..: České dráhy zavádí nové podmínky pro náhradní autobusovou dopravu :..

Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš VinšPraha — České dráhy od 1. května výrazně mění tarifní podmínky pro přepravu v náhradní autobusové dopravě (NAD). Důvodem je podle dopravce rostoucí počet výluk, které na jarní a letní měsíce správce infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty, plánuje. Zatímco nyní probíhala kontrola a nákup jízdenek stejně jako ve vlaku, tedy na výzvu vlakového doprovodu, nyní dostane větší množství pravomocí samotný řidič autobusu a více odpovědnosti bude na cestujících. Cílem je podle drah zefektivnění celého modelu odbavení a zřejmě také nezanedbatelný počet cestujících bez jízdenky například v případech, kdy jede více autobusů náhradní dopravy, ale průvodčí je pouze v jednom z nich.

Jízdné v NAD

Cenová úroveň 1: 10,– Kč (5,– Kč)

Cenová úroveň 2: 15,– Kč (7,– Kč)

Cenová úroveň 3: 20,– Kč (10,– Kč)

Ve většině případů tak bude nově jízdenku po cestujících požadovat již řidič autobusu při nástupu. Je tedy nutné nastupovat předními dveřmi. Pokud cestující jízdenku nebude mít, prodá řidič lidem jednotlivou jízdenku sám, a to ve třech cenových relacích podle ujeté vzdálenosti. Pokud bude náhradní autobusová doprava pro delší trasu, mohou se jednotlivé částky i sčítat. Jestliže poté člověk použije po autobusu ještě dále vlak, průvodčí mu vydá jízdenku z původní nástupní stanice a cenu za NAD z celkové ceny odečte. Kromě běžného jízdného náhradní dopravy České dráhy z těchto cen poskytnou ještě přibližně poloviční slevu pro děti do 15 let, důchodce, držitele jakékoliv zákaznické aplikace na In-kartě (vyjma IN 100 a IN Business) a cestující s průkazkami ZTP a ZTP/P. Konkrétní ceny pro danou výluku se zákazníci dozví vždy při vyhlášení výluky.

V některých případech mohou zaměstnanci ČD provádět kontrolu již před nástupem, během jízdy nebo při výstupu z autobusu. Odbavení při výstupu je pak ovšem možné pouze na základě tzv. „Potvrzení o nástupu do NAD“, které cestující obdrží bezplatně od řidiče při nástupu a na kterém bude zřejmě vyznačena stanice nástupu. Pokud cestující toto potvrzení nedoloží, bude odbaven z výchozí stanice autobusu s přirážkou k jízdnému.

Zdroj: Železničář 9/2014


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2014 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honza  mail  
25.05.2014 (1:20)  
Michal Jaroš: no to je to, že když lidi vidí starý autobus, vlak, cokolv, tak si myslí zákonitě že je to horší, přitom to vůbec nemusí být pravda. Dřív přece konstruktéři a inženýři nebyli blbý, že by neuměli navrhnout a zkonstruovat kvalitní autobus.
23.05.2014 (23:18)  
Asi, dávalo by to jakýsi smysl. Narozdíl od Ska tady ale nebude snad do takové míry fungovat fígl s pětikilem, kdy fíra nemá čas ani náladu to denně s každým řešit a ve výsledku jsou pak tržby na takové trati v podstatě nulové.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
22.05.2014 (14:25)  
Martin Jarath: No tohle je přece stejné jako u vlaků s očíčkem (specifický způsob odbavení), akorát že tady možná bude větší pravděpodobnost odhalení černého pasažéra.
22.05.2014 (13:52)  
Takže v buse bude režim, že případný cestující bez jízdenky automaticky platí +800? Pak by to mělo smysl. Protože jinak každej samozřejmě řekne, že jízdenku má, i když to nebude pravda.
22.05.2014 (10:32)  
Nová odpověď od ČD, která dále přibližuje systém kontrol:

Zajištění odbavení cestujících a kontrola jízdních dokladů bude probíhat v několika variantách podle rozsahu a podmínek dané výluky. Může být zajištěno odbavení řidičem ND, vlakovou četou, případně jiným pověřeným zaměstnancem ČD např. pokladníky ČD nebo vlakovými revizory. Vhodnou variantu vybere vždy KCOD a zveřejní ji ve zpracovávaném výlukovém rozkazu k dané výluce. Řidič ND neprovádí fyzickou kontrolu jízdních dokladů, pouze se cestujících dotáže, zda mají jízdní doklad. Pokud ne, odbaví cestujícího na psané jízdenky, které předem obdrží, vyplní na jízdenku nástupní a cílovou stanici, cenu a druh dle zvláštního ceníku pro NAD. Nespotřebované jízdenky, průpisy vydaných jízdenek a tržbu pak odvede na stanoveném místě. Řidiči obdrží manuál pro práci s tiskopisy a budou proškoleni. Řidiči nebudou vybaveni žádnými čtečkami, doklady z eShopu tedy načítat nebudou. Nicméně v NAD budou probíhat namátkové kontroly vlakovými revizory nebo jinými pověřenými zaměstnanci, kteří jízdenky, včetně eshopových a elektronických mohou kontrolovat. Standardní kontrola probíhá také v případném dalším spoji, takže bude jasné, zda se cestující nastupující v rámci NAD o jízdenku přihlásil, nebo ne. Přesnější postupy se nyní zapracovávají do příslušných předpisů.
Petr Šťáhlavský, mluvčí ČD
21.05.2014 (20:30)  
dedaluis: To chce přečíst celý článek, nejenom rámeček.

poloviční slevu pro .... držitele jakékoliv zákaznické aplikace na In-kartě
21.05.2014 (19:47)  
Babilon-promin ale myslis ze v 50 letech mam uz narok zase na polovicni-chacha.jestli se jeste jednou divas tak treba to cenu prectes spravne
21.05.2014 (17:20)  
Když začne hořet, nesmí ven, Studénka apod. ...
On existuje i zákon 239/2000 Sb. o integrovaném záchranném systému (nemám ho u sebe, nebudu proto z něho nic uvádět), kde jsou řešeny (mj.) obdobné situace.
21.05.2014 (17:06)  
Takže přihlouplý předpis to teda je, to když vozidlo začne hořet tak cestující podle tohoto předpisu nesmí ven??? Nebo když se osoba při nehodě ocitne mimo vozidlo, tak se dopustí porušení předpisu??? Tedy všichni kteří se ve Studénce ocitli v trati na místě veřejně nepřístupném měli zaplatit pokutu???
21.05.2014 (15:48)  
Ten "přihlouplý předpis" je Zákon 266/1994 Sb., o dráhách, kde v § 4a odst. 2 je stanoveno, že všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou přejezdů, nástupišť, ... Pokud je nutno vystoupit na trati, tak k tomu asistuje Hasičská záchranná služba, a to nastane tehdy, když není možno pokračovat v jízdě drážním vozidlem, kterým bylo započato plnění přepravní smlouvy (§ 36 písm. g).
Nepuštění lidí ven na širé trati je v souladu s legislativou.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko