..: Aktualizováno: ČD budou spolupracovat s DB na lince do Hamburku :..

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýPraha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPředstavitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.

Zdroj: Tisková zpráva ČD


Aleš Petrovský | 22.5.2014 (18:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registered user J.S. 
23.05.2014 (13:24)  
co je na současných špajzácích ČD obsluhovaných firmou JLV strašidelného? rád a pravidelně je využívám - v posledních třech letech velký posun ve službách a kvalitě podávaných pokrmů!
Registered user Kakov 
23.05.2014 (12:16)  
Josef Petrák:

však s tím já souhlasím zcela, ale reagoval jsem nejprve na M a poté na JK a jejich úvahy, Ti totiž evidentně mají s tím problém
23.05.2014 (12:10)  
Karel Kovářík: Pořád nechápu, s čím bysme se měli vyrovnávat? Slovy bývalého ředitele "ČD je standardní akciová společnost". A tak to i beru. Mají nějaké smlouvy se státem a nějaké vlastní čistě komerční aktivity. Tím to končí. Jestli stát chce ovlivňovat trh, má na to celé spektrum institucí a nástrojů. Žádným z nich ale nejsou České dráhy, a.s.
Registered user Kakov 
23.05.2014 (12:07)  
Josef Petrák:

OK s legislativou jsem asi přestřelil, ale to je nepodstatné,

důležité je, že dnes je nějaká situace a s tou je nutné se vyrovnat, bez ohledu na to, jaké jiné než současné uspořádání by (ne)bylo lepší...
23.05.2014 (12:00)  
Jiří Kocurek: To jako, že mají ČD udělat IPO na Pražské burze? :)
Karel Kovářík: Proč zas legislativa? To je jen o tom, jestli stát chce vlastnit nějakou firmu a případně z ní mít dividendy, nebo ne.
Registered user Kakov 
23.05.2014 (11:50)  
Jiří Kocurek:

vy řešíte akademickou debatu, co by, kdyby.....

ta se samozřejmě udělat musí a vyvodit z ní závěry,

já řeším jak se prakticky vyrovnat s realitou, realita je taková: ČD a.s. existují, a musí nějak fungovat, z toho plyne "musí" podnikat (musí = je potřeba se chovat zodpovědně)

až dospějete ve své debatě jak změnit systém zajištění ZDO+financování+právní formu existence......... atd. atd. atd.

přesvěčdte parlament, ať to promítne do zákonů
23.05.2014 (11:46)  
Dotaz:
Když Leoš mluví o vstupu významného akcionáře do Le, není to tak, že DB skončily se žlutým vlakobazarem a jdou za Leošem, který je možná perspektivnější?

Minimálně tolik nekecá jako Jančura a koná...
23.05.2014 (11:25)  
Jiří Kocurek: To zalezi na tom jestli radite linkovou osobni dopravu mezi lekarskou peci, ochranu zdravi a majetku, infrastrukturu atd. nebo ne...
23.05.2014 (10:59)  
Karel Kovářík : Ostázka je proč by měl stát peníze daňových poplatnítků investovat do akcií libovolné firmy. Nebylo by lepší, aby ty peníze daňovým poplatníkům raději nechal a zároveň je nechal, ať si je případně do oné akciovky investují sami? Týká se ČD, ČEZu.
Tvrzení, že běžný úředník se dokáže rozhodovat lépe než soukromý investor neobstojí. Tvrzení, že zvolený politik se dokáže rozhodovat lépe než soukromý investor už vůbec ne. Ano jistě jsou výjímky z těchto pravidel. Ale úředník i politik riskují cizí peníze. A jak známo z cizího krev neteče. Konec OT.

Pikehead: V životě jsem poznal, že spousta lidí napíná příliš mnoho sil na to, aby se vytáhli před sousedem. A za dveřmi jejich domu je pak vidět, na co všecko síly už nezbyly.
Registered user Kakov 
23.05.2014 (10:22)  
ma statni firma podnikat?

o jaké státní firmě mluvíte???

SŽDC??

ta pokud vím vlaky do němec provozovat nechce.....

ČD a.s. není státní firma, ale podnikatelský subjekt, který má vykazovat hospodářské výsledky...

to že držitelem akcií je stát je podružné, pokud chcete být moralistou, zaměřte se raději na ČEZ (ano není to omluva pro ČD), ten jako (Vašimi slovy) státní firma podniká kde může, zároveň špiní pověst a jméno ČR, a chová se jako největší dobytek

pokud si přál stát, aby ČD nepodnikali neměl tomu dát formu akciovky, ale i státní firma, pokud má existovat (tj. není určena jen k likvidaci jako třeba Diamo) podnikat musí, jinak je z toho jen díra na peníze....
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko