..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel skalv 
24.05.2014 (8:56)  
Rozhodně souhlasím, vozy by se měly rozdělit po celé ČR. Třeba na lince Praha - HK (-Trutnov) (-Letohrad) jsou jen A,Bds,B (samozřejmě koženka) a Bépéčka.
24.05.2014 (8:51)  
Ještě budete rádi za červenokoženkové B, až se na těch vašich Xmz začne sypat elektronika a nebudou do toho náhradní díly.
24.05.2014 (8:06)  
zesp: Tady nejde o maximální rychlost, ale o komfort.
Na lince do Brna že je nízký komfort? Aha, a ty EC,IC a Ex jsou co? To samé do Vsetína, do Hranic můžeš jet také kvalitním vlakem, dále to tím Béčkem už nějak přežiješ. Proč na linky Brno-Břeclav-Olomouc, když to stejně víc jaj 140 nepojede.

Rychlost 160 km/h je jen číslo, jízdní řád se dá v klidu stíhat i se 140 km/h.

Uznej, je to tak, je třeba rozložit komfortní spoje po celou republiku, každý na ně máme stejné právo, každý na ně platíme stejné daně (tím myslím v %).

Já jsem v klidu, stejně to tam moc dlouho nevydrží a ČD si to zase hned stáhnou zpět pro Pražáky a Moraváky s Maďarama.
registrovaný uživatel zesp 
24.05.2014 (7:31)  
Zase už je tu Chebz...A já už marně doufal, že se konečně vylepší ty soupravy, které budou moci ve většině své trasy využít maximální rychlost upravených úseků koridorů a to ještě v hlavních přepravních směrech - např. R Praha - Vsetín/Luhačovice, Brno - Břeclav - Olomouc či Praha - Brno přes ČT a našly by se další, co by byly vhodnější. Úroveň je zde taky tragická a užitek by byl podstatně vyšší. Na Cheb se měly dát vozy, co mohou max 140 (ani tato V tam nakonec stejně nikde není ani po rekonstrukci!!!) - různé minulé reko B nebo ty ABpee nebo Bdtee a samozřejmě je to úžasná štreka pro Pendolina... Zase nelogický krok - asi tam někde bydlí nějaký vysoce postavený pantáta z ČD a chce pěkné vagónky... Je mi jasné, že se teď do mě pustí Plzeňácí a Chebáci, ale uznejme si, je to tak...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko