..: Pesa dodá PKP IC 20 jednotek Dart :..

Pesa Dart, foto: PESA Bydgoszcz Bydgoszcz — Polská Pesa uspěla ve výběrovém řízení PKP Intercity na dodávku 20 elektrických jednotek pro dálkovou dopravu. Pesa v soutěži nabídla zcela nový typ označovaný Dart, což by měly být první elektrické jednotky polské produkce, splňující parametry vysokorychlostních vlaků. Soupravy mají být nasazeny na trasy Jelení Hora (Jelenia Góra) - Vratislav (Wrocław) - Łódź - Varšava - Białystok/Lublin a Białystok/Lublin - Varšava - Koluszki - Čenstochová (Częstochowa) - Katovice - Bílsko-Bělá (Bielsko Biała). Výrobce také zajistí servis těchto souprav po dobu nejméně 15 let.

Pesa vyhrála s cenovou nabídkou 1 320 626 400 zł, což je při aktuálním kurzu zhruba 432,5 milionů korun za soupravu. Druhou nabídku v podobě jednotek Flirt3 podalo konsorcium firem Stadler a Newag, které požadovalo 1 411 154 400 zł, tedy 462,2 milionů korun za soupravu. Soupravy budou vybavením odpovídat současným požadavkům. Budou tedy plně klimatizované, vybavené vakuovými WC s přebalovacími pulty, zesilovačem GSM signálu a připojením pomocí Wi-Fi.

Jednotky Dart ve specifikaci pro PKP IC nabídnou maximální rychlost 160 km/h, nicméně soupravy jako takové jsou navrženy s ohledem na možnost provozu rychlostí až 200 km/h a v budoucnu až 250 km/h dle požadavků zákazníka. Pesa předpokládá, že až 70 % dílů nové soupravy bude pocházet od polských dodavatelů, kterých má být až 350. Všechny soupravy mají být dodány do října 2015.

Zdroj: Rynek Kolejowy


JiříK. | 6.5.2014 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
11.05.2014 (20:22)  
Jiří Kocurek:

mohu prosím vědět o jakých jednotkách mluvíte? děkuji
11.05.2014 (15:15)  
Elias is best: Nemyslím, že by PKP Intercity zažilo něco podobného jako ČD: Se čtyřletým zpožděním zprovozněno 14 z 20 původně objednaných jednotek za cenu 22 protože mezitím inflace...
11.05.2014 (12:38)  
Jiří Bajer: Všiml jsem si, že PESA mívá málokdy zpoždění v dodávkách vlaků, ale mívá. Třeba náš LINK (taky vlastně prototyp) byl dodán pozdě. A bojím se, že něco podobného čeká i Dart-a. To by ta jednotka musela být hodně podobná ELF-ům.
11.05.2014 (9:15)  
Říkám "do Jelenie Góry", ať už je to gramaticky jakkoliv ;-)
10.05.2014 (7:28)  
Starouš: Žiji poblíž, ale nikdy bych neřekl, že jedu do Jelení Hory.
A jak byste to řekl? "Zítra jedu do Jeleniej Góry."?

Podle mého názoru záleží na tom, v jakém pádu je název uveden. Za rozumné považuju např. věty:
Soupravy budou jezdit na trase Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok.
Soupravy budou jezdit z Jelení Hory přes Vratislav, Lodž a Varšavu do Bialystoku.


Takže originální polské názvy bych v české větě použil jen v 1. pádu. Pokud už mají být názvy skloňované, je asi lepší použít český název.
09.05.2014 (21:06)  
S tím nelze než souhlasit, ty překlady mnohdy rvou oči. Ještě jsem neviděl větší blbost než Censtochova nebo Bilsko-Bela. Na to se mě někdo zeptat, tak si pomyslím, že spadl z Marsu, tyhle názvy vidím prvně v živote, byť jsem tam byl několikrát. Když už za každou cenu česky, tak napřed polsky a potom v závorce česky (aby bylo puristum učiněno zadost po jejich fanaticke vůli).
09.05.2014 (19:31)  
Nepřekládejte ty názvy, prosím :-( Vždyť to vypadá někdy úplně strašně. Žiji poblíž, ale nikdy bych neřekl, že jedu do Jelení Hory. A i kdybych řekl, tak by mi nikdo tady, z pohraničí, nerozuměl, anebo by to bral jako pořádnou recesi a měl by mě za blba.
09.05.2014 (8:30)  
ythomas, Elias: O Polácích bych moc nepochyboval. Pesa je dynamická firma, např. tramvaj pro Moskvu zvládli v šibeničním termínu, i ostatní termíny stíhají. Pro konstrukci využívají externí firmy, které současně spolupracují s velkými hráči na trhu a mají to potřebné know-how v oblasti "high speed" - je tedy celkem jasné, u koho to know-how končí A zřejmě mají i dobré subdodavatele, kteří jsou schopni dodat včas a v takové kvalitě, že ptototyp vypadá docela dobře. Je jasné, že po prototypu vždycky následuje vlna rozsáhlých úprav, ale představení prototypu je vždycky významný milník ve smyslu "oni to fakt stihli".
08.05.2014 (16:08)  
Chápu, že poláci potřebují obnovit vozový park, ale proč dávat na dálkové spoje jednotky?? Dle mého názoru tam patří soupravy (a jednotky pak do krajů). Neplatí to všude, např Railjet nebo ICE jsou na tohle povedené, ale ty hnusy od PESy? Ne.
06.05.2014 (23:00)  
Nechic
Tou „ne úplně VRT, ale modernizace je znát“ myslíte stávající trať Wrocław-Łódż s Vmax do 120 km/h, o skorolokálce do Hirschbergu nemluvě? :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko