..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Milan Douša  mail  
09.06.2014 (13:43)  
Pochybuju, že si dovolej zrušit Šíravu, je to ten nejvytíženejší spoj na SR po ránu a to každý všední den od Popradu do KE je ten vlak naprosto nacpanej, všichni snim dojíždej at uz do školy či do práce. Excelsior je velmi reálne, že skončí a EN SLOVAKIA - nepochopim prečo se skláda iba z lehátkovych a luzkovych voznu smerom do KE, takze neni moznost cestovat nebo dojizdet snim do KE, pricemz má idealny cas s prichodom do KE - 7:41, a banalita vlak EN SLovakia ze smeru KE - ZILINA je moznost k sezeni lebo tam pridavaj az po Zilinu vagonu druhe tridy na sezeni, ale z opacneho smeru, to tak nefunguje. Takze jestli by chteli zrusit SIRAVU, tak by asi museli, toto odsranit u EURON. SLOVAKIA, inač nevim, ako by pokryli spoje ráno smerom na Košice
19.05.2014 (11:20)  
Shiri:
!Zacatek absurdni diskuze!
Nakonec Vás žádám, abyste si své uřážky nechal pro sebe, také nezačínám každý svůj příspěvek urážkou
To nebyla urazka. Normalni clovek vi, co si ma predstavit pod pojmem "dalkovy vlak" v kontextu, ktery vyplyva z clanku a z diskuse. Dite naopak nema problem vytrhnout cokoliv z kontextu, pouzit to jak se mu hodi a donekonecna se o tom dohadovat. Kdyz to udela soudce, tak jen proto, aby oduvodnil rozsudek, ktery byl dopredu pripraveny. Slovickarenim a "pismenkarenim" se totiz poustite na tenky led a lze tak obhajit cokoliv a donekonecna se dohadovat o cemkoliv. Napriklad bych mohl chtit vysvetlit, co ze je to ta Vindebona, nebo bych mohl chtit vedet, kde se vzalo to omezeni, ze "vhodny" dalkovy vlak musi jet pres CR, musi jet kazdy den (, musi existovat...).
Vase argumentace statistikou je chytra, ale nemyslim si, ze spravna. Protoze kdyz uz jste psal o tech urazkach - Vindobona by se mohla pravem citit urazena, ze ji hazite do jednoho pytle s Panonii. To jako ze Vindobona ma typicky zpozdeni do 10 minut, Panonia mela typicky zpozdeni 2 hodiny a z toho spocitame prumerne zpozdeni dalkovych vlaku a nehrozi nam zkresleni kvuli zanedbanym extremnim hodnotam?
!Konec absurdni diskuze!

ve dvojce je zbytečná bez ohledu na ujetou vzdálenost
Nejde o vzdalenost, ale o rychlost... Od 120 nahoru to pri otevrenym okne stoji za houby.
registrovaný užívateľ Kakov 
19.05.2014 (9:53)  
Frantisek:

