..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registered user arj 
03.06.2014 (22:20)  
turista: (kolik cestujících) ... ani to není důležité. Smysl rekonstrukce té trati není v tom, aby VHD jezdili ti, kdo jezdí VHD dnes, ale aby přibyli noví.

Tento článek není o rekonstrukci (tam se jen odklonila diskuse), ale o lepších vozech. Proto jsem reagoval, že by se na lince měly objevit, když už dráha nekonkuruje jízdní dobou ani busu.
Já se na počty cestujících ptal spíš kvůli otázce přepravní poptávky - ono totiž i na D5 v profilech Beroun - Rokycany (a to je celý silniční provoz Pha-Plzeň, Pha-Klatovy/ Domažlice/Tachov-Mariánky, Pha-západní Německo + část místního provozu) jede pod 20 tisíc osobních aut, takže i kdyby do "opravdu rychlého" vlaku část cestujících IAD, kolik to bude lidí?

Ale k době po rekonstrukci (někdy v budoucnosti) a větě Smysl je v tom, aby se jízdní doba vyrovnala silnici (centrum-centrum) - myslíte, že je to reálné? Při volbě dopravního prostředku Vy možná poměřujete jízdní dobu centrum-centrum, ale většinu lidí zajímá cesta dveře-dveře ... protože v "centru Prahy" (v docházkové vzdálenosti od hl.n.) bydlí míň než 10 % obyvatel a mám dojem, že v Plzni to bude dost podobné.
03.06.2014 (21:28)  
Kolik lidí (stupeň nebo % obsazenosti) jezdí veřejnou dopravou ráno Plzeň-Praha a odpoledne/večer zpět?

To vám asi nepoví nikdo a ani to není důležité. Smysl rekonstrukce té trati není v tom, aby VHD jezdili ti, kdo jezdí VHD dnes, ale aby přibyli noví. Smysl je v tom, aby se jízdní doba vyrovnala silnici (centrum-centrum) a možná i předehnala. Aby se dalo dojíždět denně (to dneska VHD nejde, protože vlakem je to pomalé, autobusem drahé a pokud nemáte cíl na Zličíně, tak taky pomalé).

Spíš bych proto se díval, kolik lidí dnes jezdí Pardubice-Praha či Ústí-Praha (kde o smyslu expresní vrstvy málokdo pochybuje) a vynásobil to 1,7x (velikost Plzně). To je potenciál této trati.
Registered user arj 
03.06.2014 (20:57)  
Karel Kovářík: dle mého názoru se takové vlaky neuživí

Ony se tam asi moc dobře neživí ani ty žluté autobusy, které jsou "expresní" - aspoň ve směru ráno z Prahy je obsazenost maximálně na půl kapacity (ale je to zkušenost jen z pár jízd).
Takže spíš dotaz, pokud někdo zná objektivní odpověď: Kolik lidí (stupeň nebo % obsazenosti) jezdí veřejnou dopravou ráno Plzeň-Praha a odpoledne/večer zpět?
Registered user Kakov 
03.06.2014 (19:39)  
prostě někdo se domnívá, že po modernizaci koridoru se zavede (nebo aspoň bude možnost) nová expresní vrstva, tj. že budou jezdit stávající R+Ex a navíc budou jezdit nějaké další vlaky (řekněme IC), které budou kvalitativně na úrovni a mezi Plzní a Prahou nebudou nikde stavět + pojedou v takové časy, aby to někdo mohl využít....


ale dle mého názoru se takové vlaky neuživí, byť je to škoda
Registered user Komín  mail  
03.06.2014 (18:54)  
arj: právě to mě zaráží a proto by mě zajímalo, jak si by si to autor tohoto výroku představoval.
03.06.2014 (17:40)  
Tomu nějak nerozumím, expresy na Plzeň, Praha - Plzeň - Mnichov, už nějaký ten pátek jezdí a na jejich rušení to nevypadá (aspoň doufám). Co je tedy myšleno tím "znovu se zavedou"?

Zřejmě byl pojem "expres" myšlen jako "expresní vrstva", ne jako kategorie vlaků ČD. Expresní vrstvu tu dnes tvoří jen vlaky SC, které jsou pouze 2 a nemají pro dopravu Praha-Plzeň vhodné časy.
Registered user arj 
03.06.2014 (16:48)  
Komín: Na Budějovice ... to by povýšili dnešní linecké rychlíky

A jakou kategorii by to mělo po Rakousku? Plazí se tam ještě pomaleji než mezi CB a hranicí a staví doslova na každé mezi, pokud je v její blízkosti aspoň 5 baráků.
Registered user Komín  mail  
03.06.2014 (16:02)  
Tarten:
Až se ty Ejpovice dodělají, expresy na Plzeň se znovu zavedou.
Podobně se zavedou expresy na Budějice, až se dokončí pár staveb. Na Nemanice - Ševětín se jistě čekat nebude.

Tomu nějak nerozumím, expresy na Plzeň, Praha - Plzeň - Mnichov, už nějaký ten pátek jezdí a na jejich rušení to nevypadá (aspoň doufám). Co je tedy myšleno tím "znovu se zavedou"?

Na Budějovice expresy dnes nejezdí, to ano, ale jejich (znovu)zavedení by mohlo být zajímavé, to by povýšili dnešní linecké rychlíky?
Registered user SYN 
03.06.2014 (11:10)  
nikdo nebude nasazovat nebo dokonce kupovat vlaky na 200 km/h, pokud už je tam nebude mít z jiného důvodu

toto reálně v českých podmínkách (nyní a/nebo v blízké budoucnosti) bude nastávat jen
- soupravy do Němec (Praha-Berlín/Binz)
- Railjet Praha-Graz
- pendolíno

nemyslím si že by se momentálně vyplatilo na tuto rychlost někde nějaké úseky složitě upravovat, ale stále si myslím že by alespoň měla existovat legislativa (normy...) které by to (za dodržení podmínek) u nás alespoň teoreticky umožňovaly, a možná někde nějaký kousek (pokud by nevyžadoval velké úpravy) aby se s touto rychlostí daly získávat nějaké zkušenosti z reálu (zabzař, zavěšení trolejí, upevnění kolejí...)
Registered user arj 
03.06.2014 (10:10)  
Dovolím si přidat jeden komentář - ne jako šotouš ani jako železniční fanda, ale tentokrát jako občasný cestující, který musí být v Plzni na jednání na určený čas. Potřebuji-li být na místě (což není nádraží (vlak, bus) a v plzeňském případě to většinou není ani centrum) na 9:00, mám možnost vyjet z Prahy hl.n. vlakem v 6:15 (v Plzni hl.n. 7:50) nebo busem ze Zličína v 7:00 (příjezd CAN Plzeň 8:00), s trochou nervů i busem o půl hodinu později.
Ve žlutém autobusu dostanu kafe - nejde o to, že zadarmo, ale o to, že rychlík R766 mi možnost občerstvení ani nenabízí (a za to ranní kafové probuzení jsem vděčný).
K oblíbenému argumentu "vlak jede z centra" - jede, ale i když bydlím ve Vršovicích (tedy širším centru Prahy), musím na vlak vyrazit před šestou a tedy jít na tramvaj v konkrétním čase (i=15 min.). Na bus mi stačí vyjít po 6:10, kdy už tramvaje mají interval méně než 10 minut ("za chvilku něco přijede") a přestup na metro B směr Zličín je zcela bez časových limitů (i=3).

Takže nasazení lepších vozů je určitě alespoň trochu podpůrným argumentem ve prospěch železnice při rozhodování, zda vlakem či autobusem, když už vlak není schopen nabídnout srovnatelnou jízdní dobu.

A ještě k "moravským" nářkům - daleko častěji než do Plzně jezdím do Brna ... a "historické béčko" jsem na EC vlacích už mnoho let nezažil.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko