Praha/Berlín — Nedávné domněnky o pokračování provozu vlaků Českých drah na lince Praha - Berlín - Hamburk byly dnes potvrzeny. Rozhodnutí o prodloužení spolupráce s Deutsche Bahn již nedávno nasvědčovalo vypsání výběrového řízení na modernizaci 93 vozů, dnes ale zprávu oficiálně potvrdil i dopravce. České a německé hlavní město bude spojovat šest párů vlaků kategorie EuroCity, z toho tři páry budou obsluhovat i Hamburk. Na většinu vlaků budou nasazeny soupravy Českých drah, pouze na jeden pár spojů se využijí vagony maďarského dopravce MÁV-START, jelikož bude oproti původním předpokladům zachován jeden pár přímého spojení Budapešť - Bratislava - Praha - Berlín - Hamburk. Je tedy nasnadě usuzovat, že spolupráce DB a soukromého dopravce RegioJet (respektive skupiny Student Agency) zůstane v nejbližší budoucnosti pouze v rovině autobusů a provizního prodeje jízdenek.
Představitelé ČD mají z pokračování spolupráce viditelnou radost: „Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ prohlásil Daniel Kurucz, generální ředitel ČD. Podle serveru E15.cz byla navíc domluvena ke smlouvě opce na dalších pět let. Vlaky EC by na této trase měly jezdit ve dvouhodinovém intervalu spolu s návazností na další vlaky ve směru Praha - Budapešť (případně zkrácené relace do Bratislavy apod.). Na vlaky ČD railjet do Brna a Vídně si tak cestující budou muset počkat v našem hlavním městě zhruba hodinu (stejně tak v opačném směru), jak pro portál ŽelPage.cz doplnil Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD. Spolu s modernizovanými vozy by na tyto vlaky měly být nasazeny lokomotivy řady 380, které nicméně stále nemají dokončený schvalovací proces nezbytný pro provoz po německé železniční síti. Zdali se bude měnit výrazněji také provoz vlaků kategorie EuroNight, prozatím prezentováno nebylo.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
To vite, nebo si to jen myslite? Vy vite, kolik budou DB platit a kolik bude provoz do Berlina/Hamburku CD stat? Otazka je, jestli to ovsem vedi i sami kormidelnici CD...
Vagony a lokomotivy?
SA má také státní peníze.
ČD ovšem nedává slevy, které je existenčně ohrožují, takže jsou schopné vlaky do Německa skutečně získat a provozovat, na rozdíl od RJ. Zjevně proto tam jezdit budou.
Však do Německa jezdí EuroCity, kdežto na Budějice spěšňákorychlíky. To je dost rozdíl, i finančně.
Tím asi nemyslíte jak Jančura odstoupil zcela ze své strany (resp. vinou jeho financujícího partnera) z výběrka na Liberecku, když mu tam bylo umožněno soutěžit?
Jak známo, 380 má německé evropské papíry, české, slovenské, polské, maďarské a rakouské národní papíry, ale ještě se to táhne s německými národními papíry.
Zdá se, jako byste byl raději, aby Češi platili za tu linku Němcům, než aby Němci platili za tu linku Čechům (a ještě se s tím svezl vnitrostát Pha - UnL).
Zajímavý popis toho, jak si Němci vyjednali, že tam ČD nenasadí ani nové vlaky, ani relativně mladé české Xmz (popř. po reko) co do němec jezdí teď, ale mnohem starší rakouské vozy (po reko). ;-)
Martin99: ...jak se představitele ČD vysmívali Jančurovi za ty Rakouské ojetiny a ejhle najednou i oni je používají a teď je chtějí dát dokonce na EC na Berlín...
dtto
ČD na rozdíl od SA jsou schopni jezdit ihned, a s vylepšením během blízké doby,
Jančura jen tluče hubou, slibuje modré z nebes, ale skutek utíká, možná by to za 10 let taky rozjel, ale vy taky nepřestanete chodit nakupovat na sousední sídliště (v současnosti nejbližší obchod) s vidinou, že Vám u baráku možná za pár let otevřou obchod??
prostě potřebovali někoho, kdo vjede
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.