a co excel pro cestu na východ? holt ten kdo by nestihl ve 21.00 by jel v 0.00......
19.05.2014 (8:46)  
Zrušit Šíravu, jediné večerní spojení po 22. hodině na východ? A nebylo by lepší vést jeden vlak zhruba v čase Slovakie na Slovensko a druhý zhruba v čase Šíravy do Polska? Pravda, nedošlo by ke kýženému snížení nákladů, zato by bylo možné v sezóně navýšit kapacitu tak, aby si lidi nestáli v chodbičce vzájemně na nohou. A to už nemluvím o situaci, kdy by Slovakia zůstala jen spací, potom by poslední spojení z Prahy na východ bylo už kolem 21. hodiny, a ve dnech, kdy tento vlak nejede, pak už kolem 20. hodiny, to je ještě horší než z východu do Prahy. Ne každý cestuje tak daleko, aby se mu vyplatilo protáhnout cestu až do rána s příslušným příplatkem. Takže zrušit přímé vlaky za hranice je sice možné, ale stejně to bude znamenat nutnost náhrady anebo vyhnání lidí - kam, když nemají možnost nebo nechtějí v noci a na větší vzdálenosti užívat auto? Akademická debata je to sice zajímavá, ale praktických dopadů se téměř děsím.
registrovaný užívateľ Kakov 
18.05.2014 (19:56)  
Shiri: musím uznat, že takhle ten návrh vypadá velice rozumě, máte pravdu, že zrušit šíravu bude nejmenší zlo pro cestující, a věřím, že na tom excelu by se 10 Béček uživilo
registrovaný užívateľ Shiri 
18.05.2014 (15:50)  
bartik09: Svět se řídí normálním rozdelením (zákon velkých čísel), takže pokud nebyla nějaká speciální akce, není důvod, aby jeli na spoji osoby s konkrétní odchylkou od průměru, bez ohledu na to jaká je, a vzhledem k tomu, že se pohybujeme ve světě spojitých proměnných, je pravděpodobnost, že v den, kdy jsem jel tím rychlíkem, nějaká taková akce byla, je rovna 1/nekonečnu, tedy pravděpodobnost je nulová, přesněji nekonečně malá, takže argument, "všichni, kteří se mnou jeli, ověřovali informace a uvažovali" je bohužel jev nemožný... jakože bych si přál, aby tomu bylo naopak.
Opět, argumentujete extrémy, navíc opomíjíte fakt, že jsem argumentoval vlaky, které jezdí nebo jezdily přez naše území, to Russia rozhodně nejede, musíte uvažovat místní podmínky, když posuzujete co je a není dálkový spoj, pokud máte ale spoje, které překonávají jim vzdáleností nejbližší protějšky o řád či více, je na místě stanovit další kategorii vlaků, takže Slovákii, Excela, všechny naše vnitrostátní rychlíky, dokonce i některé osobáky musíte uvést jako vlaky střední vzdálenosti, pokud se chcete tomuto vyhnout, je vhodnější je nazvat jako vlaky krátké vzdálenosti, protože pak přistupujete z hlediska statistiky k vlakům na dlouhé vzdálenosti jako k extrémním hodnotám, které pro rozdílnost v chování musíte "ignorovat" (četnost zpoždění, způsob odbavení, mimo Rusko a Ukrajinu odlišnosti v odbavení u jiných správ v celé délce jízdy a jiné), pokud mi teď chcete namítnout Moskva - Nice, jezdí jen v sezóně a nejezdí deně.
Ano, argumentuji poměrně krátkým rychlíkem, protože tam se to stalo, kdyby se mi to stalo na Junákovi, Radegastu, Hungárii, nebo Metropolu, hovořil bych o nich.
A ano, budu se hádat o slovíčka, já se budu hádat i o písmena, protože změna písmena ve slově mění význam, například, pokud bych jako soudce exaktně přistupoval k obžalobě, musel bych osvobodit manžela od rodiny, který svou manželku mlátí, protože v ní stojí, že ji začal být, což by ovšem mohlo znamenat, že začal trpět její existenci, což v konečném důsledku vedlo k napadení a já bych to musel vzhledem k extrémnímu psychickému tlaku ze strany manželky posoudit jako přiměřenou obranu a nemohl bych brát zřetel na opakování tohoto trestného činu, protože tlak ze strany manželky je kontinuální, budete se divit, ale i takových soudců je dost, tato metoda "co je psáno, to je dáno", v kontinentálně evropském systému práva funguje a máme to tu i my, zajisté, je to značně zjednodušené, ale podobné průšvihy jsou na denním pořádku.
Ve prospěch vozů bez klímy pak hovoří i vyšší jednoduchost vozu, což má pozitivní vliv na jeho spolehlivost, neříkám, že v jedníčce by být nesmí, ale ve dvojce je zbytečná bez ohledu na ujetou vzdálenost.
Nakonec Vás žádám, abyste si své uřážky nechal pro sebe, také nezačínám každý svůj příspěvek urážkou
18.05.2014 (14:28)  
Shiri: Srovnejte to s Avalou, Pannonií blahé paměti, Vindebonou, Jeseniem, Vltavou nebo Duklou, nechť jí jsou koleje lehké, to byly a jsou skutečné dálkové vlaky...
Ach jo, zas jak malej kluk... hadat se o slovicka... A ted si tu slavnou Avalu a Panonii srovnejte s rychliky Moskva - Vladivostok. To jsou skutecne dalkove vlaky.
Co jako je EC Praha - Ostrava (- Kosice), kdyz ne dalkovej vlak? Regionalni?
No a pecka je, ze tesne pred tim rozjimanim o dalkovejch vlacich zminite trihodinovej "rychlik" s prumernou rychlosti 50 km/h...

Jak mi vysvětlíte, že na rychlíku Bojnice jsme jeli v přeplněném, přečalouněném Bčku a čtyři Bdgteer, které ten den na soupravě jely byly poloprázdné, spíše prázdné?
No nejlepe by bylo, kdyby ste se jich zeptal. Ted bysme meli jasno. Takto si vas dovolim parafrazovat: na vině je dle mého názoru fakt, že ve dnešní společnosti se nenosí informace příliž ověřovat, přemýšlet o možnostech
Nebo jste nahodou narazil na vlak premyslivych a informace overujicich lidi?

Ale ted vazne: Na couraku, kterej jede 150 km 3 hodiny bych tu klimu ani nevyzadoval (nota bene pokud jde o vuz s kupe. Ve velkoprostorovem voze je to i tak problem.), pri rychlostech nad 120 km/h to ale povazuji za nutne zlo.
registrovaný užívateľ Shiri 
18.05.2014 (12:07)  
Karel Kovářík: V zásadě ano, oba vlaky by odjížděly z Prahy přibližně ve stejnou dobu jako teď, rozdíl maximálně tak půl hodiny, Excel by pak přijížděl do Košic v přibližně stejnou dobu, navíc by šlo obnovit přímé vozy z Berlína do Košic, které by přebíral Metropol.
Slovakia by se o hodinu opozdila, aby měla příhodnější příjezd do Popradu, buďto by jela pomaleji, nebo by nocovala v nějaké hodně izolované stanici (kvůli "přizpůsobivým" spoluobčanům). Pokud jde o nucené větrání, uznávám, na tenhle aspekt jsem zapoměl a ano, je třeba jej nainstalovat, rozhodně to bude jednodušší a levnější jak klíma, bude ale třeba jej pravidelně čistit, jinak bude trpět stejnými problémy jako klimatizace (až "stoletej" prach) a právě to je to, o co se bojím a co částečně zapříčinilo mou averzi vůči klimatizaci, nedostatečná údržba.
Error404: Mohl byste, prosím, uvést, jak dobře udržovaný a humanizovaný vůz bez klimatizace odrazuje cestující? Jak mi vysvětlíte, že na rychlíku Bojnice jsme jeli v přeplněném, přečalouněném Bčku a čtyři Bdgteer, které ten den na soupravě jely byly poloprázdné, spíše prázdné? Pokud na tohle aplikuji, co jste napsal, měl jsem jet v tom Bčku sám, popřípadě s nějakým tím šotoušem, ale ne v desíti v kupé pro osm při poloprázdné soupravě a stejné situaci v ostatních kupé. Ještě jedna věc, co je u Vás dálkový vlak? Nějakejch šestset kilometrů? Srovnejte to s Avalou, Pannonií blahé paměti, Vindebonou, Jeseniem, Vltavou nebo Duklou, nechť jí jsou koleje lehké, to byly a jsou skutečné dálkové vlaky, ne sedmihodinovej vejlet.
18.05.2014 (8:57)  
Akekolvek Bcka su moralne zastarale vozne a nemaju co hladat v premavke na dialkovom vlaku. Maximalne tak ako piatkove/nedelne posilove vozne su akceptovatelne, ale radit z nich cely vlak je vyhananie ludi zo zeleznice.
registrovaný užívateľ Kakov 
18.05.2014 (8:12)  
Shiri:

na druhou stranu máte pravdu, že humanizovaná B ve Vámi popsaném stavu nejsou žádná ostuda a i u mých přátel (nešotoušů) budil vlak z takových B dobrý ohlas....
ale u lůžek/lehátek je klima, nebo aspoň nucené větrání nutné, jinak je spaní nahoře sauna

a chápu to dobře, že by jste zachoval slovakii i excela v současné časové poloze?
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko