..: Pesa dodá PKP IC 20 jednotek Dart :..

Pesa Dart, foto: PESA Bydgoszcz Bydgoszcz — Polská Pesa uspěla ve výběrovém řízení PKP Intercity na dodávku 20 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu. Pesa v soutěži nabídla zcela nový typ označovaný Dart, což by měly být první elektrické jednotky polské produkce, splňující parametry vysokorychlostních vlaků. Soupravy mají být nasazeny na trasy Jelení Hora (Jelenia Góra) - Vratislav (Wrocław) - Łódź - Varšava - Białystok/Lublin a Białystok/Lublin - Varšava - Koluszki - Čenstochová (Częstochowa) - Katovice - Bílsko-Bělá (Bielsko Biała). Výrobce také zajistí servis těchto souprav po dobu nejméně 15 let.

Pesa vyhrála s cenovou nabídkou 1 320 626 400 zł, což je při aktuálním kurzu zhruba 432,5 milionů korun za soupravu. Druhou nabídku v podobě jednotek Flirt3 podalo konsorcium firem Stadler a Newag, které požadovalo 1 411 154 400 zł, tedy 462,2 milionů korun za soupravu. Soupravy budou vybavením odpovídat současným požadavkům. Budou tedy plně klimatizované, vybavené vakuovými WC s přebalovacími pulty, zesilovačem GSM signálu a připojením pomocí Wi-Fi.

Jednotky Dart ve specifikaci pro PKP IC nabídnou maximální rychlost 160 km/h, nicméně soupravy jako takové jsou navrženy s ohledem na možnost provozu rychlostí až 200 km/h a v budoucnu až 250 km/h dle požadavků zákazníka. Pesa předpokládá, že až 70 % dílů nové soupravy bude pocházet od polských dodavatelů, kterých má být až 350. Všechny soupravy mají být dodány do října 2015.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 6.5.2014 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
06.05.2014 (9:20)  
Taky by mě zajímalo, zda to PESA stihne. Každopádně být to na mě, tak pořizuji nePendolino (shoda s již provozovaným typem). Jinak pokud bylo na výběr "jen" mezi Polskou kvalitou za Švýcarské ceny a tímto, tak se jim nedivím, že vzali toto (i když narozdíl od PESY, by byl IC Flirt sázkou na jistotu - vyrobí to, už to i jezdí apod.).
Ale zase je chápu, že chtějí podpořit komplet svou firmu, nejen polskou montovnu.
registrovaný uživatel Keprt 
06.05.2014 (8:29)  
Zlámalík: vždyť v dotyčných článcích je napsáno, kde co bude jezdit..
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
06.05.2014 (8:19)  
Pesa jede! A k čemu že państwo koupilo ty nePendolína?
registrovaný uživatel Werkie  mail  
06.05.2014 (7:37)  
To si docela máknou, měsíc na jednu jednotku a už mají něco vyrobené a schvaluje se?
06.05.2014 (7:13)  
Soutezila skodovka se svoji alternativou k railjetum? :-D
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko