..: Belgické lokomotivy míří do Česka, hodí se soukromým dopravcům :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.

Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.

Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (15:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé) Belgie


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
17.06.2014 (17:11)  
Astartoth:
Naše krysy jsou sice také ohavné, ale jinak. Tahle je ohavná (zatím?) nezvykle. Až si zvyknem, bude ohavná krásně. :-) Jako ty krysy. :-D

Rychlost 160 km/h je zajímavá, zejména pro RJ. I když výkon je teoreticky jen na úrovni bastardu, tedy o něco slabší než ty peršouny co už má.
17.06.2014 (17:07)  
Ohavna? Vzdyt je to neco jako nase krysy!
registrovaný uživatel Jugy  mail  
17.06.2014 (16:53)  
Hohohóóó! To se mi líbí!
17.06.2014 (16:50)  
Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou...
...no, dle agentury JPP visí nad EMC této lokomotivní řady spíš pořádný vykřičník... :-)

...stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků...
Viděl bych to na kompletní rekonstrukci elektrické výzbroje lokomotivy a jejího řízení - něco a la 363.5, což samozřejmě nebude nejlevnější samo o sobě, nehledě na potřebu mašinku pro provoz v ČR schválit...

...instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.
Ale jestli tohle dopadne, tak mobilní část ETCS bude suverénně na celé mašině to nejdražší... :-)
registrovaný uživatel Sim 
17.06.2014 (16:38)  
Pepo, v odkaze na "lokomotiv Siemens ES60U3" mas 2x web, takze "Page not found" ...
17.06.2014 (16:26)  
Na síti SŽDC se prohání spousty jiných exotických "oblud" pod hlavičkami nákladních dopravců. Tahle řada se nezdá o moc horší než jiné klenoty, :-).
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
17.06.2014 (16:24)  
Ta lokomotiva je neskutečně ošklivá, což samozřejmě nepovažuji za důvod jí sem nebrat. A možná po nějakých drobných úpravách a nátěru prokoukne.
17.06.2014 (16:21)  
Ježiš taková stará obluda??? To snad né.
17.06.2014 (16:07)  
Ty brďo, to teda bude na českých kolejích jezdit docela exotická řada :-) Jsem zvědavý, kdo to bude upravovat.
registrovaný uživatel tarten 
17.06.2014 (15:54)  
Takže tahle kauza ještě žije? To je nadějné. Už jsem maně předpokládal, že je koupil čert ví kdo.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko