..: Ředitel ČD Daniel Kurucz byl odvolán :..

Antonín Prachař, foto: Ministerstvo dopravy ČR Praha - Dozorčí rada Českých drah dnes krátce po poledni na svém zasedání odvolala z funkce předsedy představenstva dosavadního generálního ředitele ČD Daniela Kurucze. Ten ve své funkci v čele státního dopravce vydržel přibližně osm měsíců, do vedení společnosti nastoupil letos v březnu po odchodu Dalibora Zeleného. O změnách ve vedení společnosti informoval portál iDnes.cz. Oficiálním důvodem jeho konce je především údajná špatná komunikace s Ministerstvem dopravy, ministr Antonín Prachař se navíc dlouhodobě plány na jeho odvolání netajil - první spekulace o tomto kroku se objevovaly již v létě. Na Kuruczovo místo nastoupí dosavadní člen představenstva Pavel Krtek. Novými členem nejvyššího vedení společnosti pak bude Roman Štěrba, který doposud u dopravce pracoval v oblasti strategického controllingu, a také Ludvík Urban, dosavadní náměstek pro regionální integraci.

Zdroje: iDnes.cz, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.11.2014 (21:32)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Legislativa

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
14.11.2014 (22:08)  
Dotace cert to vem. Ty jakoze dostava i Skanska nebo ajtak, co opravuje pocitace na ministerstvu (proste hlavni zakaznikem je stat) - podstatne je to vlastnictvi
14.11.2014 (11:08)  
Někde sem četl, že dobrý ředitel drah se pozná podle toho, jak moc Jančura řve... a řval nejvíce když tam byl právě Žaluda...
13.11.2014 (18:52)  
Lukáš Hradecký: Možná máte pravdu, ale já v tom vidím jen obecné řeči (že je to každému jasné, že je skvělý ekonom a proběhlo mnoho inovací). Jen by mě zajímalo, jaké to mělo konkrétní výsledky kromě vysoké míry zadlužení? Ze svého pohledu: Velký pokrok v regionální dopravě, i když ten si myslím že byl způsobený především obrovským množstím peněz z eurofondů. Pokrok v nákupu Railjetů a opakované zdokonalování bozů Bpee. Naprostá ignorace rychlíkové dopravy. Naprostý propadák ve formě D1Ex. Pro mě jako uživatele začíná konečně fungovat e-shop a in-karta jako něco z 21. století moderních technologií (a to nevím, díky komu). Takto to vidím já z pohledu zákazníka, protože odborník moc nejsem :)
Registered user tenzor 
13.11.2014 (17:41)  
(tim jsem samozrejme nechtel rict, ze Zaluda byl horsi nez ti pred nim :) )

Jinak pokud kde o Kurucze, muj nazor je ten, ze reditel ktery si dovoli arogantne prohlasit, ze vede akciovku a ne statni podnik (takze mu do toho zrejme nema stat co kecat), kdyz je tato akciovka dotovana miliardami a dalsi se ji jeste musi cas od casu dosypat bokem, byl odejit zcela pravem.
Na skutecne dobreho reditele CD nejspis stale cekaji..
Registered user tenzor 
13.11.2014 (17:22)  
Zaluda - to byl ten pan, co zasvecene tvrdil, ze Jancura nikdy na koleje nevyjede (a spoustu dalsich veci, ktere jaksi realita vyvratila) ?
13.11.2014 (16:06)  
Lo Wang se ptá nap. Ing. Žaludu:

Můžu se zeptat, v čem konkrétně byl lepší, jak jeho předchůdci/nástupci?

ODPOVÍDÁM

Naprosto ve všem, pane Lo Wang, to je snad jasný i malému dítěti.
Do Žaludy byly dráhy hnus, šrot a TRAFIKA pro hrstku socialistických inžů.

Teptve Žaluda se svým odcizením od problematiky špinavých lokomotiv mohl jako ekonom správně vést dráhy k tomu, aby vlaky byly pro lidi a ne jako Trafika ztroskotanců a budižkničemů, jako byly do roku 2008 - teprve 2008-2013 to bylo plno let plných inovace.

Právě, že dráhy byly co byly, tak mohl Jančura postavit svůj marketing a spustit RegioJet
13.11.2014 (13:06)  
Frantisek: Máte pravdu. Ale pokud si dobře pamatuji, šlo to z evropských fondů na regionální rozvoj. Pokud se zasadil za to, aby bylo možno z těchto fondů čerpat, pak ano, díky za to. Můžu poprosit, jak konkrétně začal cílit na zákazníka?

M: O tom ale nemluvím. Jen říkám, že se orientoval pouze na trasu Praha - Ostrava a Praha - Brno a zbytek nic (maximálně pár vagónů, které doslouží na těchto hlavních trasách, se přesunou na vedlejší - výsledek: na drtivé většině rychlíkových tratích jsou stále koženky či jejich "humanizované" verze a teprve v současné době to vypadá, že by mohlo dojít i k nákupům jednotek na rychlíkové tratě).

Lukáš Hradecký: Můžu se zeptat, v čem konkrétně byl lepší, jak jeho předchůdci/nástupci?
13.11.2014 (12:23)  
Lo Wang

i když vidím ČD jako moloch, z pana Žaludy jsem byl nadšen. To byl správný strategický manager.
Registered user M 
13.11.2014 (11:42)  
Kdyz se nakupovalo jenom na ty hlavni trate, tak co se delo s tim, co doted jezdilo na tech hlavnich tratich?

Ne, opravdu nechci reditele, ktery na Brno-Budejovice koupi "ICE" a na Brno-Praha posle B. Jenom aby se nekomu zalibil. Stejna logika jako vysilat v TV nejlepsi filmy v utery v 11:00 a ne v sobotu ve 20:00.
13.11.2014 (11:33)  
Lo Wang: - nedávám, ani mi pan Žaluda nijak extra neimponuje, ale musím uznat, že za něj se leccos pohnulo. Za jiných se nakupovalo ještě méně (jen sloni do měst a sporné rekonstrukce 810 na 814 na venkov, pokud mne paměť nešálí), propocené koženky zůstávaly propocenými koženkami a nedělalo se nic, co se nedělalo dosud. Také v orientaci na zákazníka se snažil trochu víc. Takže z mého pohledu spíše klady. A pokud vím, nakupovalo se i do regionů, trochu se pohnulo s financováním. To není v kontextu úplně málo, podle mě. Jistě, byly i sporné kroky, ale aspoň ne všechny. A kdyby tam nebyly ty přece jen snad příliš vysoké odměny vzhledem ke stavu podniku...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko