohu se plést
11.08.2014 (14:01)  
Ad. p. Hradecky

"je to poslední destinace, kde lze shlédnout železnici jako ve skanzenu 60. let. Návrat o 50 let zpět a to pouze za nějakých 2-3 tisíce € ... pro cizince je to nepochopitelné, neuvěřitelné, jistým způsobem své."


Áno z urciteho pohladu máte pravdu, na druhej strane nic by ste bez takych nadsencov nevedeli o zelezniciach v KLDR, Burme, v Eritrei v Brazilii a inde. V tych krajinách ziadni zeleznicni fandovia neexistuju, alebo jednoducho nemajú moznosti zdokumentovat co sa este dá.
Ja sa pamätam na priatela z Anglie, ktory pravidelne chodil k nám od r 1966 a fotil na velmi kvalitny filmovy material nase zeleznice. Ked som ja vtedy vytiahol foták s ciernobielym filmom, osozáci ma takmer ihned zobrali.... Podobne to bude v KLDR, ale aj v Cine.
Ked som poslednykrát filmoval v Cine, stádo novinárov tam prislo nasu skupinu fotografovat (zrejme po suhlase miestnych organov), ale ani jeden z nich nevenoval vlastnemu subjektu nasej cesty - t.j. utajenej zeleznici..ani sekundu.
11.08.2014 (11:48)  
Karel Kovářík

přístavů je tam asi 25 okolo Vladivostoku, ale jen 2 kontejnerové pointy jsou ve Vladivostoku a jsou malé, přeplněné, úplně přetížené.

Tak ohrmoný přístav jako Sovětskaja Gavaň a je hlavně o ropě a uhlí, které tam má několik pointů

Nachodka = nepoužitelné pro kontejnery, ale pro zbraně, tanky, nebo jeřáby, autobusy apod .

Petropavlovsk Kamčatksý? Magadan ?Tam nevedou koleje ...

Které tedy 3 pointy na kontejnery máte na mysli.

KLDR.

Most přátelství vede z Ruska do KLDR pod rozchdem 1435 i 1520, až do Rasonu jsou vyraženy tunely. V Rasonu je kompletně vybudovaná infrastruktura, jen Kim neví co by chtěl. Bylo to nejlevnější řešení, nechat lidem vydělat, sám mnoho ušetřit.

Do Putina nevidíme. Kdybych já byl Putin tak první co udělám, pošlu armádu všude tam kde co napáchala, aby to spravila.
Ty ekologické škody, opuštěné ruiny, zdevastované zbraně ponechané osudu a neskutečný bordel, to je fakt neskutečná vizitka Sovětské potažmo Ruské armády
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko