Praha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.
Představitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
však s tím já souhlasím zcela, ale reagoval jsem nejprve na M a poté na JK a jejich úvahy, Ti totiž evidentně mají s tím problém
OK s legislativou jsem asi přestřelil, ale to je nepodstatné,
důležité je, že dnes je nějaká situace a s tou je nutné se vyrovnat, bez ohledu na to, jaké jiné než současné uspořádání by (ne)bylo lepší...
Karel Kovářík: Proč zas legislativa? To je jen o tom, jestli stát chce vlastnit nějakou firmu a případně z ní mít dividendy, nebo ne.
vy řešíte akademickou debatu, co by, kdyby.....
ta se samozřejmě udělat musí a vyvodit z ní závěry,
já řeším jak se prakticky vyrovnat s realitou, realita je taková: ČD a.s. existují, a musí nějak fungovat, z toho plyne "musí" podnikat (musí = je potřeba se chovat zodpovědně)
až dospějete ve své debatě jak změnit systém zajištění ZDO+financování+právní formu existence......... atd. atd. atd.
přesvěčdte parlament, ať to promítne do zákonů
Když Leoš mluví o vstupu významného akcionáře do Le, není to tak, že DB skončily se žlutým vlakobazarem a jdou za Leošem, který je možná perspektivnější?
Minimálně tolik nekecá jako Jančura a koná...
Tvrzení, že běžný úředník se dokáže rozhodovat lépe než soukromý investor neobstojí. Tvrzení, že zvolený politik se dokáže rozhodovat lépe než soukromý investor už vůbec ne. Ano jistě jsou výjímky z těchto pravidel. Ale úředník i politik riskují cizí peníze. A jak známo z cizího krev neteče. Konec OT.
Pikehead: V životě jsem poznal, že spousta lidí napíná příliš mnoho sil na to, aby se vytáhli před sousedem. A za dveřmi jejich domu je pak vidět, na co všecko síly už nezbyly.
o jaké státní firmě mluvíte???
SŽDC??
ta pokud vím vlaky do němec provozovat nechce.....
ČD a.s. není státní firma, ale podnikatelský subjekt, který má vykazovat hospodářské výsledky...
to že držitelem akcií je stát je podružné, pokud chcete být moralistou, zaměřte se raději na ČEZ (ano není to omluva pro ČD), ten jako (Vašimi slovy) státní firma podniká kde může, zároveň špiní pověst a jméno ČR, a chová se jako největší dobytek
pokud si přál stát, aby ČD nepodnikali neměl tomu dát formu akciovky, ale i státní firma, pokud má existovat (tj. není určena jen k likvidaci jako třeba Diamo) podnikat musí, jinak je z toho jen díra na peníze....
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.