..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
11.05.2014 (14:45)  
bartik09: Je mnoho ďalších dôvodov, pre ktoré to (ne)musí výjsť tak, alebo onak, ale podľa mňa by nebolo márne (pokiaľ by to videlo k mnou popisovanému zrýchleniu pod 2:10) pripraviť tie trasy tak, aby boli v preklade akurát v Prahe (smer Budapešť/Wien) a v opačnom smere v Brne. A RJ viesť Praha-Pardubice-Brno-Břeclav a "pomalé" budapeštianske EC potom Praha-Kolín-Pardubice-ČT-Brno-Břeclav. A dbať aby nenastal stav, čo bol napr. predvlani, kedy bol rýchlikom prípoj k EC, ktoré beztak v ČT zastavovali a naopak na EC ktoré v ČT nezastavovali sa nedalo dostať...

Starouš: Ste predstaviteľom drvivej menšiny. Bohužiaľ.
11.05.2014 (14:01)  
No vidíte, a já to mám naopak. Kouknu na řazení vlaku a zajásám, když jede něco, u čeho se třeba dá otevřít okénko. A nějaká koženka? Vem to čert, vždyť jsme na tom přežívali i cesty na východ Slovenska nebo k Baltu. Při cestě Avalou 8.5. jsem se málem udusil, takže mi nezbývalo, nežli nějakých 150 km stát v uličce u záchodku, protože tam bylo aspoň trochu (ač smrdutého) vzduchu. A všichni ti, kteří tu tak řeší údajnou nekvalitu vlaků, by měli zkusit každý den dojíždět do práce hodinu 810kou ;-)
11.05.2014 (10:59)  
Tak ten kdo se koukne na řazení a když nejede nic z Němec, tak jde s lítostí na žlutý bus, jsem třeba já. A že ty béčka na lince Praha - Plzeň dominují, pravda jsou i humanisovaná nebo humusováná?-:((
11.05.2014 (7:48)  
Leinad: osobně neznám nikoho kdo by koukl na řazení a pak řekl "jede béčko, pojedu autem."
Ono je to spis tak, ze "kazdej" dobre vi, ze tam ty 40 let stary sroty jezdi, a proto se na to razeni ani nediva a jede autem rovnou... Modelova situace - jedno auto je v servisu, druhy potrebuje manzelka. Chlap musi vlakem, koupi si jizdenku (samozrejme u pokladny za plnou palbu) a pak jede vlakem, kterej je slozenej z vozu, ktery byly hnusny uz pred 20 lety, kdy s tim jezdil na vojnu. No a CD maj zas do dalsi "mimoradny situace" utrum.

JOHNZ: Tak ja predpokladam, ze railjety budou bohuzel jezdit v prokladu s "madarskymi" EC, ktera budou stale vecne spozdena a nasazovano na nich bude ledasco.
registrovaný uživatel JOHNZ 
10.05.2014 (16:38)  
Leinad: Minimum na to, aby sa to dalo prehlásiť za rýchlejšie než autobus a akotak porovnateľné s autom. Ak to spadne pod túto hranicu, potom už má zmysel sa hnať za rýchlosťou, do tej doby to neprinesie žiadnu konkurenčnú výhodu.

RailJet je v podstate garantované vozidlo. Takže sa v rámci rôznych vozových kríz nebudú dať radiť rôzne Bc a pod. Takisto tam ZSSk nebude posielať 363 a pod.
registrovaný uživatel Leinad 
10.05.2014 (14:28)  
Já považuju béčka za asi nejmenší problém, osobně neznám nikoho kdo by koukl na řazení a pak řekl "jede béčko, pojedu autem." Argument jako "Šumperk-Brno" už zní zajímavě.
Jízdní doba pod 2:10 - proč zrovna tolik?
Asi je tu vidět i riskantní hra, zkrácení jízdních dob(možná použitím 160) příchodem RailJetu. Dá se očekávat, že se RJ bude míň zpožďovat? Nebo se marketingu hodí "máme novou jednotku, kterou jezdíme stejně jako sme mohli i starými vagony, ale už vás nenecháme zbytečně sedět dlouho."
10.05.2014 (14:27)  
Josef Petrák: navatovaný JŘ
Jenze ta vata tam neni tak uplne pro srandu kralikum, ze... Duvody nakonec sam uvadite.

Souhlasim s JOHNZ - az se podari to spojeni vyrazne zkratit (cili desitky minut - nikoliv jednotky), tak se muzem bavit o tom, ze pridou novy cestujici z busu a automobilu a obsazenost EC uz bude dostatecna.

Dobre vim, ze pred rozkopanim Uval bezne dokazalo EC Pardubice - Praha ujet za 50 minut. Dejme tomu, ze po dokonceni Uval to pude ujet za 45 minut. To mame tedy 15 minut dole... Potreba by ale bylo aspon este dalsich 15.

ceskolipak: Kromě relace Brno - Šumperk tady napadl jediný důvod, proč by mezinárodní vlaky musely stavět zrovna v Třebové.
Ale padl - protoze jezdi poloprazdne a jsou tudiz dotovane.
registrovaný uživatel JOHNZ 
10.05.2014 (13:14)  
Josef Petrák: Ešte raz. Áno, v prípade, že sa veškerá táto vata odstráni, a bude to vychádzať pod 2:13-2:15 tak potom áno, pridať aj prechádzanie ČT aby to bolo pod 2:10 (resp. ak to už bude pod 2:10, tak aj tak, nech je to čo najrýchlejšie). Ale inak to predsa nemá žiadny význam (a ev. kľudne nech sa zastavuje aj v Kolíne).

Béčka: Áno, niekde sa začať musí, ale po republke sú ďaleko dôležitejšie miesta, kde by sa začať malo...
10.05.2014 (12:55)  
Johnz: Především víme, že ECčka na Vídeň (a proto i Bratislavu) mají už několik let navatovaný JŘ - kvůli uzlu v Břeclavi, kvůli rozestavěnému Wien Hbf., kvůli možnosti vozby pomalejší řadou, než je dohodnutá (363, 362), kvůli dohodnutí ne tolik výkonné řady (350), atd. :) To se pak Zedníkovi objednávalo mimořádné zastavení Jaroslava Haška, které "nezpůsobilo zpoždění".

K béčkům asi jediné - někde a někdy se začít musí. Linky se nesoutěží, takže si to musí oddřít dráhy samy. A nikdo je k tomu nemotivuje. Ani MD, ani starosta nejvíc železničního města v republice.

A čísla tady všichni jen hádáme, protože u nás je to obchodní tajemství. :)
10.05.2014 (11:31)  
Josef Petrák: Aha, takže když se někdo vyslovuje pro něco, tak tím automaticky kazí něco jiného, i když zde není žádná přímá úměra. Chápu to správně? :)

Jinak dnes po ránu EC 378 Slovenská strela - cca frekvence 30 lidí. Na sobotu a navíc bez studentů (čtvrteční svátek) si myslím velmi rozumné číslo (i k celkové obsazenosti spoje :o)
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko