Brusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.
Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.
Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.
Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ
Lo Wang: A prodloužíme jízdní domy o 15, 20 minut. Super. Navíc občas je třeba některé vozy (byť zaplněné z méně než 90%) převézt, jinak by se vám v některých částech dne mohli "hromadit v dole horníci"... Navíc odpojením vozů získáte přesně co? Tedy kromě naštvaných cestujících, když zrovna ve slabším směru poede školní výlet a nevejde se / bude to přeplněné?
Pak nastoupite do economy ke 4 spolucestujicim a hromade kelimku od kafe a obalu od obcerstveni s nefunkcnim internetem (moje zkusenost).
I to jsem jednou zazil nekdy na jare (krome toho b...ordelu neslo Wi-Fi). Po prvním upozorneni (marnem) jsem druhé napsal na cislo "volejte rediteli" (ted uz nevim jake) a za pul hodky mi prisla delegace: sef vlaku se omluvit, steward... puvodne hubaty muz... uklidit a u wifi byl nekdy vypadly kablik.. a ještě mi vratili s omluvou cast jizdneho.. jak jste dopadl vy?
Ale jinak mam pochopeni pro to, ze kdyz nekdo z meho sedadla ve 14:09 vystoupil a ja ve 14:11 nastoupil, tak nemusi byt moc casu na uklizeni a velikost b..ordelu u sedadla také zalezi na cestujicim prede mnou, takze kdyz hned s prvním obzerstvenim to steward/ka uklidi, tak to fakt nehrotim
třeba takto?
https://jizdenky.studentagency.cz/wicket/page?13
Nemyslim si, ze je to tak moc jasny...
Vít Burian: spíš by mne zajímalo, na čem budu ty dvě hodiny sedět
Aha. No tak samozrejme muzete dostat fotku poloprazdnyho uklizenyho business abteilu. Pak nastoupite do economy ke 4 spolucestujicim a hromade kelimku od kafe a obalu od obcerstveni s nefunkcnim internetem (moje zkusenost).
Prostě mi to přijde jako levná podbízivá reklama.
Pri veskere mozne ucte - vy ste se vcera narodil? Ktera reklama neni levna a podbiziva?
To znamená, že když z bodu A do bodu B jede X cestujících a z bodu B do bodu A pojede X plus 100 cestujících, správně má být souprava na X, nikoliv na X plus 100 cestujících
Díky za pěknou rovnici. Tak já ji ještě vylepším jo? V bodě A nechám 2 vozy stát, ve stanici B nechám taky 2 vozy stát a na obratu si je veznu s sebou :o)
Vít Burian: Marketing je svině. Zaměřuje se na nejnižší lidské pudy a na nejnižší patra Maslowovy pyramidy. A kupodivu to vážně zabírá. Občas mám pocit, že někteří si myslí, že tamta slečna skutečně bude a ještě se ráda s nimi seznámí :D
Co říká ta pěkná ženská na plakátu o kvalitě nabízených služeb? OK, je tam stevardka, která ale vůbec nemusí být tak milá, jak na plakátě, protože jí tam rozhodně neplatí tolik, co zaplatili té babě na plakát.
Ať jsem taky chlap, tak tenhle tip reklamy z duše nesnáším. Ještě víc mne to irituje na třeba na reklamě Škody Transportation, co je třeba v Atlasu Lokomotiv 2011. Jak sakra souvisí železniční strojírenství s babou v teplákách?!?
Ten peršing ať tam taky nedávají, to je jasný, ale můžou tam třeba hodit interiér, klidně i s tou stévardkou v pozadí, ale ať je vidět, v čem budu cestovat. Mně fakt nezajímá, jaká rachejtle tam kolem mne 2krát za cestu projde, spíš by mne zajímalo, na čem budu ty dvě hodiny sedět.
Prostě mi to přijde jako levná podbízivá reklama.
Dle toho co jsem našel já je to evoluce řady 11 která je první tyristorový počin výrobce vůbec (1.5/3kV). Převodový poměr z výroby zvýšený ze 140km/h na 160km/h. Wikipedie udává stejný tah což je mírně podezřelé.
Foto pultu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Cabine1184.jpg/1024px-Cabine1184.jpg
Chybí EDB, motor LE622S se používá i u řady 2x kterých je podstatně více a údajně je to čtyřpólový stroj s vlastním buzením. Eh? Jak? To se mi nezdá...
Nějaké alespoň blokové schéma někdo?
EDIT: Jo a mimochodem, na Op de Rails běží drby o tom že půjdou za Jančurou obě řady, 11.8 i 12. Tzn. celkem 24ks.
Jako že by na ten plakátek fakt dali žlutého peršinga? Jako pardon, ale to je opravdu dobré leda pro šotouše.... Já teda beru tu slečnu v mini....
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.