..: Belgické lokomotivy míří do Česka, hodí se soukromým dopravcům :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.

Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.

Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (15:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé) Belgie


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
21.06.2014 (18:05)  
JP: jen se chci ujistit, týká se Váš komentář aktuálního stavu provozu RJ??

Já jen, že všechny ranní spoje směrem na Prahu vyjíždějí z Návsí/Žiliny a tudíž nevím jestli v Havířově něco nocuje (ale já nemám přehled o aktivitách RJ, jen koukám, co napovídá jízdní řád)...

rovněž bystřice je už pasé
21.06.2014 (16:21)  
Josef Petrák: Když to nejde, tak to nejde. Dík za objasnění :))
21.06.2014 (16:08)  
Lo Wang: Až na to, že vlakotvorba probíhá jen v Praze. :) V Bystřici jsou v noci určitě zvědaví na to, že si tam bude nějaký dopravce skládat ICčka na ráno.
21.06.2014 (15:33)  
Josef Petrák: A o to přesně jde, ne? Já tedy nevím, jaké jsou přesně oběhy, nicméně pokud mám řekněme v Havířově 30 vozů a v Praze 30 vozů, tak je úplně jedno, jestli pojede na prvním ranním spoji jak z Prahy, tak z Havířova 6 vozů, nebo 4, jelikož celkové počet vozů v obou místech zůstane zachován. Jak říkám, můžu se plést, ale přijde mi to logické.
21.06.2014 (14:12)  
Lo Wang: Až na to, že ty ranní soupravy na Prahu se v Havířově netočí, ale nocují tam. :)
21.06.2014 (12:32)  
Ad Tarten 19:39 včera: Nějak se mi nezdá ta cifra za sedadlo v Leošově tramvaji. Ta odpovídá ve Švýcarsku naklápěčkám a ne příměstskému regiošuku. Ta by měla být o půl Mega na sedadlo levnější. Ty další ceny odpovídají tomu co jsem sám vypátral.

Jinak kdyby stála VRT Praha - Brno tak čistě teoreticky kdyby tam pendlovalo něco jako Railjet (230km/h) tak tu trasu proběhne přesně 2x více než dnes. Dnes by to otočil za 6 hodin (tam a zpět), po nové trati za 3 hodiny. Pokud by třeba byl dnes s jízdným 2,00kč/osobokm rentabilní, tak na nové trati cca za 1,20-1,50Kč/osobokm. Koukněte za kolik jezdí Westbahn s pendlováním mezi Salzburgem a Vídní.

Pokud by byla v ČR páteřní síť rychlých železnic na rychlost 160-350, tak by Jančura a podobní kupovali ojeté mašiny s konstrukční rychlostí 200km/h a výkonem 6MW (vozy na tuto rychlost má), což by je stálo třeba o 50% více, ale to by z jízdného bohatě pokryli, protože by svezli se stejnými náležitostmi dvakrát více cestujících v přepočtu na kilometry.

Jinak ta belgická mašina se mi děsně líbí. Možná to bude tím, že je tady všude moc přeTaurusováno, ze tří kilometrů ani nejde poznat zda je to Taurus, nebo 380. Kdežto tahle konkrétně pro Jančurovy ojetiny nádherně sedne. Už se těším na fotky z Pováží, Liptova a Spíše. Ať žije spekulace!!!
21.06.2014 (12:18)  
Téééda, koukám, že stačí do textu článku napsat nekonkrétní výrok ("Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails."), doplnit ho logickou úvahou ("Pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl.") a spekulací ("Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko.") a diskuse pod článkem se ihned stane horkým kandidátem na titul "Nejspekulativnější debata roku 2014 na ŽelPage". :-) Bravo, pane Petrák... ;-)
21.06.2014 (12:03)  
Josef Petrák: No proto jsem právě psal, že by krátké soupravy jely ráno na obě strany (protože prázné jsou směrem na Ostravu i Prahu) a zpět by již jely na oba směry posíleny.
21.06.2014 (11:29)  
Lo Wang: Až na to, že Jančura potom přišel na to, že jeho nabídka nedosahuje poptávce a vozy občas potřebuje přetáhnout poloprázdné, aby je na obratu naplnil. :) Proto taky skončila ta 4vozová šaráda.
21.06.2014 (7:37)  
tarten: Děkuji. Jsem moc rád, že i přes mé nedokonalé železniční vyjadřování mě někdo pochopil.

Sharky33: Pokud jsem v té větě napsal "na obratu si je vezmu s sebou", opravdu jsem tím myslel výchozí a konečnou stanici. A samozřejmě by se nejednalo o to, že by den předem vyhodnotili, kolik zrovna jede cestujících. Tento trend, kdy povětšinou ranní spoje jsou značně neobsazené, lze pozorovat pravidelně. A proč o tom vlastně píšu? Protože pan Jančura říkal, že toto je velmi neekonomické a že tímto způsobem se určitě chovat nebude (vozit vzduch).
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko